Ik heb op mijn haflinger een Kent & Masters zadel liggen waar ik erg tevreden mee ben
Op dit zadel zitte losse kniewrongen die dmv klittenband te verplaatsen zijn.
Ik heb de kniewrongen zo ver mogelijk naar voren zitten op het zadel, maar toch liggen mijn knieen "op" de wrong ipv erachter (ik bedoel hiermee niet dat mijn knieen voor het zadel uit steken, ze liggen alleen niet netjes achter de wrong)
Als ik de kniewrong verder naar voren bevestig kan ik een stuk fijner zitten in mijn zadel, maar eigenlijk zijn de wrongen daar te breed voor. Als ik ze zo ver naar voren besvestig dat mijn knie er netjes achter ligt komen ze aan de voorkant onder het zweetblad vandaan. Geen gezicht natuurlijk, maar ook absoluut niet practisch omdat de wrong daardoor maar half op het klitteband bevestigd is, de andere helft steekt voor het zadel uit en zit dus nergens aan vast.
Nu vroeg ik me af of er losse kniewrongen op de markt zijn (evt. van een ander merk) die smaller zijn, zodat ze niet voor mijn zadel uit komen maar mijn knie er toch achter ligt. Ik heb gezocht op internet maar werd er maar weinig wijzer van... Vaak is bokt dan de oplossing! Dus ik ben benieuwd