Losse kniewrongen in een smallere varriant?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

W0PPY

Losse kniewrongen in een smallere varriant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 10:39

Dag Bokkers!

Ik heb op mijn haflinger een Kent & Masters zadel liggen waar ik erg tevreden mee ben :D
Op dit zadel zitte losse kniewrongen die dmv klittenband te verplaatsen zijn.
Ik heb de kniewrongen zo ver mogelijk naar voren zitten op het zadel, maar toch liggen mijn knieen "op" de wrong ipv erachter (ik bedoel hiermee niet dat mijn knieen voor het zadel uit steken, ze liggen alleen niet netjes achter de wrong)
Als ik de kniewrong verder naar voren bevestig kan ik een stuk fijner zitten in mijn zadel, maar eigenlijk zijn de wrongen daar te breed voor. Als ik ze zo ver naar voren besvestig dat mijn knie er netjes achter ligt komen ze aan de voorkant onder het zweetblad vandaan. Geen gezicht natuurlijk, maar ook absoluut niet practisch omdat de wrong daardoor maar half op het klitteband bevestigd is, de andere helft steekt voor het zadel uit en zit dus nergens aan vast.
Nu vroeg ik me af of er losse kniewrongen op de markt zijn (evt. van een ander merk) die smaller zijn, zodat ze niet voor mijn zadel uit komen maar mijn knie er toch achter ligt. Ik heb gezocht op internet maar werd er maar weinig wijzer van... Vaak is bokt dan de oplossing! Dus ik ben benieuwd ;)

Liselot

Re: Losse kniewrongen in een smallere varriant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:51

Wintec heeft klittebandwrongen in 2 maten voor een dressuurzadel. Misschien is dat wat voor je?

Demi_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:54

hier ben ik ook benieuwd naar ik volg even heb het zelfde zadel.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:58

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 11:04

Bedankt voor de tip Liselot! Als ik het zo bekijk zijn mijn wrongen volgensmij even groot/dik als de variant die Wintec "extra dik" noemt. Dat zou betekenen dat de standaard wrongen misschien wel eens in de buurt komen! Wat zijn die dingen nog duur zeg, haha.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:54

ik heb ook een kent and masters en mijn zadelpasser zei dat zij gewoon de kniewrongen kon bestellen... ik heb mijn kniewrongen eraf en werkt prima voor mij dus heb geen nieuwe besteld maar ze bestaan dus wel volgens haar!

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 17:22

Heb je misschien een website oid. van jouw zadelpasser, Kay_Kim ?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:48

zij is een msfc zadelpasser maar op internet zelf vind ik er ook niet veel van...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:16

Er zijn nog smallere kniewrongen, dan de twee maten die via de link te vinden zijn.
Ik heb vorig jaar eens via bokt 2 maten overgenomen van iemand: de extra dikke wrongen en hele smalle. Ik weet alleen niet meer wie het was. Wellicht kan je een GZ advertentie plaatsen op de bokt markt. Zo ben ik er ook aan gekomen.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:37

heb op internet ook lederen gevonden via google afbeelding maar die kosten 75€ en dat vind ik toch veel geld...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:48

Ik heb even voor je in mijn pb-geschiedenis gezocht, ik heb ze destijds gekocht van yankeestar, zij heeft ook een webwinkel. Ik weet alleen niet of de kniewrongen uit haar webshop kwamen (dus dat ze ook voorraad zijn) of dat ze toevallig nog 2 setjes had liggen.
Maar je kan het natuurlijk altijd proberen.

Ze worden tevens ook wel 'flex blocs' genoemd.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:56

Ik bij de zadelmaker "druppeltjes" gekregen voor mijn Thorowgood. Dit zijn kleine en smalle kniewrongen in de vorm van een druppeltje. Deze heb ik zover mogelijk bovenin het zweetblad bevestigd. Op deze manier heb ik er een minimale steun aan en dat is voor mij voldoende.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 10:08

W0PPY schreef:
Bedankt voor de tip Liselot! Als ik het zo bekijk zijn mijn wrongen volgensmij even groot/dik als de variant die Wintec "extra dik" noemt. Dat zou betekenen dat de standaard wrongen misschien wel eens in de buurt komen! Wat zijn die dingen nog duur zeg, haha.

Zo die zijn zeker aan de prijs zeg -O-

Ik heb hier nog smalle wrongen liggen die er erg op lijken, dan wel in het zwart. Gewoon nieuw. Kan ik voor 15 euro versturen :P
Het plakkende klittenband (de haakjes) zit eronder, dus het zachte deel van het klittenband (de lusjes) moet dan op je zadel zitten :)

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 16:36

Ik zal morgen even kijken of het zachte deel van het klittenband op mijn zadel zitten Pmarena, ik dacht het wel! Heb je evt. een foto?