Veelzijdigheids zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LUNNAAX

Veelzijdigheids zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 16:09

Rijd een veelzijdigheids zadel lekker, beetje een rare vraag haha :o
Hebben manege's btw meestal van die zadels?

Hanna98

Re: Veelzijdigheids zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 16:14

ja zeker! ik weet niet waar je nu mee rijd? ik heb leren rijden op vh zadels en springzadels, bij ons op de manege nooit dressuurzadels. Ik rijd er nu niet meer, ik heb 2 verzorgpony's... 1 van de 2 moest nog een zadel. Zadelmaker heeft er een dressuurzadel opgelegd maar ik kan er echt NIET mee overweg :') met vh zadels wel, je moet je beugels wel wat korter doen dan bij een dressuurzadel... zodat je knie mooi in de wrong valt :)

LUNNAAX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 16:16

Ik rij nu met een dressurzadel, is t erg veel verschil?

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 16:40

tja, ik weet het niet... ik kan er niet mee overweg :') niet met een dressuurzadel, mijn beugels moeten gedwongen heel erg laag bij een dressuurzadel en heb ik weinig steun en ik kan dan mijn benen niet goed aangesloten houden, wat erg raar klinkt en juist andersom hoort te zijn haha. Bij een vh zadel rijd ik met een onafhankelijke zit, maar als ik op een dressuurzadel stap lijk ik net een beginner :') dus ik weet het echt niet, volgens mij is voor jou een veelzijdigheidszadel makkelijker om te wennen dan voor mij een dressuurzadel :j

LUNNAAX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 16:44

Haha, ik vind een dressuur zadel juist heerlijk rijden, vooral omdat je Echt diep in t zadel zit zeg maar

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 16:55

vroeger vond ik vzh zadels goed zitten en was vrij gefrustreerd toen ik met een dressuurzadel moest rijden, want ik kreeg ondanks m'n korte beentjes m'n knieën niet "weg".
Nu ben ik verknocht aan dressuurzadels en zit ik erg onprettig op een vzh zadel, want daar moet ik minimaal 2 gaten korter voor de "juiste" beenligging. Dan zit ik liever nog wat korter en op een springzadel...

Maar is denk ik vooral gewoonte

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 17:03

LUNNAAX schreef:
Haha, ik vind een dressuur zadel juist heerlijk rijden, vooral omdat je Echt diep in t zadel zit zeg maar

Je hebt tegenwoordig ook vh zadels met diepe zit :j

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:28

Gaat meer om je been vrijheid. Een dressuur zadel heeft meestal dikke wrong waardoor je al snel lang gaat zitten en bij een vz zit je meestal al wat korter als je dressuur gewent bent omdat opeens je steun bij je knieen weg is! Ik vind dressuur zadels het fijnst! Vz, hmm... Liever niet :D