[***] schreef:Wie heeft er ervaring met die back on track deken?
Ben ik ook benieuwd naar 
Shirley schreef:Zoals Duhelo ook al zei: zelf iets knutselen van een zweetdeken is ook een optie ... die kersenpitkussentjes of andere warmtekussentjes zijn zo duur niet ( en ook lekker voor jezelf

)
Kun je toch vrij eenvoudig en voordelig eens kijken of je paard er baat bij heeft

Kersenpit is niet echt de bedoeling. Maar idd, je zou toch gek zijn om het niet zelf te maken. Mijn man kwam met de leuke opmerking: "je hebt toch ook zo'n trillend dng voor onder je voeten van 2 euro? Gebruik die maar!" ter vervanging van de handschoen. Ik wil het product eigenlijk eerst zien en voelen, maar waar....
Sonja schreef:Wat wil je precies bereiken/behandelen met de deken die je zoekt TS? Heeft je paard een bepaalde blessure, of is hij ergens gvoelig voor ofzo?
Het gaat om het paard uit mijn onderschrift. Hij is van heel ver gekomen en de osteopaat behandelingen , net de vierde gehad, doen wonderen. Echter wil ik het hem gemakkelijker maken. Mijn man masseert hem ook wel eens, en paardlief geeft duidelijk aan hem aan wanneer hij weer een massage beurt van hem wil = dus pijn/last heeft. Nu is mijn man er niet dagelijks/wekelijks en heeft zelf ook vaak genoeg pijn waardoor hij dit niet kan. Dus wil ik bijvoorbeeld na het rijden deze deken even opleggen (nu heb ik het over de therapy dinges pad van equilibrium/back on track pad). Ik hoop dat hij daarmee een fijne aflsuiting heeft na het rijden, hoe goed ik ook uitstap. Daarnaast voor op dagen dat ik niets met hem kan ivm gezondheid, wil ik hem opleggen om de spieren los te houden. Ik weet niet of het hiervoor geschikt is hoor, maar iets in me zsegt dat dit wel iets voor mijn aard zou kunnen zijn.... Hij heeft altijd een punt net achter het zadel wat behandeld wordt. Zadel is overigens aangepast, daar ligt het niet aan. De massagehandschoen zou ook heel fijn zijn, omdat ik dan ook andere plekken kan behandelen zonder dat ik me compleet in de kramp/spierpijn help van het masseren.
Kortom; beetje los houden van de spieren na het rijden (cooling down). Op dagen dat ik niets kan idem. En toch stiekem ook wel een beetje omdat ik zijn leven wat fijner wil maken na alles wat hij vroeger heef meegemaakt, ik las dat sommige paarden onder de pad staan te doezelen, en dat lijkt me echt wat voor hem.