maralyn schreef:Ik heb naar boomloos gekeken en naar referenties. De een zweert er bij, de ander kan er geen steun in vinden.
En omdat ik een tijd niet in het zadel heb gezeten. 3 weken geleden op een paard van me buurman, heb ik eerst wel die steun nodig ben ik bang voor.
Wat voor voorkeuren hebben boomloos...
Ik bedoel, hoeveel steun heb jij, hoeveel steun heeft je paard. Welk merk raad je aan?
Welke winkel?
Ga zo maar door?
Ikzelf, het maakt mij niet uit.
Mijn budget houd bij 800 echt op.
En het hoeft van mij niet nieuw te zijn. Als het maar GOED is en goed onderhouden is.
Want ik laat m wel elk jaar uitbalanseren zodat het goed blijft liggen.
Dus 2e hands zou ook eventueel wel kunnen?
Ligt er helemaal aan wat voor boomloos zadel je hebt. De een geeft meer steun dan de ander. Ik heb een Barefoot Cheyenne (zonder wrongen) en ik vind het 100 malen fijner zitten dan een boomzadel! Vooral met (lange) buitenritten. Paard loopt er ook veel fijner onder. Ik heb niet minder steun, maar goed ik heb best een onafhankelijke zit.
Je kan een Barefoot zadel testen bij verschillende webwinkels, voor iets van €15 en de verzendkosten voor het terugsturen. Dan kan je in ieder geval zien of het iets is voor jou en je paard.
En met een budget van €800 kom je er bij Barefoot makkelijk. Je kan ook prima een tweedehands barefoot kopen. Die zijn vaak al wat soepeler en heb je vaak ook al een pad bij, ben je véél goedkoper uit. Nieuwe moeten eerst nog inzakken etc.
Boomzadel kan ook prima tweedehands hoor. Veel mensen kiezen bijv. voor een tweedehands stubben (goed merk) in plaats van een nieuwe wintec (minder goed merk) dat even duur kost