Bandages, peesbeschermers, hoe zit het nou?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sjippeltje

Bandages, peesbeschermers, hoe zit het nou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 15:57

Hallo!

Ik zocht vanmiddag wat info op over bandages en peesbeschermers. Ik kreeg heel veel te lezen dat het eigenlijk ontzettend slecht is. Zelf rijd ik altijd met peesbeschermers (alleen voor), omdat mijn paard regelmatig met haar achtervoetjes langs haar voorvoetjes komt met het rijden. Zonder peesbeschermers loopt ze dat kapot. Maar omdat ik net heb gelezen dat het ook heel slecht kan zijn, vroeg ik me af of er alternatieven zijn? Nicole heeft verder nog nooit problemen gehad met haar pezen o.i.d.

Bedankt!

riell

Re: Bandages, peesbeschermers, hoe zit het nou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:59

zoals ik weet is t niet slecht , als je het niet draagt dat het juist voor peesbleseure kan leiden is mij altijd gezegt mijn paard moet ook beenberschermes om omdat ie ze ook tegen elkaar aan tikt ..

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:01

wat was het probleem dan? wat vonden die mensen slecht aan bandages en peesbeschermers? :?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:01

het is zo dat de pezen warmer worden onder de bandages , springschoen , 3 in 1 beschermers enz.
en dat is ( heel ) slecht voor de pezen.

dus dat je ze eigenlijk niet moet gebuiken als ze niet nodig zijn , maar dat zjn ze
in jouw geval wel ,
dus moet je ervoor zorgen dat zoveel mogelijk warmte weg kan , zorgen voor goed ademende peesbeschermers dus .

een voorbeeld hiervan is bv de hh air .

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:05

Het aantikken van de voorbenen kan ook een gevolg zijn van teveel gewicht op de voorhand en daardoor niet snel genoeg kunnen verplaatsen van de voorbenen. Met als gevolg dat de achterbenen "te snel" zijn en voorkant aantikken.
De oplossing zit hier in het sterker maken van de achterhand, rechtrichten en uitbalanceren van het paard in zijn algemeenheid.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:14

ijssnuiver schreef:
Het aantikken van de voorbenen kan ook een gevolg zijn van teveel gewicht op de voorhand en daardoor niet snel genoeg kunnen verplaatsen van de voorbenen. Met als gevolg dat de achterbenen "te snel" zijn en voorkant aantikken.
De oplossing zit hier in het sterker maken van de achterhand, rechtrichten en uitbalanceren van het paard in zijn algemeenheid.

Dit vroeg de TS niet. wel hanidge tip hoor.
Ik ga mee met romyloverrr.
En als je ze verkeerd doet kan dit ook slecht zijn.Maar in jou geval heb je ze nodig :)

Sjippeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 16:17

En hoe maak je die achterhand sterker? Ik heb mij voorheen niet echt verdiept in paarden trainen, wij rijden vooral ter recreatie. Ik ben me op het moment toevallig wel aan het verdiepen in trainen. Probleem 1. wat ik op wil lossen is bijvoorbeeld de overgang in stap - draf - galop. Vooral buiten is zij hier heel slecht in ("niet luisteren"). Het enige wat werkt op het moment is continu trekken. Dit doe ik helemaal niet graag natuurlijk dus ik zoek iets om dat te veranderen. Ik ga ook op een veldje trainen (wij hebben geen geschikte rijbak), want ontspannen rijden komt niet zo vaak voor, vooral als ze zoveel energie heeft door te weinig beweging ivm sneeuw. :-)

Maar hoe maak je die achterhand sterker ^^

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 16:18

Ik weet dat ts hier niet naar vroeg, maar het kan wel een mooie oplossing zijn voor het aantikken. En dat is wel waar ze mee zit.

@ts ik stuur je wel even een pb :) . Dan blijft het hier gewoon ontopic.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 18:10

Misschien is les nemen handig.Hiermee kom je verder, en kan je gewoon lekker rijden!
Dus ik zou opzoek gaan naar een instructeur(trice) !

Nouja, dit wordt nu een beetje oftopic sorry!