Hoe breed zijn de neusriemen van BR Aldrige en BR Adlington?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nummie

Hoe breed zijn de neusriemen van BR Aldrige en BR Adlington?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 15:46

Hallo,

Wie weet hoe breed de neusriem is van de BR Aldrige en die van de BR Adlington?

Ik twijfel tussen beide hoofdstellen en wou eigenlijk niet een te brede neusriem meer..

BR Aldrige
Afbeelding
Afbeelding

BR Adlington
Afbeelding

Nu zag ik dat de Aldrige geen aansnoerneusriem heeft, is het dan zinvol om een losse aansnoerneusriem van de BR te bestellen of heeft dat weinig toegevoegde waarde?

Groetjes Nathalie

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:50

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 15:53

Nivada schreef:
Ik heb de Adlington. Alleen geen idee hoe breed hij is.
Breed genoeg vind ik ;)

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 0866_n.jpg

Oeh ja haha die is wel best breed, was eigenlijk nu wel op zoek naar iets smaller maar te smal vind ik ook weer niet mooi. Zou die ongeveer 4.5 cm zijn?

Trouwens hoe bevalt jou en je paard die uitsnede achter de oren, merk je echt verschil?

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:58

Ik heb de aldridge, en de neusriem is redelijk smal. In mijn profiel staat een foto van mijn oude pony die hem om heeft (ik heb het sperriempje eraf laten halen). Hij is denk ik zo'n twee of drie centimeter ongeveer? Weet niet precies. Waarom wil je een aansnoerneusriem als ik vragen mag? Die zijn vaak gelijk een stuk breder.
Laatst bijgewerkt door Petra_O op 12-01-13 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:58

Ja ik vind het een heerlijk hoofdstel.

Maar ik heb dan ook een paard met een klein hoofd. Alles staat op zn kleinst en het is een full.
Behalve de neusriem. Die zit nu best hoog. Waardoor hij op het laatste gaatje zit.

Mijn paard schudde vaak met haar hoofd omdat het vorige hoofdstel op haar oren drukte. Met deze was dat ineens compleet verdwenen!

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:59

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 16:09

Ik heb altijd aansnoerneusriemen gehad eigenlijk..

Ze heeft nu een wat bredere neusriem
Afbeelding

En ze heeft ook een iets smallere gehad van 2.5 cm
Afbeelding

Ik vind zelf denk ik de smallere mooier daarom zocht ik naar zoiets, deze smallere was wel een aansnoer.
Maar die van BR Aldrige lijkt me nog smaller dan deze..en die van de Adlington juist weer breder dan wat ik nu heb..
haha vandaar..voordat ik iets bestel wil ik even zeker weten of het echt anders is en welke dan mooier zal zijn bij haar
Laatst bijgewerkt door nummie op 12-01-13 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 16:10

Seven

Re: Hoe breed zijn de neusriemen van BR Aldrige en BR Adlington?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 17:35

Ik heb de adlington 2 x
neusriem is niet overdreven breed rond de 4 cm
Dit is 1 van de hoofdstellen op meerdere paarden

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 21:15

nath01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:59

Hoi, hopelijk kan een van jullie in bezit van BR Adlington hoofdstel in maat Full mij vertellen wat de lengte is van de neusriem? En dat dus het gedeelte wat om de neus gaat. Ik heb (sinds kort) een niet zo'n grote Friese merrie. Momenteel met een hoofdstel van Schockemölle Ashford (had ze al) echter het past niet goed. Het zit te krap achter de oren (vandaar keuze Adlington met anatomisch gevormd kopstuk). Maar verder past het ook niet goed. Keelriem zit aan beide zijden op het kortste gaatje (en eigenlijk zou het nog wel iets korter/strakker mogen) en de aansnoerneusriem zit op het laatste gaatje (dus op zijn langst) deze zou wel strakker kunnen maar ik wil haar mond niet dichtsnoeren, heeft ze niet nodig.

Maar voordat ik dit hoofdstel dus bestel en op laat sturen (ik woon in het buitenland) hoop ik dat iemand mij een paar maten door zou willen geven van de maat full. Te groot is niet zo'n ramp dat kan ik wel iets kleiner maken maar te kort kan ik niets mee uiteraard.

Oh ja, ik wil de kleur tabacco, mijn zadel is nl ook zo'n soort kleur middenbruin. (Momenteel met zwart hoofdstel dus). Hopelijk kan iemand mij helpen?

Welke teugels (liefst de geweven springteugels) zijn bijpassend? Ik zie dat hoofdstel geleverd word zonder teugels.

Bedankt alvast!!!