[WN] Skid Boots, ook voor de voorbenen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MontyRulezz

Skid Boots, ook voor de voorbenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 13:21

Ja, misschien een stom vraagje, maar kun je skid boots ook om de voorbenen doen?
Bv deze: http://www.westernstore.nl/index.php?ta ... ct_id=1583

Mijn paard raakt zich zo af en toe met zijn achterbenen voor midden in zijn kootholte, te hoog voor springschoenen en te laag voor 3 in 1 beschermers (die heb ik en de rand komt precies op het wondje).
Nu zoek ik een oplossing voor dat stukje, maar dat is nog niet zo makkelijk.
Hij moet het nl. ook in de wei om want door de modder als hij de wei in en uit moet zet hij zijn voorbeen niet snel genoeg weg waardoor hij zich aantikt.
Het is zo erg dat dat stomme wondje is gaan ontsteken en de infectie naar binnen is geslagen.

Als jullie iets anders weten hoor ik het graag!

Anoniem

Re: Skid Boots, ook voor de voorbenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:59

Nee, skid boots zijn ter protectie bij stoppen.
Eventueel een optie is de 3-1 combo boots van Professionals choice, dat dekt het volledige been af gecombineerd met een bellboot. Open ruimtes zijn er daardoor niet.

xBostonx

Re: Skid Boots, ook voor de voorbenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 14:00

Nee dat zou ik niet doen

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:20

je hebt speciale beschermers voor de kootholtes. volgens mij heeft de paardendrogist ze..

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:41

ik zou eens een andere smid laten komen
dit is op te lossen met goed kapwerk of beslagwerk
beschermers zijn lapmiddelen , de echte oplossing is het gangwerk van je paard van voren sneller maken

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 18:03

Bedankt voor de reacties!

Ik heb ondertussen inderdaad kootholtebeschermes besteld. Die dingen kosten 8 euro en beschermen het belangrijkste gedeelte.

@hollywood, die 3 in 1 combo boots vind ik niet fijn om ze de hele dag om te doen.
@spatter, heb je helemaal gelijk in. Kleine toevoeging, mijn paard heeft een hele ernstige peesblessure gehad inmiddels 2 jaar geleden aan dat been. We zijn nog steeds aan het opbouwen. Ik merk dat de trekkracht van die pees nog steeds niet de optimale sterkte heeft. En dat merk je als hij een week ofzo stilgestaan heeft, of als hij echt door de modder moet. Plus heeft hij bij zijn laatste beslagbeurt sneeuwzooltjes eronder gekregen waardoor zijn hoef wat zwaarder is. En allemaal die dingen bij elkaar hebben tot het bovenstaande probleem geleid.