Ik heb nu een JC boommaat 31 17,5 inch (tevens te koop)
Advies was om naar een zadel te gaan kijken wat franse kussen heeft. Mijn vriendin heeft ook een paard met een erg korte rug en heeft een zadel van philip du fontain gekocht (dat is het B-merk van stubben)
Nu is mijn vraag kent iemand dit merk en heeft iemand er ervaring mee? Heb je een ander goed idee voor een zadelmerk mag je het natuurlijk ook altijd vermelden, ik ben op zoek naar een zadel met boommaat 31 17,5 tot 18 inch en korte kussen net als de franse kussens en een diepe zit in de prijsklasse rond de €1000,-
Ik heb al meerdere topics doorgelezen maar dit merk was ik nog niet tegen gekomen.
Dit is een foto en link naar de website met meer info over dit zadel.
http://www.hetgareel.nl dan zoeken naar PHILIPPE-FOUNTAINE-DRESSUURZADEL
Het Philip fonataine dressuurzadel is gemaakt van leer en verkrijgbaar in de kleuren zwart en donkerbruin. Het zadel heeft een diepe zit. De kussens zijn gevuld met wol en het zadel is voorzien van een kunststof boom. De hoge kniewrongen van het zadel zorgen voor een optimale beenligging. Het zadel overtuigt naast zijn fijne functionaliteit ook door de uitstekende prijs kwaliteit verhouding.
IK hou van een zitvlak op een zadel, dat leert de ruiter 'op zichzelf' te zitten. Als een ruiter op een plat(ter) zadel met zo min mogelijk kniewrong goed kan zitten, zit hij in balans. Kniewrongen en diepe zadels helpen een ruiter steun te geven zodat ze 'makkelijker' op hun paard blijven zitten, maar helaas niet beter. Met beter bedoel ik 'in balans', op de zitbeenknobbels. De heup niet naar voren of naar achter gekanteld als je in een neutrale zit, zit. Op die manier kun je rijden met zo min mogelijk spierspanning en is de ruiter losser, soepeler en kan hij mee-bewegen MET het paard in plaats van zichzelf met spierkracht in balans te houden wat souplesse verhinderd.