Kosten zadel taxeren

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Gowlan

Kosten zadel taxeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 17:21

Ja, heel raar maar ik kon het dus niet vinden..
Wat kost het nou ongeveer om je zadel te laten taxeren door een zadelmaker/passer? :+
En dan hoeft hij niet perse langs te komen, ik kan ook met mijn zadel daar naartoe..
Maar ik moet dus van het ding af, alleen wil ik weten wat mijn zadeltje nog waard is. :)
Dinsdag komt van Rijs ook op stal, wellicht kunnen zij hem taxeren maar wil ik wel weten wat het kost om hem te taxeren.

Hoop dat iemand er meer van weet!

wildhorse99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:37

Niets, maar van rijs is niet heel realistisch in zijn prijzen voor inruil(ik vind het belachelijk laag wat hij voor zadels geeft, sta rho bv heeft veel meer over voor je 2e hands zadel, kreeg voor een kieffer van 5 jaar oud en eigenlijk nog in nieuwstaat van hem 190e terwijl sta rho 500! Voor het zelfde zadel over zou hebben. Uiteindelijk particulier aan een stal genoot verkocht). Vraag hem daar dan ook niet naar maar vraag gewoon om de prijs die je er particulier voor kan krijgen.
Of stel je vraag in het taxatie topic wellicht hebben bokkers ook een idee, vergelijkeb op marktplaats wil ook nog wel een goede graadmeter zijn.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:49

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 17:53

wildhorse99 schreef:
Niets, maar van rijs is niet heel realistisch in zijn prijzen voor inruil(ik vind het belachelijk laag wat hij voor zadels geeft, sta rho bv heeft veel meer over voor je 2e hands zadel, kreeg voor een kieffer van 5 jaar oud en eigenlijk nog in nieuwstaat van hem 190e terwijl sta rho 500! Voor het zelfde zadel over zou hebben. Uiteindelijk particulier aan een stal genoot verkocht). Vraag hem daar dan ook niet naar maar vraag gewoon om de prijs die je er particulier voor kan krijgen.
Of stel je vraag in het taxatie topic wellicht hebben bokkers ook een idee, vergelijkeb op marktplaats wil ook nog wel een goede graadmeter zijn.

Dankjewel, Starho zit bijna om de hoek dus misschien ga ik morgen eens met het zadel daarheen, kijken wat zij ervoor geven en dinsdag kijken wat van rijs erover zegt..
Nemen ze ook zadels van je over zonder inruil of dat niet?

Gowlan

Re: Kosten zadel taxeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 17:58

Heb net in het taxatie topic gekeken, maar er staat zelfs een bericht in van december als laatste bericht en niemand die hem heeft getaxeerd voor de bokker..

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:03

Maar als jij een bericht in het topic zet dan kan het zijn dat mensen het topic weer opnieuw zien en dan is het ook tussen actieve onderwerpen te zien. Zie het probleem niet zo je verliest er niks mee toch? :)

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 18:13

Nee dat klopt wel, zal zo eens kijken of er foto's op mijn computer staan vh zadel.

wildhorse99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 16:14

Gowlan schreef:
wildhorse99 schreef:

Dankjewel, Starho zit bijna om de hoek dus misschien ga ik morgen eens met het zadel daarheen, kijken wat zij ervoor geven en dinsdag kijken wat van rijs erover zegt..
Nemen ze ook zadels van je over zonder inruil of dat niet?

Ik durf niet te zeggen of sta rho ook echt zadels inkoopt...
Maar vragen kan geen kwaad toch?

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 17:30

Exact, ben vergeten te bellen dus ik bel ze morgen even :j

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 17:32

Sta rho koopt niet alleen zadels in, ze doen alleen aan inruil. Dit was een half jaar geleden tenminste nog zo.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 17:51

Als ze een fijn springzadel hebben is het misschien een optie

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:52

Hangt af van je prijsklasse, ik zocht er één tot 300-350 maar dan was er alleen die Norton en de rest was duurder. Ben twee weken geleden geweest, ik wil mn oude zadel wel houden dus mss als ik het in zou ruilen dat ze wel iets hadden gehad.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 19:36

Ik weet dat mijn zadel nog erg netjes is en een vrij pittig prijskaartje aan heeft gehangen, dus is redelijk afhankelijk van wat zij aanbieden.. Liefst leg ik er uiteraard geen geld bij, een goed passend zadel die fijn rijd voor een keer in de week springen vind ik belangrijker dan een zadel met een speciaal naampje!

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 19:55

Heb je zadel gezien en zou gewoon even langsgaan ermee en meteen vragen wat ze ervoor terug hebben qua springzadel. Jou zadel is nog erg netjes en wel aardig wat waard denk ik. Als je die Norton iets vind krijg je eerder geld toe dan dat je moet bijleggen :)

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 20:10

Ja je hebt gelijk, ik ga het morgen gewoon eens proberen (als het lukt, vriendin zou komen en meegaan met de auto maar die is dus ineens kapot gegaan net. )
Ik zal wel vast bellen morgen! Denk je ook dat als je een zadel inruilt ik hem mag passen, en als die niet past ik er wat anders voor krijg ?

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 20:12

Weet je trouwens welk model norton het was? Had laatst wel een leuke norton gezien namelijk! Een simpel bruin licht zadeltje.. Dan kan ik ook wat reviews zoeken :)

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:22

Je hebt de norton rexine, maar die ze mij lieten zien had een soort suede bovenop ook en dat vond ik niet mooi. Weet niet of dat toevallig een ander type is, heb even op google gekeken maar kan die zo snel niet vinden.
http://www.horseshopinternational.nl/in ... zwart.html

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 20:46

Hm zou het echt moeten zien.. Hoop dat ze eventueel een cognac kleurig zadel
Hebben (of de kleur er deels in verwerkt). Dan ben ik ook voor de toekomst uitgekeken op mijn zoektocht :j