is het Rossner Amerika zadel geschhi,ikt voor mij?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

XDario

is het Rossner Amerika zadel geschhi,ikt voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 18:21

Hi,
Ik vroeg me af of het Rossner Amerikazadel geschikt voor mij is. Ik rij voornamelijk dressuur, maar maak af en toe een sprongetje. Misschien dat ik later ook wedstrijden wil gaan springen, maar dat zien we dan wel weer. : :+ dus wat denken jullie?

Dpony van 1.46. Welsh

Alvast bedankt!

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:57

Het Rossner Amerika zadel is er in 3 uitvoeringen: Dressuur, veelzijdigheid en springen. Wanneer je met 1 zadel wilt dressuren en springen is een veelzijdigheidszadel de beste oplossing. Een dressuurzadel laat je in een bepaalde houding zitten die met springen niet gewenst is en andersom. Dus dan is zo'n zadel niet handig.
De boommaat is niet te bekijken van hieruit, en of de kussens(boom) de contouren van de ponyrug volgen kun je van hieruit ook niet zien. Dat moet echt ter plekke bekeken worden.
Of je er zelf fijn in zit kun je alleen bekijken door er mee te rijden.

Succes.

XDario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 21:58

Marjolijnvdh schreef:
Het Rossner Amerika zadel is er in 3 uitvoeringen: Dressuur, veelzijdigheid en springen. Wanneer je met 1 zadel wilt dressuren en springen is een veelzijdigheidszadel de beste oplossing. Een dressuurzadel laat je in een bepaalde houding zitten die met springen niet gewenst is en andersom. Dus dan is zo'n zadel niet handig.
De boommaat is niet te bekijken van hieruit, en of de kussens(boom) de contouren van de ponyrug volgen kun je van hieruit ook niet zien. Dat moet echt ter plekke bekeken worden.

Succes.

Ik bedoelde ook het vzh zadel. Maar er staat bij dat die een vrij diepe zit heeft. Kan ik er dan wel mee springen?

Ymkeerica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:03

Heey,
Ik heb zelf een Haflinger van 1.44.
Ik spring ook met haar en tot nu toe doe ik dat altijd in een dressuur zadel.
Maar ik heb de Rossner Amerika al een maar keer geleend van iemand.
Het is een super fijn zadel!! Zit zacht, maar hij zit voor een springzadel diep, maar dat rijd wel heel fijn en je houd je houding beter waardoor je betere punten krijg! :)
Echt een aanrader!!!

Ymkeerica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:05

XDario schreef:
Marjolijnvdh schreef:

Succes.

Ik bedoelde ook het vzh zadel. Maar er staat bij dat die een vrij diepe zit heeft. Kan ik er dan wel mee springen?

Als je al een dressuur zadel hebt zou ik niet een veelzeidigheidszadel kopen.
Een springzadel springt fijner als een veelzeidigheidszadel

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:07

Ik heb ook een rossner vzh zadel en we springen er prima mee. Ik hou wel van een zadel met een diepe zit.
Belangrijkste is dat het zadel goed op je pony z'n rug ligt en jij je er ook lekker in voelt.

Neem je je pony mee naar Divoza toe?

Voorheen had ik een dressuurzadel maar omdat wij meer zijn gaan springen heb ik nu een vzh zadel gekocht.
Andere paarden rij ik nog wel met dressuurzadel maar daar spring ik weer niet mee :+

XDario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 23:04

Dav schreef:
Ik heb ook een rossner vzh zadel en we springen er prima mee. Ik hou wel van een zadel met een diepe zit.
Belangrijkste is dat het zadel goed op je pony z'n rug ligt en jij je er ook lekker in voelt.

Neem je je pony mee naar Divoza toe?

Voorheen had ik een dressuurzadel maar omdat wij meer zijn gaan springen heb ik nu een vzh zadel gekocht.
Andere paarden rij ik nog wel met dressuurzadel maar daar spring ik weer niet mee :+

Jaa hij gaat mee naar de divoza. Heb nu een pagpony vzh zadel. Maar die heb ik al zo lang en past ook niet echt meer. Zelf houd ik ook wel van een wat diepere zit. Het pagpony zadel heeft dat totaal niet. Was benieuwd of je er ook fijn mee kon springen.

Xcupxcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 23:06

Ik heb ook dat zadel, ik spring ermee en dressuur ermee, nergens last van!!
Ook met springen niet!! Ik zit heerlijk in het zadel.
Zeer zeker een aanrader!

98xsophiex98

Re: is het Rossner Amerika zadel geschhi,ikt voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 08:42

Ik heb het dressuurzadel ook, eerste keer zien proberen en kopen
Ik heb de dressuur maar daar spring ik ook mee ook hogere sprongen,spring er geen cc mee.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 09:50

Divoza heeft mij toen goed geholpen met het van pas maken van dat zadel.
Paard heeft nu 3 nieuwe zadels gehad en dit is de 1e die fatsoenlijk blijft liggen! eindelijk.

Ik kan prima springen met het zadel en ook een cross springen is geen probleem.

nannyrana7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 10:06

Vind het een fijn zadel doe er ook alles mee maar denk datje gewoon moet kijken of het zadel past als er bij aanschaf al veel aan moet veranderen zou ik er niet aan gaan beginnen .

mariieke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:25

Ik had ook dat zadel en merkte met springen dat ik meer stevigheid wilde bij mijn knieen. Toen heb ik bij Divoza geinformeerd en heb nu inmiddels een Rossner Atlanta en dat is een perfect springzadel om af te wisselen met het dressuur. Heeft een fijne zit en ligt op 3 van mijn paarden goed. Vroeger reed ik met een Rossner Diamond vzh, maar daar kon ik helemaal niet mee worden.