Ik weet het niet meer..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Robin_Rikkie

Ik weet het niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 18:33

:wave: :wave:

Ik heb een probleem, het zadel past niet meer bij mijn paard (bruikleen). schuift naar achter, ligt op de schoft en achterover.. komt door spierverandering etc.. nu moet ik zelf zorgen voor zadel enz. Ik heb het natuurlijk gezegd tegen ouders en de eigenaren alleen zeiden de eigenaren dat we het waarschijnlijk bij elk zadel zouden hebben omdat ze een hele hoge schoft heeft en een hollere rug. Ik weet natuurlijk dat er wel zadels zijn die passen alleen hebben we niet het meeste geld beschikbaar.. Doordat de eigenaren dat gezegd hebben geloven mijn ouders dat en willen er dus niks aan doen.. Maar ik ben bang dat ze straks een rug blessure heeft. Ze is nijdig met opzadelen enz.. heel soms gevoelig op de rug..
Ik zit er gewoon heel erg mee. Ik mag geen zadelmaker etc laten komen dus ik kan ze niet anders laten denken.. Ik weet niet wat ik evt nog zou kunnen proberen?

Ik hoop dat het duidelijk is, ik zit er echt heel erg mee..

:evaw:

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Ik weet het niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:35

Zowiezo niet meer rijden.
Zelf heb ik ooit voor een vzpony een barefoot zadel aangeschaft, dit omdat het op bijna elk paard wel past. Maar ik weet niet of dat ook voor jou paard geld, voor paarden met een al te hoge schoft is het mischien niet ideaal.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:37

Ehm, het is niet jouw paard... Persoonlijk lijkt het niet meer dan logisch dat de eigenaren nog steeds verantwoordelijk zijn voor dat paard en dat wanneer het de gezondheid van het paard betreft, zij er maar heel snel een goede zadelmaker voor moeten laten komen...

Wat een nare situatie voor jou. Jij wilt het beste voor het paard, maar op deze manier word je daarin belemmerd :(:)

Succes met de moeilijke situatie!

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 18:43

Gelukkig hoeven wij eventuele DA kosten.niet te betalen maar hij heeft een handelstal/fokkerij, is goed voor zijn paarden maar qua zadels niet.. Heeft zelf 3 zadels voor zijn eigen paarden..

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:44

Ik zou de eigenaren laten zien wat de consequenties zijn van een slecht passend zadel...

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:50

Robin_Rikkie schreef:
Gelukkig hoeven wij eventuele DA kosten.niet te betalen maar hij heeft een handelstal/fokkerij, is goed voor zijn paarden maar qua zadels niet.. Heeft zelf 3 zadels voor zijn eigen paarden..

Dan zou ik de eigenaar wel het verschil laten zien tussen de DA kosten of de kosten voor een nieuw zadel...
Dat hij zelf 3 zadels heeft zegt niet zo heel veel.. Als er veel paarden met een soortgelijke bouw staan (is een fokkerij), kan het heel goed dat hij zadels heeft die op verschillende paarden passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:39

Is een tweedehands boomlooszadel een optie?

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 19:59

Boomloos liever niet, mag niks kopen etc..
Hoe kan ik het beste laten zien wat voor gevolgen.het heeft? Ik kan het proberen, al denk ik dat ze niet luisteren :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:03

Goed artikel laten lezen?
Of wil je ze zelf de rug laten zien?

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:03

heeft het paard drukplekken na het rijden? misschien dat je daar wat mee kunt...

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 20:05

Nee, eigenlijkniet.. Zondag was ze heel draaierig met opzadelen zodra ik in de beurt kwam.. Heb wel een foto van het zadel, met bontje en dekje, met dekje en zonder iets. Ik zal ze hier laten zien

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 20:14

Is wel mobiel kwaliteit.. ik twijfel ook altijd of hij goed ligt.. Hier is hij al naar achter geschoven

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben_mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:27

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:34

Vind het lastig om te zeggen met deze foto´s...
Ik vind het op de 3e foto lijken alsof het zadel juist iets naar voren ligt.
En ik ben geen zadelkenner, maar het zadel lijkt iets naar voren te kantelen, kan zijn dat ik dit verkeer zie, hoor.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:40

Op foto 1 vind ik hem het mooiste liggen.
Op foto 2 sluit die achter niet aan, en op foto 3 ligt die veel te ver naar voren.

Is het een wintect?
Want dan zou je een andere boommaat kunnen proberen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:49

Voor zover ik het kan zien, heeft dit paard een behoorlijk lastige rug/bouw. Het is op deze foto's ook niet goed te beoordelen of het zadel werkelijk zo slecht ligt.
Dat het schuift komt waarschijnlijk ook door z'n onbespierde schoft. Dat hoeft niet direct door het zadel te zijn veroorzaakt.
Als je vooral recreatief rijdt en nog niet zo intensief traint, hoef je je volgens mij niet bezwaard te voelen. Wat beweging doet een paard wel goed.
Sterkte.

original

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 20:52

Anders zou je een Barefoot Bareback aan kunnen schaffen? Deze zijn niet zo heel duur en ook nog eens goed voor je eigen zit!

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 21:13

Ik denk dat ik nu ook met bontje rijd als ik al rijd, heb geen goede bak tot beschikking en alles is vreselijj nat :=

Zonder zadel/bareback is helaas geen.optie omdat ik heel af en.toe mss wedstrijdje wil doen. En ze niet uit te zitten is dan :+

Wintec idd, hij is al.x helemaal.opgevuld, zat mss zelf ook te denken smaller zou dat dan zijn..