Ervaringen Kent and Masters S serie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paulusjuh

Ervaringen Kent and Masters S serie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 00:29

Hoi!

Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met de Kent and masters zadel uit de S serie, dus met o.a. de vaste kniewrong. Hoe is de kwaliteit van het zadel en het leer?

Mallootje

Re: Ervaringen Kent and Masters S serie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 10:42

Ik rijd met een Kent & Masters zadel, maar uit de 'gewone' lijn. Ik ben er heel erg over te spreken! Zeer mooie prijs/kwaliteit verhouding. Ik rijd nu anderhalf jaar intensief met het zadel en het ziet er nog steeds als nieuw uit, het leer blijft erg mooi en het zit net zoals ik het wilde.

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 13:45

Ik rijdt sinds twee jaar met een Fairfax zadel. Dat is nu de Kent and Masters S serie. Fairfax heeft nu een ander type zadel.
Ben er heel tevreden over, goede kwaliteit voor die prijs. Goed verstelbaar met verschillende maten kopijzers. Zit lekker met een niet al te diepe, gedwongen zit.

Djuraaiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 11:11

Kent and Masters zadels zijn heerijke zadels. ze zitten zacht. Ik heb net op mp een kent gekocht. alleen de boom moest worden veranderd. Ons paard, een korte ronde E pony met toch wel schoft heeft een lastige rug, dit zadel ligt als een huis. Voor het paard dus ook geweldig. en steeds weer aan te passen .

Mariska van Oest, zadelhulp.nl (MSFC) verkoopt Kent en Masters woont in Kootwijkerbroek aan de rand van het Kootwijkerzand. Ze neemt alle tijd om zadels te passen of te veranderen. Het leuke is dat je daarna meteen onder zadel het bos in kan, je plakt er meteen een leuke dag aan.

Het voordeel van haar is dat het geen winkel is of iets dergelijks en je alle aandacht krijgt , ze denkt ook mee in je budget. Ze komt ook op locatie natuurlijk. Bij haar thuis aanmeten kost 55 euro , op locatie 75.00.

Thorowgood is een kunststof variant mijn vriendin heeft deze op haar Fries, ook een fijn zadel.

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:17

hier ook de Kent & masters uit de gewone lijn.
Vind het een heerlijk zadel en nu ongeveer een half jaar in gebruik.
tot nu toe ben ik er dus zeer tevreden over.
heeft ook nog geen slijtage plekken

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:21

Hier een kent & masters s-line. Heb hem nog niet zo lang maar tot nu toe bevalt hij erg goed!

Mijn ervaring met de vaste kniewrongen is dat mijn houding nog meer verbeterd werd dan bij de standaard k&m. De standaard verbeterde het dan weer in verhouding met mijn vorige zadel. Ik heb lange benen die op het vorige zadel net loshangende touwtjes waren :D Dat wordt door de s-line bij mij erg goed gecorrigeerd.

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:12

Kent & Masters heeft een prima prijs-/kwaliteitsverhouding! Engelse makelij, wolgevuld én met verwisselbaar kopijzer! Welk model goed op jouw paard past, is een kwestie van een deskundige raadplegen, een uitgebreid pasconsult laten doen en zien welke type voor jouw paard geschikt is. Het ruime assortiment van K&M levert altijd wel een passend zadel voor jouw paard op!

Caroline
Flevo Horse Support

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 12:14

Hier sinds vorige week ook een Kent & Masters.
Ik heb de High Wither, maar zoals FHS zegt.

Een uitgebreid pasconsult is het beste. Ik heb Martine Liefstingh erbij gehad. +:)+
Mijn paard heeft nu een perfect passend zadel...

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:15

Ik geef dit topic even een schopje omhoog.

Hoe zijn ondertussen op langere termijn de ervaringen met dit zadel?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 18:46

Ik heb een kent en masters van het eerste uur zo ongeveer, nu 7 jaar oud ofzo. Zadel is nog steeds goed en is nog nooit opgevuld omdat ze gewoon vanaf fabriek goed gevuld zijn. Zadel ligt sinds half jaar te liggen, want ik rij er niet meer mee. Heb een Fryso gekocht. Die had ik ooit en dat merk bevalt me toch beter. Ik zit op Fryso mooier dan op Kent en Masters. Maar dat is dus een persoonlijk iets. De 1 zit er super op, en een ander toch minder. Maar zadel paste goed op mijn paard. Ik had ondanks een hoge schoft en brede schouder het normale model. En dat ging dus prima. Leer is nog als nieuw. Zadel is evt. te koop. 17.5 inch. met normale boom en een MW boom.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 20:08

Fijn om te horen dat hij zo mooi blijft. Jammer genoeg ben ik opzoek naar een 18” anders had ik wel interesse ;)

fiona2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 10:30

Ik ben ooit begonnen met een standaard K&M dressuur voor mijn oude merrie. Erg fijn zadel!
Daarna de S-serie dressuur gekocht voor mijn pony (barok type). Paste perfect. Dit zadel heeft daarna ook nog op een smalle KWPN'er gelegen, pastte ook prima.
Het fijne aan deze zadels vind ik dat ze makkelijk aan te passen zijn, niet duur en toch kwalitatief goed.
Je moet wel van een gedwongen zit houden bij de S-serie. De standaard is wat dat betreft een stuk vrijer.
Ik vond alleen bij de S-serie dat het leer van de kniewrongen als snel wat slijtage vertoonde.

Maar al met al raad ik de K&M zadels zeker aan!

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 10:37

Ik heb een Kent & Master S-line veelzijdigheidszadel voor mijn Haflinger. Ben er erg blij mee :) Hiervoor had ik een Kent & Masters S-line dressuurzadel, maar ik kon niet wennen aan de wrongen. Ik kreeg daar echt een slechte houding van. Je hebt ook dressuurzadels zonder wrongen, maar aangezien veelzijdigheid toch beter bij mijn gebruiksdoelen past, heb ik mijn dressuurzadel ingeruild voor een veelzijdigheidszadel. Vind K&M een erg fijn merk. Zit fijn en leerkwaliteit is ook goed. Ik had trouwens geen last van slijtage bij de wrongen. Ik las iets over dat het zadel nooit opgevuld is bij iemand, maar zowel bij mijn dressuurzadel als veelzijdigheidszadel merkte ik wel dat de wol na +/- 20 rij-uren opgevuld moest worden, omdat het in het begin nog inzakt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 10:51

Bij mijzakt het niet in en blijft glad en veerkrachtig. Dus dat is fijn. Wrongen heb ik afgenomen. Kan er niet mee rijden anders.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 11:04

Op mijn vorige paard had ik een K&M original met de wrong onder het zweetblad. Dat vond ik echt een geweldig fijn zadel!

Voor mijn huidige paard heb ik nu een High Wither S-serie met de wrong op het zweetblad. Ik moet zeggen dat die diepere zit + wrong voor mij niet heel prettig is. Had achteraf liever een variant gehad waar je tenminste de wrong vanaf kan halen. Misschien dat ik hem in een later stadium nog wel een keer inwissel voor een variant zonder wrong. Ik vermoed dat de Orignal een te gebogen boom heeft voor dit paard helaas.

Ohja en zowel ik als een vriendin (die hetzelfde zadel op haar bijrijdpaard heeft) vinden het leer van de S-serie op een of andere manier zeer glad. Iemand op stal hoorde ik hier ook al over klagen. Met een stroevere rijbroek is het probleem wel helemaal opgelost,maar vond het een opvallend verschil met de original.