Zadelmakers die alleen advies geven?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Simonesimone

Zadelmakers die alleen advies geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 23:22

Hoi allemaal :-)

Begin volgend jaar ga ik beginnen met het beleren van mijn haflinger merrie.
Nu wil ik omdat ze nog zo in de groei is voorlopig nog geen nieuw duur zadel aanschaffen.
Ik ben op zoek naar iets tweedehands maar het moet wel goed liggen.
Omdat ik daar zelf niet zo'n held in ben, vraag ik me af of er ook zadelmakers zijn met goedkope tweedehands zadels of die zelfs alleen advies geven over de maten etc. waar ik naar op zoek moet gaan.

Alvast bedankt!

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:24

misschien boomloos ?
Die groeit mee.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:26

Maat hangt per merk af en als je tweedehands gaat kijken kunnen deze maten nog erg verschillen van de maat wat er opstaat (door opvulling kussens, sommige bomen kunnen door warmte versteld worden,...) Er zijn wel zadelmakers die je adviseren als je een tweedehands van iemand anders overneemt. Dus dan spreek je met zadelmaker en verkoper van het zadel af en dan kan je zo zien of het past.

Er zijn genoeg zadelmakers die ook tweedehands hebben, meestal zijn deze wel aangesloten bij een ruitershop (die de tweedehands dan aanneemt).

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 23:29

Sorry ik wil niemand beledigen oid maar ik vind het persoonlijk geen mooie zadels. :-)

@ Leen : Hoe werkt dat dan precies met dat adviseren? Moet je dan met je paard naar de verkoper van het zadel toe oid? Want helaas heb ik geen vervoer daarvoor. Sorry als ik nu dom overkom hoor :D

120941

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:35

Ik beleer vaak zelf ook haflingers. wij hebben een norton gekocht bij interhippique een online sote is dat het is super kwaliteit en zit heerlijk. ze hebben er nog een extra brede boom voor ons ingezet omdat onze haflinger noggal breed is haha.het ligt perfect wil je er meer over weten ofzo moet je me maar ff een pb sturen veel succes verder :D

tinkersjakie

Re: Zadelmakers die alleen advies geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:39

Weet niet welke regio je woont maar Feike Bruinsma kan je goed adviseren over welke zadels wel en niet. En die eventueel ook makkelijk weer te vermaken zijn mocht je paard een Andere bouw krijgen

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 09:11

Ik woon omgeving amsterdam.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 09:21

Ik kan je Bianca Koevoets aanraden: www.dezadelwerkplaats.nl.

Ik weet dat ze bij iemand anders de maten helemaal heeft opgemeten en toen heeft geadviseerd welk zadel er (tweedehands) aangeschaft kon worden welke zij later weer passend heeft gemaakt.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 09:43

waarom koop je geen eentje met verstelbare of verwisselbare boom?

de ainsley heeft er eentje met verstelbare boom, super handig en mooi zadel ook nog

als je paard na een tijd zijn maat een beetje behoud kan je kijken naar een mooi zadel met vaste boom

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 09:46

IK kan je DS Ruitersport aanraden, ook omgeving amsterdam: http://www.ds-ruitersport.nl
Fijne kundige man die niet aan verkoop doet, waardoor je een objectief beeld krijgt.
Hij maakt ook templates en meet van alles, dus zal je ongetwijfeld goed kunnen adviseren over het type zadel dat handig is om naar te kijken.

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 15:59

Kaula schreef:
IK kan je DS Ruitersport aanraden, ook omgeving amsterdam: http://www.ds-ruitersport.nl
Fijne kundige man die niet aan verkoop doet, waardoor je een objectief beeld krijgt.
Hij maakt ook templates en meet van alles, dus zal je ongetwijfeld goed kunnen adviseren over het type zadel dat handig is om naar te kijken.

Dat is in Haarlem toch? Ik dacht dat deze meneer er helemaal mee was gestopt, of is dat alleen met de winkel dan?

De rest harstikke bedankt voor jullie reacties ik ga even rondsnuffelen bij de dingen die jullie me aanraden :)

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:04

Ik heb geen idee of hij met de winkel is gestopt, met de zadelpasservice zeker weten niet. Hij is een aantal weken geleden nog bij een kennis van mij geweest en adverteert ook nog in de buurt.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:12

Simonesimone schreef:
Sorry ik wil niemand beledigen oid maar ik vind het persoonlijk geen mooie zadels. :-)

@ Leen : Hoe werkt dat dan precies met dat adviseren? Moet je dan met je paard naar de verkoper van het zadel toe oid? Want helaas heb ik geen vervoer daarvoor. Sorry als ik nu dom overkom hoor :D

Hangt van de verkoper af. Toen ik mijn zadel verkocht ging ik er altijd naar toe omdat ik zelf geen piste oid heb waar zomaar paarden mogen komen die daar niet gestald staan.
Ik heb 3 zadels tweedehands gekocht, 2 keer zijn ze tot bij mij gekomen en 1 keer ben ik tot daar gegaan. Met zadelmaker is het dan natuurlijk moeilijker om een datum te vinden. Dus persoonlijk zou ik eerder een zadel rechtstreeks (tweedehands) bij een zadelmaker kopen dan en te zorgen voor een verkoper van het zadel en een zadelmaker die op het zelfde moment als jou ook past kunnen komen.

JoLaeta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:24

Over het algemeen kun je gewoon een ruitersport zaak bellen die ook tweede hands zadels heeft, je betaald alleen extra voor passen (dat is vaak gratis voor een nieuwe)

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:28

Country Mill in Nijkerk. Hele fijne zadelmaker en die eerlijk is en 2ehands heeft liggen.
Je kan ze mailen met je wensen lijst, info over je paard en wat je maximale budget is, hij heeft vaak voor ieder wat wils :)
En persoonlijk raad ik Massimo aan. Fijne zadels, zitten en rijden heerlijk, prijs/kwaliteit vind ik goed en ze zijn 2 boommaten naar boven en 2 naar beneden verstelbaar dus makkelijk aan te passen voor een jong paard :)