Bitten met een smaakje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SuzanH

Bitten met een smaakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 16:43

HoiHoi!
Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar ik kon niet zo'n topic vinden, mocht die er zijn ik hoor ik het graag!
Ik ben benieuwd naar de bitten met een smaak. Bijv met een lichte appelsmaak. Hebben jullie er een? Heeft het nut? Of is het meer voor je eigen idee? Blijft die smaak aan het bit lang of is het na paar keer rijden al weer weg?
Ben benieuwend!
Liefs

98xsophiex98

Re: Bitten met een smaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:25

Ik heb er zelf geen maar ken wel mensen . Of het nut heeft geen idee nog nooit mee gereden. De smaak blijft wel een tijdje hoelang weet ik niet precies.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:08

Hoe de smaak is, en of deze blijft weet ik niet.
De bitten werken vaak wel veel zachter in, en veel paarden vinden het prettiger.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:17

Wij horen veel positieve reacties over de appelbitjes van BR. Ik weet niet of de smaak heel lang blijft zitten maar klanten vertellen me wel regelmatig dat hun paard het bit makkelijker aanvaardt dan een klassiek RVS bit!

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 22:21

Okee! Dankjulliewel!

Rider1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:17

De appelbitjes van BR zijn idd wel goed....voor een tijdje!
het is leuker voor je paard, maar na een tijdje beginnen er hoeken in te komen, en daardoor gaat het steken of snijden in de mond van je paard.... Dus best géén bitje met smaak! Tenzij je het opneiuw wilt kopen als het hoekjes krijgt :)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:48

wij verkopen de echte van happy mouth, en hebben nog geen klachten gehad over bitten die kapot gebeten zijn.
Nou verschilt dat natuurlijk wel erg per paard, maar er zijn klanten van ons die al ruim 6 jaar met het zelfde bit rondrijden, en nog niks aan te zien is.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 09:21

Ik zelf heb een Trust bitje, deze werkt met sweet iron. Door speeksel van het paard komt er een smaakje vrij uit het bit. Ook nog eens is dit bitje anatomisch anders gevormd. Paardje waar ik mee rijd nam nooit een bitje goed aan tijdens het rijden en deze wel. Lekker nageven, kauwen en wit randje om de mond.
Ik vind deze zeker een aanrader wat dat betreft.
Over die plastic achtige smaak/appel bitjes heb ik in mijn omgving heel vaak gehoord en gezien dat als je paard hevig kauwt er snel genoeg chips van af komen.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 20:00

Dankjulliewel!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:04

Ik heb gemengde ervaringen. Ik heb er eerst een gehad die was dubbelgebroken en geen succes doordat hij erg beweeglijk was, was het erg makkelijk om het bit tussen de tanden te wringen en dus in een tiental minuten stuk te bijten. Ze heeft hem dus ook maar 1x in gehad. Nu heb ook zo iets volgens mij was het BR het merk durf alleen niet te zeggen of die een smaakje heeft gaat mij voornamelijk om waar het van gemaakt is dat is zachter en wordt niet koud in de winter. En nu heb dus een ongebroken en dit werkt uitstekend. Ze is nu vrij stil in de mond met een dubbelgebroken overdreven kauwen en nu gewoon zachtjes wat knabbelen maar staan geen sporen op me bit dus ben tot nu toe tevreden geloof dat ze hem een klein jaartje heeft nu.