ervaringen gelpad met wol / wollen rand

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Exponent

ervaringen gelpad met wol / wollen rand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 16:11

Nu kwam ik deze tegen op internet.. heb thuis zowel een mattes wolletje als een gelpad liggen.
Maar dit zou dus een combinatie zijn van de 2.
Langs ene kant goed denk ik dan, want mijn gel kreeg ik nooit 100% recht onder mijn zadel en de
bontranden kunnen ervoor zorgen dat er nu wel overal gel is.
Maar is dit nu puur sier ? Of is deze combinatie ook zinvol? Aangezien het nogal redelijk duur is om
zo maar even aan te schaffen! :)

het gaat hier dus om :
met bontranden
http://www.hetruyterhuys.be/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=188&category_id=67&option=com_virtuemart&Itemid=11

met bontranden + onderkant
[urlhttp://www.hetruyterhuys.be/index.php?page=shop.product_details&product_id=189&flypage=flypage.tpl&pop=0&option=com_virtuemart&Itemid=11][/url]

Reden waarom ik hier over nadenk is dat ik binnenkort ( nog een jaar maar soit :o ) mijn paard zadelmak maak en wil dat mijn zadel zo
goed mogelijk past terwijl haar rug nog veranderd qua bespiering. Dus misschien is dit daar wel een fijne oplossing voor!

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 19:22

Een bontje maakt een zadel niet altijd passend. Dit hoogt het hele zadel op. Zorg voor het zadelmak maken voor een passend zadel. Wanneer deze niet past dan krijgt je paard direct negatieve ervaringen. Het is hetzelfde wanneer een klein kind moet leren lopen op schoenen die niet passen, bv op de groei gekocht. Je kunt je voorstellen dat dit kind niet van lopen gaat houden!
Een zadel met een verwisselbare boom is een goede optie, dan kun je het regelmatig aanpssen wanneer je paard gegroeit is.
De vorm van de rug verandert niet zozeer als wel de spieren bij de schouders. Laat die niet in de knel komen met een te krap zadel, dat is jammer van je inspanning en je kunt problemen krijgen die niet nodig zijn.

Succes.

Exponent

Re: ervaringen gelpad met wol / wollen rand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 19:45

Ik heb mezelf al een bates elevation aangeschaft qua zadel dus op dat vlak zit ik goed denkik..
Ook al kan ik de boom veranderen, lijkt het me dat het er nog steeds momenten zullen zijn dat de verwisselbare bomen dat het zadel niet perfect zal passen. En dan is dit misschien een "betere" tijdelijke oplossing dan een volledig bontje...
Al heb ik via pb al een reactie gekregen dat de gel met wolranden ook nog schuift onder je zadel, en dit vind ik net zo een groot nadeel aan gelpads!

Alvast bedankt voor je reactie :-)