Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Sonja schreef:Ik zou gewoon de zadelmaker laten komen met tweedehandsjes, en dan na inrijden als 'ie helemaal uitgegroeid is een fijne nieuwe voor jullie beiden kopen, als je daar dan uberhaupt behoefte aan hebt.
Tijdens de groei en ontwikkeling van je paard heb je toch een paar keer een zadelmaker nodig.
Ik laat bij jong spul elk half jaar even checken.
Boomloos vind ik voor inrijden helemaal niet ideaal, JUIST omdat de rugspieren nog niet ontwikkeld zijn.
unihorses schreef:Sonja schreef:Ik zou gewoon de zadelmaker laten komen met tweedehandsjes, en dan na inrijden als 'ie helemaal uitgegroeid is een fijne nieuwe voor jullie beiden kopen, als je daar dan uberhaupt behoefte aan hebt.
Tijdens de groei en ontwikkeling van je paard heb je toch een paar keer een zadelmaker nodig.
Ik laat bij jong spul elk half jaar even checken.
Boomloos vind ik voor inrijden helemaal niet ideaal, JUIST omdat de rugspieren nog niet ontwikkeld zijn.
boomloos is JUIST daarom geschikt, omdat het zo makkelijk aan te passen is. bovendien heb je meer contact met je pony en voel je hem beter
Tamadine schreef:klinkt prima toch.
Sonja schreef:unihorses schreef:
boomloos is JUIST daarom geschikt, omdat het zo makkelijk aan te passen is. bovendien heb je meer contact met je pony en voel je hem beter
Hij jou ook, op de drukpunten van bv de beugelophanging...
Batlow schreef:Boomvorm is hetzelfde, dus dat zou dan enkel opnieuw opvullen betekenen en dat moet geen probleem zijn.Tamadine schreef:klinkt prima toch.
Alleen als die niet past is het balen, dan moet ik denk ik meerdere goedkope zadels laten passen. Maar via marktplaats is natuurlijk ook een beetje tricky, omdat die al op een paard hebben gelegen? Dat als ik bijv een goeie wintec 2000 zie, en dat dat zadel past, maar dat dat zadel op marktplaats wel op een ander paard heeft gelegen. is dat dan niet goed, of moet ik dan weer apart laten kijken of dat zadel van marktplaats past?
Batlow schreef:Maar wat ik altijd hoorde, is dat bij een boomloos zadel het gewicht niet goed werd verdeeld over de rug en bij een engels zadel wel... Heb me er verder niet in verdiept maar dat is wat ik weet/hoorde. Dus op een engels zadel is het ook helemaal niet goed licht te rijden. Net zo slecht of minder slecht dan op boomloos?
HorseTopShop schreef:boomloos is JUIST daarom geschikt, omdat het zo makkelijk aan te passen is. bovendien heb je meer contact met je pony en voel je hem beter
unihorses schreef:heb je dit gekopieerd van barefoot.nl ? heb exact hetzelfde gelezen...
maar dit bedoelde ik dus. het hele boomloos geen jonge paarden is onzin.
typ maar eens http://www.boomloosrijden.nl