"Elektrische" deken/nierdeken voor paardenrug?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Maiska

"Elektrische" deken/nierdeken voor paardenrug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 16:36

Dag allemaal,

Enkele jaren terug heb ik een paard gehad waarvoor ik een deken zocht die de nieren/rug warm hield. Ik vond toen, wat ik mij nog kan herinneren tenminste, een soort van elektrische deken voor de paardenrug. Die werd dus warm, dit zou goed zijn voor de nieren etc. Destijds niet gekocht ivm verkoop paard en de forse aanschafprijs van, dacht ik, 90 euro.

Op dit moment denk ik dat dit heel wat zal zijn voor mijn paard uit onderschrift. Probleem is nu... ik kan het niet meer vinden! Heb me rot gegoogled en gebokt, maar nee. Vraag me af of ik het nu verzonnen heb :+ Mijn osteopaat heb ik het al gevraagd maar zij wist van niets.

Mijn vraag:

Bestaat er een deken zoals ik beschrijf die warm wordt en wat goed is voor de spieren in de paardenrug/nieren? Heeft iemand hier ervaring mee?
En als iemand hier een topic over weet, een verwijzing ben ik ook heel blij mee!
Alvast bedankt voor het meedenken en de reacties :) Ik ben erg benieuwd of ik het nu allemaal verzonnen heb :=
Laatst bijgewerkt door Maiska op 01-01-13 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTopShop

Re: "Elektrische" deken/nierdeken voor paardenrug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 16:37

Ik heb ze laatst toevallig gezien. Allen waren die € 1200,-.
Weet alleen niet meer waar het was.

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 16:37

Dus het bestaat! Jeuj :) Maar de prijs, daar wordt ik minder blij van haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 16:38

Bedoel je niet een magneetdeken?

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 16:41

Daar ga ik eens op googelen Sonja :)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 16:46

Of een backontrack deken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 16:47

Kijk maar even op de site van Gonny voor voorbeelden: http://www.magics-spirit.nl/index1.html

Ik heb haar een paar keer bij mijn geblesseerde oude merrietje gehad. Wonderbaarlijk wat zo'n deken doet. Dan behandelt ze trouwens met zo'n zware deken met accu's hoor.

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 16:50

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 16:51

De magneetdeken van magnacare is erg interessant!
De backontrack deken en andere producten zijn ook heel interessant en ik denk dat ik deze destijds ook gezien heb. Dankjewel Jaime!

Als er nog meer mensen suggesties hebben, graag :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 23:10

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 23:18

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 23:20

ja, het is deze! bedankt!

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 11:43

Dankjulliewel voor alle links!

Ik vind het allemaal superprijzig (en mijn man al helemaal, help). Ben erg geinteresseerd in het massage therapy ding voor op de rug te leggen en als handschoen. Helaas praktisch geen ervaringen kunnen vinden ook niet op bokt. Heb het nu voorgelegd aan mijn osteopaat, misschien kan zij het in mijn geval aan of af raden.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 11:54

Zoals Duhelo ook al zei: zelf iets knutselen van een zweetdeken is ook een optie ... die kersenpitkussentjes of andere warmtekussentjes zijn zo duur niet ( en ook lekker voor jezelf ;) )
Kun je toch vrij eenvoudig en voordelig eens kijken of je paard er baat bij heeft :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 12:18

Wat wil je precies bereiken/behandelen met de deken die je zoekt TS? Heeft je paard een bepaalde blessure, of is hij ergens gvoelig voor ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 12:21

Wie heeft er ervaring met die back on track deken?

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 12:43

[***] schreef:
Wie heeft er ervaring met die back on track deken?

Ben ik ook benieuwd naar :)

Shirley schreef:
Zoals Duhelo ook al zei: zelf iets knutselen van een zweetdeken is ook een optie ... die kersenpitkussentjes of andere warmtekussentjes zijn zo duur niet ( en ook lekker voor jezelf ;) )
Kun je toch vrij eenvoudig en voordelig eens kijken of je paard er baat bij heeft :j

Kersenpit is niet echt de bedoeling. Maar idd, je zou toch gek zijn om het niet zelf te maken. Mijn man kwam met de leuke opmerking: "je hebt toch ook zo'n trillend dng voor onder je voeten van 2 euro? Gebruik die maar!" ter vervanging van de handschoen. Ik wil het product eigenlijk eerst zien en voelen, maar waar....

Sonja schreef:
Wat wil je precies bereiken/behandelen met de deken die je zoekt TS? Heeft je paard een bepaalde blessure, of is hij ergens gvoelig voor ofzo?

Het gaat om het paard uit mijn onderschrift. Hij is van heel ver gekomen en de osteopaat behandelingen , net de vierde gehad, doen wonderen. Echter wil ik het hem gemakkelijker maken. Mijn man masseert hem ook wel eens, en paardlief geeft duidelijk aan hem aan wanneer hij weer een massage beurt van hem wil = dus pijn/last heeft. Nu is mijn man er niet dagelijks/wekelijks en heeft zelf ook vaak genoeg pijn waardoor hij dit niet kan. Dus wil ik bijvoorbeeld na het rijden deze deken even opleggen (nu heb ik het over de therapy dinges pad van equilibrium/back on track pad). Ik hoop dat hij daarmee een fijne aflsuiting heeft na het rijden, hoe goed ik ook uitstap. Daarnaast voor op dagen dat ik niets met hem kan ivm gezondheid, wil ik hem opleggen om de spieren los te houden. Ik weet niet of het hiervoor geschikt is hoor, maar iets in me zsegt dat dit wel iets voor mijn aard zou kunnen zijn.... Hij heeft altijd een punt net achter het zadel wat behandeld wordt. Zadel is overigens aangepast, daar ligt het niet aan. De massagehandschoen zou ook heel fijn zijn, omdat ik dan ook andere plekken kan behandelen zonder dat ik me compleet in de kramp/spierpijn help van het masseren.
Kortom; beetje los houden van de spieren na het rijden (cooling down). Op dagen dat ik niets kan idem. En toch stiekem ook wel een beetje omdat ik zijn leven wat fijner wil maken na alles wat hij vroeger heef meegemaakt, ik las dat sommige paarden onder de pad staan te doezelen, en dat lijkt me echt wat voor hem.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 12:46

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 12:48

Duhelo, ik heb ook zitten denken aan een infrarood ding wat voor paarden is (wat je op luxe stallen altijd ziet hangen boven poetsplaatsen, kwijlkwijl!). Helaas is dat wel heeeel erg duur en de staleigenaren aankijken of ze dit voor mij willen kopen zit er ook niet in ;)
Ik ben hier wel heel benieuwd naar, heb er helemaal niet bij nagedacht... Ga er eens naar zoeken (ervaringen). Dankjewel!

Hera81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 12:49

De Therapy Massage pad en handschoen kun je voelen en bekijken bij de Paardendrogist in Roden dat is best dicht bij Middelstum... Daar hebben ze ook de Back on Track producten, kun je die ook gelijk zien.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 12:55

Maiska schreef:
Duhelo, ik heb ook zitten denken aan een infrarood ding wat voor paarden is (wat je op luxe stallen altijd ziet hangen boven poetsplaatsen, kwijlkwijl!). Helaas is dat wel heeeel erg duur en de staleigenaren aankijken of ze dit voor mij willen kopen zit er ook niet in ;)
Ik ben hier wel heel benieuwd naar, heb er helemaal niet bij nagedacht... Ga er eens naar zoeken (ervaringen). Dankjewel!

die solariums zijn eigenlijk vrij simpel
wat erin zit zijn gewone rode warmtelampen (wat ze ook gebruiken bij kuikens en varkens)
meestal een 150 of 250 watt, (in de winkel waar ik werk verkopen we die lampen aan een 15 euro geloof ik)
het solarium zelf is eigenlijk een veredelde socket.
wat een optie is, bij een braaf paard, is (en als je zelf wat handig bent) een standaard maken met enkele (keramieke!) sockets erin, waar je simpelweg die lampjes indraaid, en boven je paard schuift.
zo kun je zone per zone ook behandelen.

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 12:55

Die Therapy Massage pad heb ik hier, en ben er meer dan tevreden mee +:)+
Hij wordt op dit moment ook gebruikt bij de lespaarden van mijn werk, en merk daar een stuk minder gevoeligere ruggetjes.

Het lost geen problemen op, maar net als bij een massage stoel voor mensen wordt de doorbloeding wel gestimuleerd zodat afvalstoffen beter en langer afgevoerd kunnen worden.
Dus minder last van spierpijn.
Daarnaast een super service van de paardendrogist, maar ook van de leverancier. Na 3 jaar 5 paarden per dag was hier de rechterkant op, moest hem terugsturen, en kreeg een nieuwe terug.

De backontrack dekens heb ik geen ervaring mee, wel de kleding enzo voor mensen, erg fijn en zeer goede kwaliteit!

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 13:02

Hera81 schreef:
De Therapy Massage pad en handschoen kun je voelen en bekijken bij de Paardendrogist in Roden dat is best dicht bij Middelstum... Daar hebben ze ook de Back on Track producten, kun je die ook gelijk zien.

Geweldig, dankjewel, ik ga eens kijken of ik daar langs kan gaan! Is vlakbij inderdaad!

Nacho lein, dankjewel voor jou ervaring. Jij doet er wel lang mee zeg! Ik vroeg me af of ik die deken ook op mn eigen rug kan leggen :')

Duhelo, tsja zelf maken is ook nog een optie. Mijn vader/man kunnen dit samen wel doen en paardlief is bomproof... vooral als ie merkt dat het hem helpt. Veel om over na te denken dus :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:04

Ik kende het verhaal van je paard nog niet, de onderste regel van je onderschrift is niet leesbaar (bij mij?). Heb even bijgelezen.
Klinkt inderdaad als een paard wat veel baat zou kunnen hebben bij keramisch (back on track) of magneet.
Jammer dat je zo ver weg woont, ik ken wel iemand hier in de buurt met een magneetdeken die nooit te beroerd is om iemand te helpen of laten proberen, maar niet bij jou in de buurt. Misschien eens een oproepje doen of je er tijdelijk een mag lenen van iemand?

Een paardensolarium is overigens ook zelf wel te bouwen, als je een beetje handig bent...

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 14:40

Mijn vriendin had op trektocht haar back on track deken bij zich voor de rug en die ging er na elke dag op. Zij heeft er veel baat bij zij ze.