Welke maat singel zou jij aannraden bij een paard van 167, hij is een redelijk smal gebouwt paard en er licht een dresuur sadel op, of het dat wat uitmaakt weet ik niet maar ik denk meld het even
xZiva_
Geplaatst: 24-01-13 18:49
1 die past?
Edit: Wij kunnen via bokt niet zeggen welke maat je nodig hebt, zul je echt zelf moeten passen
Laatst bijgewerkt door xZiva_ op 24-01-13 18:51, in het totaal 2 keer bewerkt
_nvds
Geplaatst: 24-01-13 18:50
xZiva_ schreef:
1 die past?
MarliesV
Geplaatst: 24-01-13 18:51
Je zegt een dressuurzadel, dan neem ik aan dat er dus ook lange stoten aanzitten zodat er een dressuur singel aan zit?
Zou even van een ander passen en kijken wat het beste zit. Rond de 60 cm zul je wel aardig in de buurt komen maar het ene paard is nu eenmaal het andere niet qua bouw dus passen is nog steeds de beste optie.
Aan mijn antwoord had je ook wat, want je zult het zelf moeten passen aangezien elk paard een andere omvang heeft
Marjolijnvdh
Geplaatst: 24-01-13 19:14
Probeer eens met een centimeter te meten. Zadel je paard met dekje en zadel, dan 1 persoon houdt de centimeter vast op de plaats waar je de singel wilt vastmaken en de 2e persoon houdt de centimeter vast aan de andere kant waar de singel vast zou moeten. Dan heb je al een idee van lengte.
Lastig inschatten, ligt ook een beetje aan de singelstoten denk ik want mijn wintec bijvoorbeeld heeft niet zulke lange singelstoten als het kieffer zadel wat hier ligt. Al verschilt de maat eigenlijk niet zo gek veel. Dacht dat mijn paard 70 of 75 heeft het andere paard met kieffer zadel heeft 65 of 70 scheelt in ieder geval maar 5 cm. Mijne is veel breder gebouwd en iets kleiner.
nicky_rilana
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik
ik heb een 65 volgensmij en heb een paard van 170 en normaal van bouw en voor een dressuurzadel korte stoten. de meeste paarden die ik ken hebben ongeveer een 65 om, en anders moet je terug naar de winkel en even ruilen