Welke bescherming voor de benen, hoeven, pezen,... gebruiken jullie? En gebruiken jullie voor elke discipline andere bescherming?
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Koper schreef:Helemaal niks. Ik heb namelijk een paard dat kan lopen zonder zichzelf tegen z'n eigen poten te schoppen. Dat was overigens wel anders toen hij nog ijzers had, toen streek hij met z'n achterpootjes. IJzers eerst laten omwisselen maar uiteindelijk zijn ze er weer onder uit gegaan.
Disciplines: dressuur (ben 'm aan het rechtrichten) en wat tölttraining/viergangen.
Nee, ik gebruik beenbescherming ook niet als extra gewicht. Is 'ie nog niet aan toe. In dat geval zouden 't verzwaarde springschoenen worden, scalpers kan niet ivm geen ijzers.
Heleennn schreef:Koper schreef:Helemaal niks. Ik heb namelijk een paard dat kan lopen zonder zichzelf tegen z'n eigen poten te schoppen. Dat was overigens wel anders toen hij nog ijzers had, toen streek hij met z'n achterpootjes. IJzers eerst laten omwisselen maar uiteindelijk zijn ze er weer onder uit gegaan.
Disciplines: dressuur (ben 'm aan het rechtrichten) en wat tölttraining/viergangen.
Nee, ik gebruik beenbescherming ook niet als extra gewicht. Is 'ie nog niet aan toe. In dat geval zouden 't verzwaarde springschoenen worden, scalpers kan niet ivm geen ijzers.
Ja ik was vandaag in de paardenwinkel en had peesjes vast en die wogen bijna een ton! Wat is het nut hiervan?