rijden met stalbandages?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Chelinka

rijden met stalbandages?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 11:48

hoi,

ik ben gisteren nog eens gaan shoppen in de epplejeck, alweer een setje rijker :D
ik heb een br event dekje gekocht, en bijpassende bandages (deze lagen in een bak voor 5€, en waren de enige bijpassende)
natuurlijk niet echt gekeken welke het waren, zien er namelijk gewoon uit als rekbandages.
kwam ik thuis (wel wat rijden, anders zou ik gaan wisselen ;p) en zag ik op de zak STALbandages staan..

nu is mijn vraag.

deze zijn 4m lang, dus als ik ze gewoon tot 3m knip, zoals mijn andere bandages, en ze niet bandageer zoals een stalbandage, maar zoals een gewone, kan ik er dan mee rijden?

de stof is zoals een werkbandage, maar dan wat dikker denk ik. bij de prijs staat ook "acrylic 4mtr"

nog even een foto van de bandages;
Afbeelding

Vudress

Re: rijden met stalbandages?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:52

Daar kun je gewoon mee rijden. Afknippen is niet nodig, als je met kleinere slagen bandageert past het prima.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:57

Chelinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 12:01

Vudress schreef:
Daar kun je gewoon mee rijden. Afknippen is niet nodig, als je met kleinere slagen bandageert past het prima.

zakken ze dan ook niet af? dat heb ik nml ookal gelezen op bokt ;p

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 12:05

Er wordt toch niet gevraagd om de gevaren van bandages? Wat een vreselijk dom artikel, onderzoek van niets.

Nee, bandages zakken dan niet af. Afzakken heeft meer te maken met slecht (te los) bandageren dan met de lengte van de bandages.

xSlvna

Re: rijden met stalbandages?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 15:29

Bandages zakker hier nieteens af als ik met hele grote, of enorm kleine slagen draai.
Zou persoonlijk wel knippen en grote/normale slagen bandageren, paardlief zijn beentjes zullen t niet fijn vinden als de bandage ipv 4 laags, 6/7 laags erom zit, beetje te warm ;)