spullen voor een jong paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

spullen voor een jong paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 22:32

Dit klinkt heel afgezaagd en penny, maar ik heb een 21 jarige waar ik alles voor heb en een net nieuw paard, van bijna 2. Hij vertoeft op de wei met vrienden en af en toe poets beurtje om hem op te frissen. Nu heb ik al lang geen paardenspullen meer gekocht en ik krijgt daar een beetje zin in :')
Maar dus mijn vraag.... Wat voor leuke spullen kan je nou voor een 2-jarige kopen? Breek me de bek niet open, ik heb weliswaar echt geen idee! Het enige wat ik kan verzinnen is een luxe halster en touw.........

Aria_zz

Re: spullen voor een jong paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:33

peesbeschermers, bandages, longeersingel, springschoenen, halsters, arabisch halster ...
Gewoon voor op de foto :D

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 22:35

Hmmm springschoenen vind ik niet echt iets toevoegen op een foto :Y) bandages daarentegen is wel chique inderdaad!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:36

dekentjes ?

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:37

Ja kan beginnen met grondwerk, denk dan aan een grondwerk touw een leuke jolly bal. Een leuk fleesdeken dan kan je oefenen met dekentje op doen. Ik heb ook een bijna 2 jarige, ik heb 7 halsters 2 touwen 1 grondwerktouw grondwerkstick voerbakje, poetsspullen, en mijn pony heeft wat probleempjes dus medicijnen die ik vaak online bestel :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:42

wat leuke dingetjes voor schriktraining zoals een zeil of een grote bal, een massageborstel, een longeersingel en lange lijnen om straks vast een stuur en rem er op te zetten.. En misschien verder geld opzij zetten voor een zadel, hoofdstel etc. voor later :')

ElSalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:46

Dekjes is heel leuk en heb ik ook gespaard.
Drie jaar verder toen hij vier werd en hij ingereden werd had ik 15 :o dekjes verzameld.
Nu is hij 8 jaar en ga ik over op boomloos met 2 dekjes en ga er nu 18 verkopen/weggeven.
Dus pas op dekjes verzamelen werkt verslavend.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 22:49

haha nee dekentjes hoeft van mij nog niet... Krijgt hij voorlopig nog niet op, laat eerst zijn vachie vooral het werk doen. Wil indd gaan kijken naar een grote bal! grondwerk doe ik nog niet, blijf nog effe steken bij de basis (meelopen, back up, hoefjes krabben, stil staan) maar kan uiteraard wel al de spullen kopen die er voor nodig zijn.

@tammy, ja daar ben ik ook al mee bezig :P hij wordt in het bruin gestoken en die zadels zijn meestal al wat duurder en dat passen en aanpassen kost ook goed geld dus moet ook gebeuren, maar dat duurt gelukkig nog even :o

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:50

ElSalvador schreef:
Dekjes is heel leuk en heb ik ook gespaard.
Drie jaar verder toen hij vier werd en hij ingereden werd had ik 15 :o dekjes verzameld.
Nu is hij 8 jaar en ga ik over op boomloos met 2 dekjes en ga er nu 18 verkopen/weggeven.
Dus pas op dekjes verzamelen werkt verslavend.

Dekjes verzamelen dat ken ik <3
Ik heb inmiddels ook een stapel verzameld, alleen ik kan ze altijd wel ergens op een paard gebruiken dus hoef niet te wachten op mijn 2 jarige :=
Toen ik Bradley kocht wou ik ook het liefst naar de winkel rennen, lukie ook trouwens alleen daar heb je niet zoveel voor.
Ik smolt bij hoofdstellen en dekjes maar mocht ze toen niet kopen :=
Heb toen een mooi luxe halster met touw gekocht (nu niet zo mooi meer := ) en poetsspullen maar die heb je al.
Ook een leuke fleecedeken die natuurlijk nog veel te groot was/is.
Toen ik weer een ronde liep de keer daarop en ik geen tuig mocht kopen hihi heb ik van ellende roze elastiekjes gekocht en ging er een barbie van maken :')

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 08:44

Wat een luxe zeg, op zoek gaan naar wat dan ook om maar iets te kunnen kopen voor je paard :+
Ik zou alle onzinnige dingen en dingen die je nog niet nodig hebt omdat je een beetje blijft steken gewoon nog niet kopen. Daarnaast is je paard pas bijna 2, dus grondwerk etc. lijkt me echt nog niet nodig.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 08:47

leuk ik lees mee! die van mij word ook dit jaar 2! wil vant zomer een hoofdstel kopen..en ik weet ook al welke <3

dekjes heb ik nu zat van m'n huidige paard, dus koop ik niet, net zoals peesbeschermers,
wel komt er ook rond de zomer een nieuw halster

Lin1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:43

N niet al te duur hoofdstel ,voor straks als je gaat zadelmak maken!...dan is t niet zo erg als er iets aan kapot gaat!...