Kent iemand de RS-Tor

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

OnlyFroukje

Kent iemand de RS-Tor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 10:16

Hallo mensen,
als dit niet goed staat sorry!
ik zag dit en vroeg me eigenlijk af of dit echt werkt..
Wie kent dit?

http://www.rstor.co.uk/

Ik zag hier reclame van op Horse & Country tv

little_birdy

Re: Kent iemand de RS-Tor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:52

ik snap niet zo goed wat het voor moet stellen eigenlijk :')

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:59

Dat ding is toch veel te lang om echt te helpen?
Of heb ik het nou fout :P

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:02

ach, met het zadelmak maken gebruik ik altijd gewoon een beugelriem om de hals, kun je je ook prima aan vasthouden!

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 13:41

ja het is voor mij niet voor het zadelmak maken, mijn dochter wil steeds manen grijpen dus dacht is dit misschien wel makkelijker..

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:09

Heb niet echt het idee dat het veel helpt? Heb het filmpje gekeken maar geeft naar mijn idee niet echt veel houvast.
Werkt een gewoon Bokriempje niet? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:18

OEh ik zie hiermee al vingers breken als je door de druk op de hals klapt met je hand. := En ik zie er totaal de meerwaarde niet van in...

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 15:27

nou die trekt ze kapot hoe ze het doet doet ze het haha 2 bokriempjes al kapot
ze lieten gister op horse&country zien hoe het werkte en leek me echt handig.
dat is een zender wat in mijn pakket zit voor de tv alles over paarden :) kan ik 24/7 naar kijken hahah

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 15:08

Heb je hem inmiddels besteld? Ik heb ook wel interesse. Ik denk dat ik hem ga proberen. :j

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 15:17

het lijkt mij een ideaal ding, ik heb het gelukkig niet nodig, maar het ziet er naar uit dat het echt werkt.

maar waarom hebben ze er eentje gemaakt voor dameszadels? echt, wie zon ding nodig denkt te hebben en dan alsnog op een dameszadel gaat zitten? waarom zou je dat doen ?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 15:23

PocoGaucha schreef:
het lijkt mij een ideaal ding, ik heb het gelukkig niet nodig, maar het ziet er naar uit dat het echt werkt.

maar waarom hebben ze er eentje gemaakt voor dameszadels? echt, wie zon ding nodig denkt te hebben en dan alsnog op een dameszadel gaat zitten? waarom zou je dat doen ?

Ja weet niet. Sommige mensen rijden met dameszadel en willen dan ook stevig zitten. Je zit sowieso minder stevig op een dameszadel lijkt me.

Ik denk ook dat het wel werkt. Het is de moeite waard om het te proberen. Een bokriempje zit toch vrij laag en dan kan je je handen niet vrij meer bewegen. Nu heb je altijd je veiligheidje in je hand. Ik ben altijd te laat om dat bokriempje te grijpen. Het gaat zo snel.

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 16:00

Wat een interessant product :)! Ik denk dat dit wel een ideale uitkomst is, vooral ook met dat gecontroleerde vallen. Ik denk dat het veel ongelukken kan schelen en ik ga toch maar eens kijken of ik er een aan kan schaffen :).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 16:01

MissMiekjee schreef:
Wat een interessant product :)! Ik denk dat dit wel een ideale uitkomst is, vooral ook met dat gecontroleerde vallen. Ik denk dat het veel ongelukken kan schelen en ik ga toch maar eens kijken of ik er een aan kan schaffen :).

Heb hem net besteld via die website. Ik had gebeld, aardige mensen daar. Ik heb betaald via overboeking omdat ik geen creditcard heb. Ben benieuwd hoelang het duurt voordat ik hem binnen heb. :)

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 16:02

Oke ik ben benieuwd of je er tevreden over bent als je hem hebt uitgeprobeerd! Ik volg nog even..

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 08:37

En, heeft iemand er al ervaring mee?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 08:54

mhoogenbos schreef:

Ja ik heb hem. :)
Heb hem in Engeland besteld en het werd snel geleverd.

Ik vind hem fijn, het werkt anders dan een bokriempje omdat je hem altijd in je hand hebt. In het begin is het wel wennen, maar na een tijd wen je er aan en is het toch een veilig gevoel. Je komt hem af en toe tegen zeg maar maar hij belemmert je niet in het rijden. Zodra ik wat onzekerder word, dan hoef ik mijn hand maar iets hoger te plaatsen of opzij en dan voel ik hem. Geeft voor mij meer zekerheid, meer houvast. Ik ben er blij mee. Ik heb wel de maat small genomen, die was trouwens groot zat. Heb hem op het kleinst zitten.

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:27

Dat is heel fijn! Ik denk dat ik deze ook maar eens ga aanschaffen. Ik ben wel benieuwd of het zadel niet meeschuift als je eraf valt en dat ding vast hebt, en dan met zadel en al op de grond beland, maar dat lijkt me wel moeilijk testen voor jou natuurlijk ;).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:12

MissMiekjee schreef:
Dat is heel fijn! Ik denk dat ik deze ook maar eens ga aanschaffen. Ik ben wel benieuwd of het zadel niet meeschuift als je eraf valt en dat ding vast hebt, en dan met zadel en al op de grond beland, maar dat lijkt me wel moeilijk testen voor jou natuurlijk ;).

Je kan er net zo aan hangen als aan de stijgbeugels. Dus ligt er net aan hoe goed je aanslingert. ;)

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 09:48

Ik heb RS-tor vandaag besteld. Ben benieuwd wanneer ik het krijg en dan meteen uitproberen. Het concept spreekt mij erg aan.

LunSavAp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:41

Suzanne F. schreef:
mhoogenbos schreef:

Ja ik heb hem. :)
Heb hem in Engeland besteld en het werd snel geleverd.

Ik vind hem fijn, het werkt anders dan een bokriempje omdat je hem altijd in je hand hebt. In het begin is het wel wennen, maar na een tijd wen je er aan en is het toch een veilig gevoel. Je komt hem af en toe tegen zeg maar maar hij belemmert je niet in het rijden. Zodra ik wat onzekerder word, dan hoef ik mijn hand maar iets hoger te plaatsen of opzij en dan voel ik hem. Geeft voor mij meer zekerheid, meer houvast. Ik ben er blij mee. Ik heb wel de maat small genomen, die was trouwens groot zat. Heb hem op het kleinst zitten.

Denk je ook echt dat het helpt als je een paard hebt wat razendsnel draait? Het lijkt mij wel een handig ding. Mijn paard is nog redelijk groen en wanneer hij schrikt draait hij zo snel om, dat ik er niet op blijf zitten. In een fractie van een seconde lig ik er naast. Ik heb geen tijd om na te denken. Ik vraag me af of die rs-tor dan ook helpt. :P

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 20:38

Jahoor, je hebt hem altijd in je hand dus altijd iets om aan vast te houden.

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 12:56

Het voordeel is dat je het al vast hebt...of het echt gaat helpen als het paard razendsnel omdraait is de vraag..maar dan zal een bokriempje ook niet helpen.

Ik vind het grote voordeel dat ik het al vast heb en niet hoef te grijpen naar de bokriem. Een bijkomend voordeel is dat mijn hand beter op de plaats blijft

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:56

Hmm ik denk dat ik er ook eentje aan ga schaffen, vooral het feit dat je hem al vast hebt, dus niet naar je bokriempje hoeft te grijpen lijkt me fijn, aangezien mijn reus heerlijk relaxt kan lopen en dan ineens..... Bakkabouters!....... ;)

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:05

Ik kan het je in ieder geval aanraden :-)

slowlyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:14

Kunnen julie mijn vragen beantwoorden? dank je wel!:)
Ik begrijp uit jullie verhalen dat je de RS tor in je hand houdt. Kun je dan in stap en galop nog el voldoende mee naar voren bewegen met de mond?
Heb je ze aan 2 kanten? als je er 1 besteld krijg je ze dan voor beide kanten?
Op welke site kun je ze bestellen?