JMR zadels, wie kent dit merk?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Manon262

JMR zadels, wie kent dit merk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 11:32

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:35

Voor dat geld kan het niet veel zijn ben ik bang....
Dan kun je beter een tweedehands a merk zadel kopen wat nog in goede staat is.

Manon262

Re: JMR zadels, wie kent dit merk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 11:49

kijk, dàt weet ik dus niet, ik nijg inderdaad meer naar de a-merken, maar ik wil graag ervaringen ;-)

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 11:56

Ik ken die site in het Nederlands en ik geloof dat dat altijd restanten zijn die in een collectie niet verkocht waren. Ik heb op de Nederlandse site een keer een jas voor 7,- gekocht die gewoon helemaal nieuw was. Vaak zijn het kleuren zoals Olijfgroen die niet verkopen. Winkels verkopen ze aan dat soort site's. Ik kijk altijd op www.ruitersportveiling.com
Dat is een hele goede site met echte koopjes. En alles is nieuw. Maar een zadel (af en toe worden die ook aangeboden) die zal ik zelf niet bestellen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:06

ik vermoed redelijke karton kwaliteit, voor dat geld koop ik liever een oudere stubben ofzo, risico op prut, scheef etc is mij te groot bij dit soort zadels. de prijs van goed leer ga je misschien redden van het geld wat de zadels kosten, maar dan is het nog niet in elkaar gezet. dat verteld vaak al vrij veel over de kwaliteit .

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 17:23

Ik moest zelf een nieuw zadel omdat mijn zadel een veel te smalle boom had. Ik heb een van Epplejeck geprobeerd, maar dat was gewoon wlecht spul. Nu heb ik een KenTaur en ik vind hem echt super.

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 19:13

tja dat weet ik niet, Kentaur is zeker goed, zijn echt zalige zadeltjes, maar dan moet ik nog even verder sparen, zeker de medea en dan in cognac/bruin :)

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:23

Ik zou als je geen spoed hebt dan toch echt even sparen. Je hebt er veel meer aan, mijn ervaring met goedkope zadels is vooral dat ze gewoon ontzettend hard worden en dat je er niet eens normaal op kan doorzitten. Op een KenTaur springzadel kan ik gewoon doorzitten. Op een Eurostar veelzeidigheidszadel kon ik dit niet. Ik heb zelf veel aan mijn zadelpasser gevraagd over merken. Wintec: Liggen niet mooi stil en bewegen dus tijdens het rijden Rossner: Een van de iets goedkopere merken die echt goed zijn en waarmee zij geen slechte ervaringen mee heeft Eurostar (mijne dan) : Mijne was gewoon oud en er was gewoon niks aan te veranderen, verkleurd etc. Verwisselbare boom raadt ze af, als je een tijd met een boom rijd en hem verwisseld, dan is alle verhouding weg

Epplejeck was gewoon slecht spul wat zij afraadt en ook niet aanneemt, dat krijgt ze gewoon niet verkocht. KenTaur wel, al had ik liever nieuw omdat ik dat zelf prettiger vind.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:29

Is het geen optie voor je om een tweedehands zadel te kopen bij je zadelpasser? Dat is goedkoper en je hebt er waarschijnlijk een goed zadel voor.

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 20:15

geen idee, zal is vragen, nog even sparen :)

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:17

Ik kon een KenTaur veelzeidigheids zadel krijgen voor 550 incl. Beugelriemen en zadelhoes. Maar ik wilde een springzadel.... dus helaas.

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 20:24

Ik wil heel graag een Kentaur Medea en dan liefst een bruine én een zwarte, dus echt nog even sparen, weet eigenlijk ook niet zo goed prijzen van de nieuwe, de gemiddelde prijzen van 2dehandse wel een beetje

ruitershopon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:00

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 22:53

hey, bedankt van dit effe te melden, wil toch wat zeggen als die niet positief zijn, erg bedankt !