Waarvoor zijn zulk soort beenbescherming geschikt? Ik dacht sowieso voor dressuur. Maar kun je er ook mee springen, crossen of in op het strand rijden (ook al worden ze nat?). Hier was ik eigenlijk wel benieuwd naar.
Tja... Ik vraag me juist altijd af wat het nut van deze beschermers is. Tegen flink aantikken helpt het niet, daar is de stof niet hard genoeg voor. Het is vaak neopreen, dus het wordt enorm warm onder de beschermer (slecht voor de pezen). En dan staat er in de advertentietekst 'schokabsorberend', geloof je het zelf? Waarom zouden schokken die paarden bij bewegen zelf opwekken moeten worden geabsorbeerd? Ik koop ze niet.
Voor het crossen zijn enkel de crossbeschermers met harde platen of stroken geschikt.
Oke, bedankt voor je uitleg. Ik wist nog niet veel over deze beschermers, vandaar dat ik het hier vroeg. Ze leken mij ook al niet heel sterk, maar omdat ik er mensen soms mee zie springen, wilde ik het eigenlijk zeker weten. Maar dan weet ik dat, ik was misschien van plan ze aan te schaffen, maar bij deze niet meer
Ik heb ze van Anky en vindt ze wel fijn hoor! Ik zou ze alleen voor dressuur of buitenrit gebruiken. Die ik heb worden niet warm en het neopreen is erg dik dus zeker wel beschermend. Maar dat zijn mijn ervaringen ermee, het is alleen inderdaad niet handig als ze (heel) nat worden want dat is natuurlijk niet goed en het wordt zwaar. Stel je gaat naar het strand ofzo bedoel ik hiermee.
shirleyp
Blogger
Geplaatst: 28-12-12 09:17
maureen58 schreef:
. Die ik heb worden niet warm en het neopreen is erg dik dus zeker wel beschermend.
Van neopreen maken ze duikpakken, het is een isolerende stof. Warm wordt het hoe dan ook.
hallo, ik doe aan cross springen en dressuur. ik gebruik ook vaak vooral met crossen zulk soort beschermers. ( alleen dan van woof wear) ook met springen heb ik zo iets... dan als m'n pony met z'n voorbenen de balk er af gooit of iets en het is een keer een oude balk waar soms splinters of iets dergelijks in zitten schaaf dat niet aan me pony bij zn voorkant van z'n benen.
met andere woorden: ik vind ze wel erg fijn!!
shirleyp
Blogger
Geplaatst: 28-12-12 09:28
maureen58 schreef:
@shirleyp: Er zit een speciaal membraam in en gaatjes.. Maarja
Membraan hoop ik?
Ze doen er idd alles aan om ze toch te laten ventileren, maar ik geloof niet dat een tussenstofje en een paar gaatjes het doel van neopreen (isoleren) voldoende kunnen ombuigen. Ik gebruik ze om die reden niet. Maar als jij een gelukkige gebruiker bent, prima!