Erg bedankt voor het meedenken Sjolvir en Esther! Bedankt voor je reactie paardjes123!
Ik denk dat het het handigste is om zelf 3 soorten (of meer/minder, maar dat hangt er ook vanaf hoe goed de proefpaarden + personen meewerken, want ik zou er zelf wel 3x over moeten nadenken als iemand mijn training 15 x bij wil wonen natuurlijk) te kopen, en die bij elk paard te doen. Dus bijvoorbeeld één normale van neopreen + leer, 1tje met luchtgaatjes, en dan nog een keer helemaal bloot. De pasvorm verschilt dan natuurlijk wel weer omdat het niet op elk paard perfect zal passen, maar ik ben sowieso van plan om overal foto's van te maken en dan heb ik ook een indicatie van de pasvorm wellicht. Goed punt om over na te denken in ieder geval!
Die foto van de benen nadat de beschermers eraf zijn is inderdaad ook een heel goed idee! Volgensmij heeft mijn camera die functie zelfs (moet ik nog even uitzoeken), en anders kan ik dat misschien wel van iemand lenen. Ik heb hier nog niet over nagedacht, maar bedoel je dat dit handig is zodat je kan zien waar het precies warm is?
Als ik op de universiteit zou zitten zou het onderzoek op een tredmolen, of in een binnenbak doen natuurlijk wel een vereiste zijn. Dat zijn wel weer een paar dingen waar ik ook rekening mee moet houden natuurlijk. Het probleem is is dat ik een zo groot mogelijk aantal paarden wil testen om er dan zo zeker mogelijk van te zijn. Iemand 1 á 2 keer naar een binnenbak krijgen gaat wel, maar dan ook nog gesleept, met de juiste temperatuur, dezelfde bodem, is natuurlijk weer extra veel, zeker als je bekijkt hoe vaak ik een paard wil meten. Waarschijnlijk worden wel alle paarden alle keren gemeten in dezelfde bak. Dan verschilt de kwaliteit van de bodem in ieder geval niet onwijs erg, en een paar verschillen blijf je helaas altijd houden. En om alles écht tot het naadje uit te zoeken heb ik helaas de kennis en middelen nog niet als 5-gymnasiast!
Bedankt voor de opmerking over de hartslagmeter! Daar had ik niet aan gedacht en ik denk dat ik die zeker zal gaan gebruiken! Toevallig wilde ik er al heel graag zelf een aanschaffen omdat ik dat ook erg interessant vind, dus dit geeft wel weer een extra zetje om het te doen!
Ik wil even zeggen dat ik het heel erg waardeer dat jullie zo meedenken!