Ik zit ergens mee, en ik was benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben..
Ik ben zojuist naar de zadelmaker geweest voor een kleine reparatie aan mijn zweetblad, en dacht meteen: laat ik maar meteen even naar mijn kussens kijken. Kwamen wat kleine scheurtjes in en vroeg mij af of zoiets gemaakt kan worden.
Wanneer hij ernaar kijkt, zegt hij direct dat ik ongelijke kussens heb. Dat de ene kant dus platter is als de andere kant. Mijn vraag aan hem was dus of hier iets aan te doen was met opvullen, corrigeren o.i.d. Waarop hij dus gaat kijken wat voor vulling ik in mijn zadel heb zitten. Dit is dus schuim (foam) en deze zadelmaker is van mening dat hier helemaal niets aan te doen valt en dat dit zadel dus is afgeschreven.
Heb na dit gesprek even geinformeerd bij 2 andere zadelmakers, waarvan er 1 zegt dat dit wel aan te passen is. Dit noemt hij dan geen opvullen (want dat gebeurd met wol) maar iets anders.. Andere zadelmaker wist het niet..
Voor de duidelijkheid: Paard heeft nergens last van, loopt super en ik heb zelf ook geen klachten. Zadel is verder in hele goede staat en misschien 5/6 jaar oud.
Mijn vraag is dus, heeft iemand hier ervaring mee? En heeft iemand dit wel eens laten doen?
) . 
. Vandaar dat ik het vraag. Ik ben zadelmaker in opleiding! 
Iedereen leest hier mee.