Paardenrugzak van Barefoot, ervaringen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Castellon

Paardenrugzak van Barefoot, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 22:02

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:32

De paardenrugzak is echt superleuk, maar er zijn er nog maar heel weinig van verkocht....paardenhoudend Nederland is er nog niet erg aan toe geloof ik :P

Zie hier ook wat foto's ervan bij Rena op haar rug, gemaakt deze zomer, dit was het eerste exemplaar van de rugzak:
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Grond ... ram=rugzak

Ze zijn pas een paar maanden leverbaar nu. De bazin van Barefoot gebruikt ze zelf het meeste, met man en 2 jonge Haflingers maakt ze graag meerdaagse wandeltochten en zo kunnen ze flink wat spullen comfortabel meenemen :)

Siamsmeesje

Re: Paardenrugzak van Barefoot, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:42

Ziet er niet verkeerd uit, erg praktisch als je inderdaad langere wandeltochten wilt maken.
Tot hoe klein zijn de riemen verstelbaar? Kan dit ook op een shet of een mini passen bijvoorbeeld?

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:45

ik vind m ook gaaf, maar zou m in deze uitvoering nooit gebruiken.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 20:54

Dankje pmarena, wat ziet het er leuk uit op Rena's rug! Oogt fijn stabiel ook!

@lenabaars; waarom zou je hem nooit gebruiken?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 08:43

Hij is ook lekker stabiel vast te gespen, de schuivende bevestigingen zijn erg fijn om de riemen goed te positioneren en die driehoekjes aan de voorkant die wat over de schouder liggen zijn dan weer erg fijn zodat de schouders er tijdens het lopen onderdoor bewegen, en niet tegen de voorkant aanstoten met de opbollende spieren en spekjes :)

Bij Rena zou ik hem met wel alleen met een goede pad met inlages er onder gebruiken, omdat ik veels te weinig met haar doe en ze ook al wat ouder begint te worden, heeft ze een wat diepere rug gekregen met weinig bespiering, waardoor de ruggengraat te puntig is. Dus dan haal ik gewoon mijn pad onder het zadel vandaan en leg die er onder zodat de ruggengraat vrij van druk blijft liggen.

Er zitten wel inlages ingebouwd in het dekje onder de tas, maar met een echt wat puntiger ruggentje vind ik een pad eronder dan toch een een stuk comfortabeler idee als je met een aantal kilo's een eind zou gaan lopen.

De riempjes kunnen eigenlijk helemaal kort gezet worden, is gewoon nylon dat in een lusje loopt :)

Ik heb hem voor de foto's niet helemaal op maat gemaakt maar bvb. de singel iets te ruim gehouden zodat deze goed in beeld is.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 12:40

Wat leuk :D Had het nog niet eerder gezien. Misschien wel iets mocht ik ooit eens die droom tocht maken met mijn grote paard en shetlief als handpaardje :D Kan die kleine mooi spullen meenemen ;)

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 00:41

Goed om te horen pmarena! Ik heb 'm op het oog voor mijn nieuwe jonge haflingermeisje, met als idee haar op den duur als handpony mee te kunnen nemen. Zou toch handig zijn als zij de picknickspullen mee kan nemen :D
Voor nu moet ze eerst nog een hele hoop leren voor het zover is, maar als het moment daar is denk ik dat ze dit rugzakje gaat krijgen :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 07:28

Citaat:
De paardenrugzak is echt superleuk, maar er zijn er nog maar heel weinig van verkocht....paardenhoudend Nederland is er nog niet erg aan toe geloof ik

Ik ben er zeker aan toe en zou hem heel graag willen hebben.
Maar ben heel eerlijk waarom ik hem nog niet heb en dat is toch echt de prijs helaas.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 08:49

Raya: dat is precies waar hij handig voor is inderdaad, en paardje went dan meteen aan het gevoel van iets op de rug :)

Silence: ik vind het ook erg jammer dat hij niet wat goedkoper is...maar blijkbaar zat het er niet in, de bazin van Barefoot had ook gehoopt dat hij wat goedkoper uit zou vallen maar wilde hem toch graag op de markt brengen in deze uitvoering. Gezien hoe weinig hij verkocht wordt betwijfel ik echter of ze nog een partij gaan maken, hopelijk trekt de verkoop van de zomer een beetje aan, ik vind het een erg leuk artikel :j

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 09:21

Ja ik ook. Zou hem ook echt heel graag hebben :j
Alleen niet voor zoveel geld. Wilde hem in principe de eerste dag dat ie in de verkoop kwam al kopen haha.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:33

Hee, kreeg een linkje naar dit topic vanwege mijn opmerking hier Francis @ [PP] [FOTO]Wie takelde hun pony "vruuuuger " ook altijd zo toe??? en ik vind 't wel een heel mooie optie, zeker omdat je bepakking toe kunt voegen. Zou het geheel op shet-maat af te stellen zijn of gaat dat niet lukken?
Uiteindelijk zullen de tassen te klein zijn voor m'n uiteindelijke doel (long-ride naar Polen met eventueel shet als pakpaard) maar voor tochtjes in Nederland een prima optie... toch wat beter dan die fietstassen denk ik :P
Ik zou er idd wel goede inlages in maken, ruggegraatvrijheid is ook voor een pakpaard van belang. Ik ga'm in ieder geval op 'n verlanglijstje zetten (shet is nu pas een half jaar dus 't duur nog even ;) )

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:39

Ik ben ook huivering over genoeg ruggegraat vrijheid bij deze constructie, daarom ook geen interesse. Simpel zadeltje en basis zadeltassen + elastische singel als oversingel voldoet uitstekend zowel voor lunch als voor meer bepakking. Wil je echt lang op pad is een echt pakzadel toch wel aan te raden.

edit: francis, ik denk dat je met zo'n lange rit meer naar zoiets moet kijken :
http://www.horseshopinternational.nl/in ... zadel.html

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:48

Ik dacht leuk, voor mijn minipaard, maar als ik het zo zie issie daar iets te groot voor?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:52

Tamary, ja, voor lange tochten is een stabiel pakzadel wel beter, maar ben ze voor shetten nog niet tegen gekomen. Wel verstelbare (heule dure!) maar die zijn in de lengte vaak niet verstelbaar, alleen in breedte en hoek, dus nog steeds voor paarden bedoeld. Maar dit ezel pakzadeltje is wel een mooi uitgangspunt, wellicht kan ik iemand vinden die daar iets mee kan dus die ga ik wel even bewaren, thanks!
Ben overigens nog LANG niet zo ver hoor, eerst maar es weekendjes en weekjes in Nederland en kijken of m'n meiden het wat vinden om langer van huis te zijn en dan zien we over een paar jaar wel. Maar als het even kan hoop ik die tocht binnen 5 jaar wel een keer te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:56

Oh lol ik zie nu dit topic en nu blijkt dat ik niet goed had gekeken, ik dacht dat het zadeltassen waren maar het is echt een paardenrugtas *schaam!!*

Leuk idee maar idd vrij prijzig. Ik wandel niet vaak met ze aan de hand dus helaas niks voor mij.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:16

Superleuk!
Helaas ziet hij er vrij klein uit, leuk voor een dagtocht, maar niet groot genoeg uit voor een échte trektocht. En voor alleen een dagtocht vind ik hem wel wat duur.

Voor wie een goedkope oplossing zoekt: fietstassen bevestigd op een (barefoot)zadel werken prima. En omdat een zadel stabiel ligt en de druk goed verdeelt, kun je er nog véél meer zooi op kwijt (zoals je prikpaaltjes en je tent).

[url]Foto-voorbeeldje[/url]

2 volledig gevulde 80L trekking-rugzakken gaan trouwens ook goed, zolang je ze gelijk maakt van gewicht. Barefoot zadels zijn superhandig voor trektochten, dankzij de ringetjes vóór en áchter.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:24

Ik heb hem ook opgehad met de fotoshoot van Barefoot! Hij is heel erg mooi, en ook handig!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:34

Callippo, je foto doet het niet. Maar heeft Barefoot zulke kleine zadeltjes dan? Want 't gaat nu volgens mij over iets voor kleine pony's
Ik ben er toch even ingedoken en heb inmiddels - op een site voor geiten notabene! - een pakzadel voor mini's/shetten gevonden: http://northwestpackgoats.com/index.php ... ucts_id=56
Ze hebben ook nog een andere verstelbare voor geiten die denk ik ook voor shets te gebruiken is. http://northwestpackgoats.com/index.php ... ducts_id=5
Ook verkopen ze de 'panniers' en tassen om er aan te hangen, in aangepast formaat. http://northwestpackgoats.com/index.php ... ucts_id=14 (ze hebben ook nog een maatje groter, voor een normaal formaat shet moet dat ook nog goed passen, mits je binnen de gewichtslimiet blijft van wat een paard aan dood gewicht zou moeten dragen)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:47

@Francis : interessant, ik heb ze een mailtje gestuurd voor de maten van die mini variant.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:04

Vind het ook erg vervelend dat de foto's bij mij niet werken, kan dus geen grotere afbeelding zien dan die thumbnails.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:25

Kan mijn bericht niet meer wijzigen, maar hier de foto:

Pakpaard met fietstassen

@Francis: serieus? Pakzadels voor geiten? Hihihi, geniaal!

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:38

Ik zou hooguit dagtochten maken inderdaad, en dan is zo'n rugzakje genoeg voor de spullen. Maar de prijs is inderdaad zodanig dat je het niet even aanschaft om uit te proberen of het passend te krijgen is voor de kleinsten.

Die fietstassen doen het ook niet slecht, en waarschijnlijk met wat meer ruimte dan in de rugzak. Handig als je al een bbp hebt, maar als je die nog moet kopen wordt het een iets ander verhaal weer.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 00:06

Voor lange afstanden moet je sowieso zorgen voor een optimale gewichtsverdeling en is zelfs bepakking op een boomloos zadel o.i.d. niet afdoende. Daar gaat je dier geheid ellende van krijgen. Je moet niet vergeten dat 'dode bepakking' iets héél anders is dan een levende ruiter die mee gaat in de beweging. Je hebt dus veel eerder last van scheve belasting (altijd je tassen zo'n beetje op de gram nauwkeurig even zwaar maken en het gewicht per tas ook op dezelfde manier verdelen), schuren en andere ongemakken. Voor lange afstanden is een goed pakzadel of passend boomzadel die de ruggengraat góed vrij laat en het gewicht evenredig over de hele rug verdeelt, eigenlijk een vereiste.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 09:18

Francis schreef:
Vind het ook erg vervelend dat de foto's bij mij niet werken, kan dus geen grotere afbeelding zien dan die thumbnails.

Op de BF-site?