Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

essy87 schreef:Ja, mijn zadelmaker levert ook Massimo zadels, maar die lag minder goed dan bijvoorbeeld de MSFC. Die verdeelde de druk minder goed over de rug. Ook heb ik een Kent en Masters geprobeerd en een Ruiz Diaz. Ik zal deze even toevoegen aan de openingspost. Misschien wel nuttig!
Ik wil eigenlijk geen kunststof zadel, dus daarom geen Wintec.
en hij ligt super op mn haflinger. Hij is aangeraden door mn zadelmaker 
essy87 schreef:Wat super dat jullie al zo snel reageren. Mijn zadelmaker heeft Bates in haar collectie. Ik zal haar er nog eens naar vragen. Ik weet eigenlijk zo niet meer waarom die van het lijstje is gestreept, want mijn paard heeft er wel één op gehad.
@ Bunga: zitten de kniewrongen met klitteband vast? Want daar ben ik niet zo gek op. Dat is toch een zwak punt als er bijv veel haren op komen en ik heb eerder een zadel gehad met losse kniewrongen en had altijd ruzie om ze weer stevig op de juiste plek te krijgen na het schoonmaken.
Een WOW zadel had ik nog niet aan gedacht. In welke prijsklasse vallen deze zadels? En wat zijn de ervaringen met dit zadel?
Rossner werd mij door Divoza afgeraden, omdat ik een Hulsebos gewend ben en ik op zoek ben naar een A-merk zadel. Bij Divoza zeiden ze: 'Als je Hulsebos gewend bent, ga ik je die niet laten zien. Hele degelijke zadels, maar dan niet voor jou.'
essy87 schreef:Rossner werd mij door Divoza afgeraden, omdat ik een Hulsebos gewend ben en ik op zoek ben naar een A-merk zadel. Bij Divoza zeiden ze: 'Als je Hulsebos gewend bent, ga ik je die niet laten zien. Hele degelijke zadels, maar dan niet voor jou.'
. Maar nogmaals, het is niet voor ieder paard en ik ben er nog steeds niet over uit of dit het juiste zadel is voor mijn paard (wel voor mijn bips iig, een 18 inch bips...