Moet ik een 12 inch zadel hebben voor mijn shetlander?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

juliaspeex
Woonplaats: Op aarde, naast mijn buren, een dak boven mijn hoofd uhhm in zuid holland ergens...

Moet ik een 12 inch zadel hebben voor mijn shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 13:03

Beste allemaal,

ik weet niet of mijn verhaal hier goed staat want ik heb echt geen iedee waar ik het anders moest plaatsen. Maar...

Ik heb een vraag. Nu krijg ik een zadeltje op mijn shetlander ( reed eerst zonder zadel of een te groot zadeltje ) maar ik weet niet wat voor een zadeltje erop moet!
Mijn shetlander is ong. 1.07 groot formaat dus! Best fors en lekker dik! Extreem dikke haren in de winter, het is niet zo dat ze te dik is, maar gewoon lekker stevig! Ze is een merrietje van 5 jaartjes jong. Die al goed alle hulpen kent! natuurlijk hebben we wel een zadeltje maar die pas niet echt lekker op de rug vindt ik zelf! mijn buurmeisje ( 16 ) vind van wel... dat zadeltje is +- 17(,5) inch. Ik wil natuurlijk wel een zadeltje die niet zo duur is en waar mijn billen inpassen! ik ben 1.55 en weeg 38 kg maar met best dikke billen al zeg ik het zelf! Ik weet niet welke inch ik nodig heb voor mijn shetlander maar waar mijn dikke billen wel inpassen! Ik zat zelf te denken een een 12 of 13 inch zadeltje?1 En heel misschien 13,5
Dan weet ik wel een leuk zadeltje, het pinokkio zadeltje natuurlijk! en ik heb ook nog andere gezien die in de bovenstaande maten verkrijgbaar zijn!

Hulp hard nodig!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Moet ik een 12 inch zadel hebben voor mijn shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:05

Misschien een zadelmaker erbij halen die kan helpen?

juliaspeex
Woonplaats: Op aarde, naast mijn buren, een dak boven mijn hoofd uhhm in zuid holland ergens...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 13:11

Ja dat is wel een goeie bedankt

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:11

ik zou idd een zadelmaker laten kijken.

Verder: welkom op bokt, je topic staat inderdaad niet helemaal op de goede plek, voor je verder gaat posten neem even een paar minuutjes om de regels van bokt door te lezen, die kan je vinden helemaal rechtsonder in je scherm in de blauwe balk en op elk forum kan je in het eerste bericht zien wat er daar thuis hoort. Veel plezier!

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:12

Op een shet van 1.07 is een 12 inch zadel te klein. Ik denk dat je daar zelf ook niet in past.

Op onze shet van 90 cm ligt een 14 inch zadel en mijn dochters van 11jr/30 kg en 7 jr/25 kg passen daar goed op. hij is er ook in 15 inch.

deze in het:
http://www.ingerhorseequipment.nl/a-231 ... ny-saddle/

juliaspeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 13:15

Bedankt dit zadeltje vind ik heel mooi en hij is niet zo duur. me vader en moeder willen erover nadenken!

juliaspeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 13:16

weet iemand waar ik een bericht wel op de goede plaats kan zetten ik heb de regels gelezen maar ik snap er alsnog niks van! :S

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:18

Ik zou naar een 15 inch kijken, deze past kwa lengte eigenlijk altijd wel op een shetlander, als je een beetje een goedkoper zadel wilt zou je eens kunnnen kijken naar een Knight Rider Neptunus Veelzijdigheidszadel 15" deze is nieuw rond de 200 euro en heeft een verwisselbaar kopijzer

juliaspeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 13:23

bedankt deze vind ik ook erg mooi nu ga ik toch wel twijfelen! haha

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:30

Een vraag over het zadel past natuurlijk meer bij Harnachement. ;) Die staat ook onder de tabbladen

Hier: [HAR] Harnachement

juliaspeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 13:50

heey ik weet nu waar ik mijn vragen kwijt moet raken!
en ik weet ook welk zadeltje ik neem eentje van 15,5 inch wijd formaat voor mn dikke billen :p
ik ga voor dat laatste zadeltje van dioni

Bedankt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:57

[FZ] >> [HAR]

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:46

Ik heb ook het zadel van de link van Dioni in gebruik voor mijn shet,
mijn pony is 98cm en daar ligt een 14 inch op, dus jouw pony kan waarschijnlijk
ook wel 14 of misschien zelfs 15 inch hebben
Heb het zadel nu een jaar en ben toch nog toe erg tevreden

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:16

Voor een shet van 1.07 adviseren wij altijd een 15 inch (mits deze een normale rug heeft).

Als je een zadel gaat kopen, let dan ook op de boommaat!

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:52

Wide slaat op de bredere boom voor de bredere pony, niet op jouw billen :D

De hi-lite zou zich aan moeten passen aan de pony, ze hebben een flexibele boom.
Ik had voor onze shet van 1 mtr de 14 inch standaard en voor onze bredere shet van 90 cm de 14 inch wide. Ben zeer tevreden over de vorm en ligging van de zadels en de kids zitten er fijn op.