[WN] Welke zadelpasser...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Avalon87

Welke zadelpasser...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 19:27

Ik weet dat dit waarschijnlijk al 100 keer gevraagd is ( ik weet ook hoe ik met de zoekfunctie moet werken :+ )
Maar toch wil ik het even voorleggen, zodat ik advies krijg op MIJN situatie.

Ik twijfel denk ik tussen 3 zadelpassers:

- Arthur in Vorstenbosch ( voor mij wel lekker dichtbij, maar eerlijk gezegd hoor ik niet alleen maar al te goede dingen)
- Evelien van eurohorse ( hierover hoor ik wel hele goede dingen! Maar komt zij voor 1 ponyzadeltje helemaal naar Brabant?)
- Rene van westernspul ( heb ik nog niet veel ervaringen over gehoord en ik vraag me ook af of die voor 1 zadeltje wil komen)

Mijn paard is niet de makkelijkste om een zadel op te passen. Het gaat om een fjordenkruising, redelijk kort ruggetje, wat ronder geribt.
Wij rijden serieus recreatief western. We trainen veel en serieus, maar (nog) geen wedstrijden. Daarnaast rijden we graag trektochten, waarvoor een goed zadel toch wel een must is ja..

Mijn budget is rond de 500 a 600 euro ( ok 700 hooguit) Zou dit een reëel budget zijn voor een goed 2ehands zadel?
Daarnaast twijfel ik nog steeds of wij het best gebaat zijn bij een boomzadel of een boomloos zadel.
Ik heb van allerlei literatuur helemaal doorgelezen en eerlijk gezegd ga ik alleen maar harder twijfelen..
De meningen zijn zo verdeeld en de feiten zo weerlegbaar! Ik wil het gewoon graag in een keer goed doen, en ik ben zo bang om een verkeerd zadel op mijn pony te klappen waardoor ze verpest wordt..

Hopelijk kan iemand een beetje advies geven, reacties zijn heel welkom!!

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:28

Ik kan je van harte Evelien aanraden! :j Het beste kun je even met haar contact opnemen. Volgens mij komt ze ook voor 1 zadel, en als je een zadel koopt vervallen de voorrijkosten (als ik me niet vergis zijn deze rond de € 50,-) en misschien kan zij jou ook verder helpen met je keuze voor met boom of zonder boom.

Succes! :)

troi

Re: Welke zadelpasser...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:32

Ik denk dat je budget aan de krappe kant is eigenlijk, helemaal voor een pown met een unieke vorm is het wel belangrijk dat je voldoende keus in je prijsklasse hebt..

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:54

Mijn paard heeft ook een vrij lastige rug. Momenteel rijd ik hem met een Bob Marshall boomloos zadel en dat bevalt prima. Soms kom je ze redelijk geprijsd 2e hands tegen.

Ik zie dat je in Oirschot woont, ik kom uit Boxtel en je bent welkom om eens te kijken/proberen :)

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 15:34

Dank jullie wel voor de reacties.

Ik ben me nu idd aan het verdiepen in een Bob Marshall.
ik zal dadelijk eens kijken voor wat meer informatie.

@ Smiley, ik zou er heel erg mee geholpen zijn als ik bij jou het zadel eens mag bekijken en proberen, dan heb ik er in ieder geval een beeld van. Vind je het goed als ik je na volgende week even een pb stuur om een afspraak te maken? ( ik zit nu net in mn tentamenweek, dus deze week lukt niet meer)
heel erg bedankt voor het aanbod alvast!

Aan de Bob marshall gebruikers: lange ritten is ook geen probleem met zo'n dingetje?

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 14:36

ik kan je evelien echt aanraden ze zet zich 100 procent in voor het zadel voor je paardje
en ja ze komt gewoon naar jou toe ik woon in d eprovincie zeeland en ook hier komt ze naar toe,

ze is heel menselijk en werk niet op een manier van o klacht paard is er uit gegroeid , je krijgt een menselijke behandeling en ze neemt je goed sireus
op .

rosanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 08:17

Nog een Evelien fan hier :-)
Serieuze behandeling en komt rustig nog een keer weer terug als dat nodig is (bijv na behandeling paard).
Overigens heb ik met Arthur of Westernspul geen ervaringen wat zadels betreft, wel andere tack en daarin hebben ook zij mij goed geadviseerd hoor.
Maar ook een voordeel van Evelien vind ik dat ze bij jou langs komt en je dus niet met je paard op pad hoeft. En ze rijdt regelmatig routes door het hele land.

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 09:40

Ik heb al twee zadels van Arthur, en nu weer bij de Westernsale een zadel gekocht.
Ik ben erg tevreden over hem. Hij is altijd wel in om te onderhandelen en doet niet erg moeilijk.
Wel vind ik, ongeacht welke zadelpasser je heb, je zelf ook goed moet meekijken. Ik denk niet dat een zadelpasser 100% volledig kan zien of het zadel goed ligt, en jij rijd er uiteindelijk op en moet dat dus ook goed aanvoelen.
Je kan ze altijd even bellen of ze een zadel hebben liggen voor jou ponie en jou budget.

Ik ben fan van Arthur!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 09:45

Hier ook een fan van Evelien van Eurohorse <3
Ze is goudeerlijk en je kan haar eventueel eerst even bellen of zij iets voor je heeft wat in jouw budget valt.

Ik heb een super mooi passend zadel van haar.
Ik kocht toen ook een winterdeken die later lek bleek.
Ik kon hem terug sturen maar dat kwam er wegens prive gedoe steeds maar niet van.
Onderhand een jaar later vraag ik haar nogmaals of ik de deken alsnog aan haar terug mag sturen.
Ze maakt er geen woord over vuil, ik heb haar de deken kunnen sturen en krijg alsnog een nieuwe terug.
Die service vind je niet snel ergens anders

Blanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 18:04

shadow19871 schreef:
Dank jullie wel voor de reacties.

Ik ben me nu idd aan het verdiepen in een Bob Marshall.
ik zal dadelijk eens kijken voor wat meer informatie.

@ Smiley, ik zou er heel erg mee geholpen zijn als ik bij jou het zadel eens mag bekijken en proberen, dan heb ik er in ieder geval een beeld van. Vind je het goed als ik je na volgende week even een pb stuur om een afspraak te maken? ( ik zit nu net in mn tentamenweek, dus deze week lukt niet meer)
heel erg bedankt voor het aanbod alvast!

Aan de Bob marshall gebruikers: lange ritten is ook geen probleem met zo'n dingetje?

Ja zeker! Ik heb erg lange ritten gemaakt en absoluut geen zadelpijn gehad. Ik vind een BM een echte aanrader.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 18:24

Ik heb toendertijd mijn westernzadel aangeschaft bij westernspul.nl en super service. En die kom ook voor 1 zadel langs, maar ben ook bang dat je voor dat budget niet zo heel ver ga komen.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:49

Ik ben ook fan van Evelien en ook mijn westernzadel komt bij haar vandaan, maar ik denk wel dat je budget krap is. Bel haar anders eens voor advies (als ik jou was zou ik sowieso alle 3 de zadelpassers eens bellen over je situatie, je weet maar nooit).

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:42

shadow19871 schreef:

Dingetje :') _O- zo klein zijn ze nou ook weer niet hoor ;) En nee hoor BM geeft geen probleem met lange ritten. Heb naast de boomzadels ook nog steeds een BM en gebruik em voor pleegpoownie (als die hier op vakantie is). Rijd dan ook langere ritten maar geen centje pijn.

Mijn boomzadels komen ook bij Evelien weg. Ben ook zeer over haar te spreken, en ook ik denk dat je budget te krap is voor het speciale wat je nodig bent (korte rug, breed, rond geribt). Maar je zou haar kunnen bellen om er eens met haar over te praten.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 23:22

toevallig ben ik afgelopen week naar rene van western spul geweest om een zadel mak zadel te kopen,
hij heeft zadels vanaf het budget 300 euro ( daarin zochten wij ) omdat het zadel echt niet lang ga passen en het paard op zich nog al eigenaardig is

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 22:39

Als je paard al niet de makkelijkste is.. laat je 'm lekker staan waar ie staat en vraag je of Evelien langs komt.
Ze komt overal in Nederland. Tof mens, super service, eerlijk!, kennis en alle geduld.
Ik heb eerder eens mn zadel laten passen/controleren en een paar maanden terug een gebruikt zadel gekocht en een ingeruild.
Rene ken ik niet en van Arthur ben ik geen fan van zn manier van zaken doen.
Ik zou wel een hoger bedrag reserveren voor de aankoop van een goed westernzadel. Dan heb je nl ook nog keuze. ;)