[WN] Viltpad wordt dunner, mag dat?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Viltpad wordt dunner, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 12:13

Ik heb dit jaar een 100% wolviltpad gekocht omdat mijn paard heel veel pads vindt kriebelen, dus ik maar eens aan de (dure pffff) wolvilt.
Ik was m gisteren aan het schoonborstelen en het viel me op dat de pad op de schouders dunner is dan de rest vd pad. Worden ze door gebruik dunner? Ik heb m in juli aangeschaft en niet veel gereden, vind het wel vreemd dat hij nu al dunner aan het worden is. Zijn toch prijzige pads....

edit: Ik heb een classic equine 3/4 inch pad

DubbelFun

Re: Viltpad wordt dunner, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 13:20

Als hij alleen op de schouders dunner wordt dan moet je eens kijken of je zadel daar geen druk- of schuurplekken geeft.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 23:07

Ik heb een 100% wolvilt pad ( 1 inch), vorig jaar meegenomen uit Amerika, maar die wordt nergens dunner. Intussen is de pad al flink gebruikt. Merk weet ik nu niet, maar deze blijft dus overal even dik.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 23:44

Ik heb van Classic Equine een wolviltenpad. Al meer dan een jaar nu in gebruik en nergens dunner.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 13:44

zadel is door zadelmaker nagekeken en past gewoon, geen druk/schuurplekken op schouder. Maar even terug naar de verkoper vd pad en navraag doen dan.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 16:02

Volgens mij hoort dat niet. Wat ik me wel kan voorstellen is omdat een viltpad zoveel water opneemt, alle viezigheid (zweet en stof) het vilt "indrukt" omdat alles aan elkaar blijft plakken als het opdroogt. Het is een k-klus, maar je zou de pad eens goed moeten afspoelen en helemaal moeten laten drogen (dat duurt wel erg lang) en kijken of de stof zich herstelt.

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 19:43

Wanneer het duidelijk op de schouders dunner wordt, zou ik toch gaan denken aan een zadel wat daar meer drukt dan ergens anders.

Succes.

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 08:20

Hi Cis, ik had dat dus met mijn vorige pad: door de uren en het zweet/stof wat erin gedrukt was, moest hij echt vervangen worden. Het scheelt als je m doornat maakt met lauwwarm water, dan zet hij weer uit. Hij stinkt alleen ook best als hij droogt... :Y) Maar ja, in de badkamer kan dat wel even.
Evelien helpt je vast verder, bij die van mij heeft ze ook gezegd: laat het gewoon weten als hij abnormaal slijt of dun wordt!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:07

O, als ik het zo lees, scheelt het misschien ook wel dat ik die van mij altijd onderste boven op mijn zadel gooi zodat de onderkant goed kan drogen. Hij ligt dus nooit onder mijn zadel. Misschien hang je hem al goed uit na het rijden, maar dacht eraan na dit te lezen. Ik gebruik mijn CE al meer dan een jaar nu.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 19:37

Smotz, ik heb m nog helemaal niet zoveel gebruikt als jij jouw pad gebruikt... :) Weet jij nog de datum van die wedstrijd waar ik m gekocht heb?