[WN] Western voor mijn shetje?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mindypony

Western voor mijn shetje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 17:35

Hallo,

Ik zou graag een western zadel+ hoofdstel willen voor mijn shetlander van 85 cm.
Weten jullie goede webshops waar je zoiets kan kopen?
En wat voor bit zit er meestal aan een westernhoofdstel?

Mochten jullie wat weten hoor ik het heel graag. :)

FR_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:35

misschien kan je wat op google vinden maar ik denk dat het weinig voor komt

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:09

Bit koop je apart van je hoofdstel. Dit omdat elke paard een ander bit graag heeft. Dikte, breedte, soort ringen, soort mondstuk,...

Dit winkeltje is speciaal voor shetland spullen (stukje omlaag scrollen voor de zadeltjes):
http://www.shetlandershop.nl/assortiment/Zadels?lang=nl

http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 037992/267

http://www.hetpaardenwinkeltje.nl/weste ... p-698.html

Deze is wel al wat groter, denk dat die meer voor pony's is:
http://www.interhippique.com/index.php? ... mid=200016

Voor hoofstellen:
http://www.shetlandershop.nl/assortimen ... rettyPhoto[x]/8/

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:20

HAR -> WN.-TR

superpony

Re: Western voor mijn shetje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:25

85cm is wel erg klein. Wat voor kindje moet erop? Je hebt 12'' en 13'', maar dan houdt het wel een beetje op. Wij hebben voor onze zoon toen hij 9 t/m 11 was nog een 14'' erop gehad, maar onze shet is groter 95cm en de 14'' was een roundskirt.

Ponypad blijft groot voor zo een kleintje, maar kun je proberen, wij hebben er 2, dus ze zijn er wel.

We hebben een light oil westernhoofdstel, maar helemaal kaal. Die komt bij Arthur vandaan. Is geen duur setje, maar ook geen kwaliteit verder. Je kan het evt opleuken. Was een setje met westernteugels. Gewoon browband en geen neusriem. ( die koop je altijd apart als je die nodig vind, maar hebben we dus niet )

We hebben ook een rood one ear hoofdstel. Ook kaal en met teugels. Voordeel van een one ear is dat je hem als hij vrij kaal is, helemaal kan opschuiven. Nadeel is dat het oortje groot is voor een kleine shet en je hebt geen keelriem.

We hebben een gewoon bitje eraan. Er staat nergens dat je een ander bitje moet en lijkt me ook niet nodig, dus doe gewoon een goed trensje eraan die past. Wel heb je aan een westernhoofdstel nog een riempje nodig van bitring tot bitring. Die koop je ook apart, maar wel belangrijk.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:31

superpony schreef:
85cm is wel erg klein. Wat voor kindje moet erop? Je hebt 12'' en 13'', maar dan houdt het wel een beetje op. Wij hebben voor onze zoon toen hij 9 t/m 11 was nog een 14'' erop gehad, maar onze shet is groter 95cm en de 14'' was een roundskirt.

Ponypad blijft groot voor zo een kleintje, maar kun je proberen, wij hebben er 2, dus ze zijn er wel.

We hebben een light oil westernhoofdstel, maar helemaal kaal. Die komt bij Arthur vandaan. Is geen duur setje, maar ook geen kwaliteit verder. Je kan het evt opleuken. Was een setje met westernteugels. Gewoon browband en geen neusriem. ( die koop je altijd apart als je die nodig vind, maar hebben we dus niet )

We hebben ook een rood one ear hoofdstel. Ook kaal en met teugels. Voordeel van een one ear is dat je hem als hij vrij kaal is, helemaal kan opschuiven. Nadeel is dat het oortje groot is voor een kleine shet en je hebt geen keelriem.

We hebben een gewoon bitje eraan. Er staat nergens dat je een ander bitje moet en lijkt me ook niet nodig, dus doe gewoon een goed trensje eraan die past. Wel heb je aan een westernhoofdstel nog een riempje nodig van bitring tot bitring. Die koop je ook apart, maar wel belangrijk.

Je hebt ook 10 inch. Maar dan moet het kindje wel klein zijn.
Een kinriempje of bakstukken? Bakstukken lijkt me dat dat wel bij het hoofdstel zit, anders blijft er niet veel meer over.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:13

Tja, dat kan wel, maar onze zoon was 3 toen hij de shet kreeg en een 12'' zadel. Daar werd hij te groot voor toen hij 8/9 was. Maar hij is nogal fijntjes.

Ik zeg toch nergens dat er geen bakstukken aan het hoofdstel zitten? Idd een kinriempje, maar leg het even uit voor iemand die het niet weet waarschijnlijk. Het wordt namelijk heel vaak vergeten bij ruiters die voor de lol met westerntack rijden. Vandaar dat ik zeí; bij een gewoon bitje een riempje kopen van bitring tot bitring in de hoop dat iemand weet hoe het kinriempje eruit ziet, het moet namelijk los gekocht worden.

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:14

Of gewoon laten maken, zie onderschrift.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:17

Western hoofdstel kan je ook leuk zelf maken :j
Gewoon van een normaal hoofdstel de neusriem afhalen en dan kan je hem verder versieren hoe je wilt.

Die westernzadeltjes die in de 1e link staan zijn echt super schattig trouwens <3