Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Princesj schreef:Verwisselbaar kopijzer is geen enkele garantie of een zadel passend te maken is heb ik helaas al meerdere keren ervaren. Daarnaast is ook niet elk zadel geschikt voor elk paard, zeker niet als we het over barokke en bijvoorbeeld Friezen paarden hebben.
Pin je dus niet vast op een merk, maar zoek een zadelmaker die een groot assortiment aan tweedehands zadels heeft. Vaak heb je dan voor 400 a 500 euro een prima zadel die bij inruil ook veel minder waardeverlies heeft als een nieuw zadel.

galaxyfizzy schreef:@pmarena: Bedankt voor je reactie. Ook via pb al te horen gekregen dat verwisselbaar kopijzer niet zo'n wondermiddel is als dat ik had gehoopt. Een (tweedehands) zadel via een goede zadelmaker en dan inruilen bij verandering wordt daarom telkens aantrekkelijker. Wat betreft boomloos, welke modellen zadels zitten dan minder breed? Het gaat mij echt specifiek om de breedte, aangezien ik echt niet fijn kan zitten op een breed paard met een breed vallend zadel met mijn 1.65