Ik zou graag een western zadel+ hoofdstel willen voor mijn shetlander van 85 cm.
Weten jullie goede webshops waar je zoiets kan kopen?
En wat voor bit zit er meestal aan een westernhoofdstel?
Mochten jullie wat weten hoor ik het heel graag.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
superpony schreef:85cm is wel erg klein. Wat voor kindje moet erop? Je hebt 12'' en 13'', maar dan houdt het wel een beetje op. Wij hebben voor onze zoon toen hij 9 t/m 11 was nog een 14'' erop gehad, maar onze shet is groter 95cm en de 14'' was een roundskirt.
Ponypad blijft groot voor zo een kleintje, maar kun je proberen, wij hebben er 2, dus ze zijn er wel.
We hebben een light oil westernhoofdstel, maar helemaal kaal. Die komt bij Arthur vandaan. Is geen duur setje, maar ook geen kwaliteit verder. Je kan het evt opleuken. Was een setje met westernteugels. Gewoon browband en geen neusriem. ( die koop je altijd apart als je die nodig vind, maar hebben we dus niet )
We hebben ook een rood one ear hoofdstel. Ook kaal en met teugels. Voordeel van een one ear is dat je hem als hij vrij kaal is, helemaal kan opschuiven. Nadeel is dat het oortje groot is voor een kleine shet en je hebt geen keelriem.
We hebben een gewoon bitje eraan. Er staat nergens dat je een ander bitje moet en lijkt me ook niet nodig, dus doe gewoon een goed trensje eraan die past. Wel heb je aan een westernhoofdstel nog een riempje nodig van bitring tot bitring. Die koop je ook apart, maar wel belangrijk.