voorkeur qua Passier zadels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

miicchhellee

voorkeur qua Passier zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 13:24

Ik ben eigenlijk een beetje opzoek naar een nieuw passier zadel.
Dit komt omdat we erg te spreken zijn over de kwaliteit van ons passier zadel, helaas kan ik niet fijn hierop zitten.

Het gaat trouwens om een dressuurzadel, welke zadels zitten volgens jullie fijn en zijn dus aanraders?

Edit: ik heb een corona
Laatst bijgewerkt door miicchhellee op 14-01-13 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

19marjo90

Re: voorkeur qua Passier zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:27

Grand Gilbert!

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:28

Ik vind passier zadels ook heel goed qua kwaliteit, maar ik kan er ook echt niet op zitten. (en heb er al veel kunnen proberen :D) Ik vind een Ainsley of een Kieffer veel fijner zitten :).

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 13:29

ik vind kieffer ontzettend lelijke zadels hebben en ook niet zo'n geweldige kwaliteit helaas.

Wubbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:45

Ik heb veel rijplzier gehad van de Passier Optimum.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 13:24

Ik heb een passier passion, wel een redelijk plat zadel :j
Zelf rij ik nu vaker op mijn andere zadel, een Sommer zadel, erg goede kwaliteit, en zit heerlijk

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 09:09

Grand Gilbert :j Ik hoor van bijna niemand dat die niet prettig zitten. En onverwoestbaar, die Passier zadels :D

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 16:09

Ik heb een Optimum gehad. Fijn zadel, echter het leer was erg zacht. Ondanks dat ik 'm niet heel veel gebruikte, was de zitting aan de rand na 2,5 jaar gescheurd. Dit heb ik nog nooit meegemaakt met een zadel. Ik hoorde via via dat dit bij iemand anders ook al het geval was.

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:57

Waarom zit je niet fijn op een Passier Corona? Wanneer je de reden weet, dan kan je daar rekening mee houden met een volgend zadel. Is het Passier te breed of juist te smal voor je? Zit je met je schaambeen op het zadel, veel voorkomend bij vrouwen. Is de beugelligging niet goed, is het zadel te hard, zijn de wrongen te veel of te weinig voor je, je ziet er zijn veel mogelijkheden die ik zo maar even noem.
Een zadel is echt heel persoonlijk, maar wanneer je WEET wat je zelf niet prettig vindt, dan zoekt het al iets makkelijker.

Succes.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:58

Ik heb nog een Grand Gilbert liggen. Vind ik niet fijn zitten. Je zit er echt "op" in plaats van "in" en hij is niet geschikt voor mijn lange benen.

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 09:58

Marjolijnvdh schreef:
Waarom zit je niet fijn op een Passier Corona? Wanneer je de reden weet, dan kan je daar rekening mee houden met een volgend zadel. Is het Passier te breed of juist te smal voor je? Zit je met je schaambeen op het zadel, veel voorkomend bij vrouwen. Is de beugelligging niet goed, is het zadel te hard, zijn de wrongen te veel of te weinig voor je, je ziet er zijn veel mogelijkheden die ik zo maar even noem.
Een zadel is echt heel persoonlijk, maar wanneer je WEET wat je zelf niet prettig vindt, dan zoekt het al iets makkelijker.

Succes.

ik zit niet fijn op het Corona omdat mijn knieën heel erg naar buiten worden geduwd en ik echt bovenop het zadel zit.
Het zadel zal ook wat te breed voor mij zijn maar ik moet het helaas delen met mijn moeder die breder als mij is.

ik ben nu wat zadels aan het testen van andere mensen (zadels liggen wel goed) en merk zelf al dat ik daar fijner in zit ondanks dat het niet mijn zadel is.

Bedankt!