sporen of tochniet??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

meikiera

sporen of tochniet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 14:23

Hallo.. de vraag is simpel: sporen of toch niet?
Ik rijd 2 jaar en begin nu echt moeilijkere oefeningen te doen..
Ik kan nu goed mijn benen stil houden en goed doorzitten..(dit zegt mijn instructrice, ik kan zelf niet zo goed oordelen)
Het paard waar ik op rijd, kent sporen inpensiepe (hoeschrijf je dat??), daarmee is vroeger ook op hem gereden.
Zelf ben ik best tevreden over hoe Lady Ameera-Lynn ( zo heet het paard waar ik op rijd) loopt tijdens het rijden, af en toe wat activer mogen maar, het lukt wel.
Nu is mij gevraagt of ik niet eens met sporen zou beginnen,omdat de hulpen nu steeds precieser moeten komen.
Maar ik weet het niet,, mijn instructrice zegt dat ik het wel kan, maar ik ben bang dat ik lal zeer doe..
Wat is jullie mening over? Ik ben erg benieuwd.
En tuurlijk ik neem de eind beslissing, mochten jullie je daar zorgen over maken,, dat hoeft niet! haha
Maar informeren naar andere inzichten... Vind ik, is altijd een slim iets, misschien doe ik er niets mee,, maar wie weet zit er een hele handige post tussen..
Alvast bedankt,
Een rustig afwachtende naar jullie meningen Lisa-Marijke
xx

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:24

Waarom wil je zelf graag aan sporen beginnen? Heb je het idee dat je de verfijning mist met rijden? Wat versta jij onder moeilijkere oefeningen?

Als het rijden nu goed gaat zou ik lekker zonder spoor blijven rijden. Actiever rijden moet je doen door het paard meer aan het been te maken. Dus veel overgangen rijden en zorgen dat ze actief reageren op je been.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:25

Wat zijn die moeilijkere oefeningen die jij bedoelt? Over welk niveau spreken we hier?

heidiLOVER

Re: sporen of tochniet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:28

als je paard alleen wat actiever aan de hulpen moet zijn dan betekend dat veel overgangen rijden, dan zal hij idd actiever reageren. Als hij verder goed reageert hoef je echt niet met sporen te gaan rijden hoor. Wat zijn de moeilijkere oefeningen? Ik zou het eerst gewoon zonder sporen proberen mocht je dan uiteindelijk toch sporen nodig hebben bij die oefeningen zou ik er dan pas mee gaan rijden.