LUNNAAX schreef:Naar een schoenmaker brengen! Heb ik ook gedaan met me burberry halster, was ook te groot, dus daar nr toe gebracht en toen heeft die er een gaatje bijgemaakt met z'n zilverringetje er in.
Kan ik wel proberen ja.. Maar theeft me al genoeg geld gekost 
Valerie_V schreef:Met wat voor tang wil je het proberen dan? Ik denk dat je er met een gaatjestang wel door heen komt.
Zoon gewone gaatjesmaker voor in leer. Alleen het is onwijs dik, door de ondersteunde laag van wat zachte spul bij het kopstuk.
pippaimane schreef:had precies hetzelfde voor mijn minishet en had ook precies zon halster en mijn moeder heeft het met de schaargedaan! ziet er toch nog netjes uit eigelijk!
Schaar dat wordt m sowieso niet 
SienenIvo schreef:Met een boormachine en dan een klein bitje er in doen?
Wat is precies een bitje?
CaPrIoLe`79 schreef:Holpijpje + hamer?
Als ik erdoorheen kom daarmee..
Leen_ schreef:Als ik jou was zou ik dan gewoon even naar een schoenmaker of zadelmaker gaan en vragen dat stuk wat korter te maken. Ik heb ook ooit eens in een prachtig leren halster een gaatje in het zachte stuk gemaakt omdat het ook te groot was. Ging dus de gesp er niet meer rond... Daar zat ik dan met een te groot halster wat ik niet eens meer kon verkopen oid want er zat een gat in

Uiteindelijk door zadelmaker laten inkorten.
Ik zou dus gewoon aan de andere kant van waar de gesp zit het een stukje laten inkorten. Koste mij toen een 5 euro.
Edit: als ik de andere reacties lees het gaat over leder he. Met een gaatjestang geraakt je er wel door hoor, met wat moeite. Niet dat dat de beste oplossing is.
Inkorten? Hoe gaat dat lukken dan?
Bedankt voor jullie tips.