Walnut Bitloos Hoofdstel Shet

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

KyaraMyBest

Walnut Bitloos Hoofdstel Shet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 19:30

Hallo,

Omdat mijn shetje nooit echt lekker reageert op een bitje (meerdere geprobeerd), ben ik van plan het eens bitloos met haar te gaan proberen. Ik heb al een touwhalsterje en daar luistert ze goed naar. Maar het is een simpel halsterje, waaraan je geen teugels aan vast kunt maken. Daarom wil ik graag een bitloos hoofdstel voor haar kopen, ik zat te denken aan de Walnut bitloos Bellis van barefoot.

Maar ik vroeg me af of zo'n bitloos hoofdstel ook geschikt is om mee te lange teugelen of te longeren (dubbele longe). Aangezien ik zelf niet meer op mijn shetlander rij.
Ook wilde ik vragen wat voor ervaringen jullie met dit hoofdstel hebben.

Alvast bedankt!

Groetjes Annemarie
Als jullie toevallig nog zo'n hoofdstelletje tweedehands te koop hebben, hoor ik het graag!

shetlandfan

Re: Walnut Bitloos Hoofdstel Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:12

Weet niet hoe groot je shet is maar houd er wel rekening mee dat dat hoofdstel echt een maatje Pony is en geen maat shet. Zal dan ook alleen passen voor de grote shets of degene met een groot hoofd.

Heb zelf dit hoofdstel gehad maar voor mijn shet was het geen succes. Die reageert niet goed op bitloos.
Hoofdstel was prima maar mijn pony reageerde er gewoon niet goed op.

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:34

Hij valt inderdaad groot uit, hij staat bij mijn shet op het kleinste terwijl zij een grote shetmaat of een pony heeft.
Ik gebruik hem als sidepull, heb de ringen aan de zijkantbevestigd omdat ze daar beter op reageerd.
Goede ervaring mee, ze loopt ermee onder het zadel (zelfs buiten), met het lange lijnen, aan de longe.
Ik ken zelfs iemand die ment met dit hoofdstel

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:36

Fra heeft precies de zelfde in maat shet en pony, ik heb de pony versie voor mijn d pony ,

Ik rij ,longeer en lange lijn hier gewoon mee ! Gaat prima . Enige waar je rekening mee moet houden is dat je geen constante druk op de teugels kan houden omat het nylon touw kan gaan schuren .

KyaraMyBest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 10:52

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb de afmetingen van mijn huidige hoofdstel even vergeleken met de afmetingen die bij de matentabel bij dit hoofstel stonden, ik denk dat tie wel gaat passen.