Dubbel A-symetrische beugels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

jojodenlai

Dubbel A-symetrische beugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 22:31

Er zijn al menige topics over dit soort beugels geweest maar kom er niet helemaal uit. Want moet nu bij de dubbele A-symetrische beugels de bolle kant aan de buitenkant of aan de binnenkant van je voet?? zal ff een foto plaatsen want ik heb ze nu met de bolle kant naar buiten en heb nog steeds enorme kapstokken, dus begin nu echt te denken dat ik ze verkeerd om heb.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 07:57

Probeer eens je zooltjes andersom in de beugels te doen. Dus de hoge kant aan de buitenkant.

Succes.

petrea

Re: Dubbel A-symetrische beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 07:59

Ik heb de korte kant aan de binnenkant .

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 08:03

de korte kant moet aan de binnenkant.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 12:08

De korte kant moet juist aan de buitenkant, want om je tenen naar binnen te drukken moet de hogere kant aan de buitenkant zitten en dat is nu niet zo waardoor het juist eerder erger wordt ipv beter

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 12:10

amillia schreef:
De korte kant moet juist aan de buitenkant, want om je tenen naar binnen te drukken moet de hogere kant aan de buitenkant zitten en dat is nu niet zo waardoor het juist eerder erger wordt ipv beter

Dat klopt, wat je eerst zegt, dat de korte kant aan de buitenkant moet, klopt dan natuurlijk niet ;). De korte kant moet aan de binnenkant, de hoge kant aan de buitenkant.

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 15:02

44Myrthe44 schreef:
amillia schreef:

Dat klopt, wat je eerst zegt, dat de korte kant aan de buitenkant moet, klopt dan natuurlijk niet ;). De korte kant moet aan de binnenkant, de hoge kant aan de buitenkant.

Nee, als je de hoge kant aan de buitenkant hebt heb je de korte kant dus aan de buitenkant.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 15:25

Ze bedoeld misschien de lange kant.

Met de korte zijde naar buiten heb je een valse knik in je benen, beugels zijn goed zo dus :)

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 15:33

Er worden hier a-symetrische beugels gebruikt EN a-symetrische beugelblokjes. Nu werken ze elkaar tegen. Wanneer de beugels zo blijven hangen en de blokjes met de hoge kant aan de buitenkant worden gezet is het waarschijnlijk goed.

Succes.

jojodenlai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 18:29

Marjolijnvdh schreef:
Er worden hier a-symetrische beugels gebruikt EN a-symetrische beugelblokjes. Nu werken ze elkaar tegen. Wanneer de beugels zo blijven hangen en de blokjes met de hoge kant aan de buitenkant worden gezet is het waarschijnlijk goed.

Succes.

De beugelblokjes zijn gewoon plat, maar het gedeelte waar je voet op zit staat niet vlak maar iets achterover gekanteld. Maar vroeg mij nu dus af als ik de beugels nu verwissel dus dat het lange bolle gedeelte naar de binnenkant doe waardoor de korte kant aan de buitenkant doe mijn voet niet ontzettend naar binnen wordt geknikt. want zoals je op de foto goed kan zien heb ik nu een bolle enkel zeg maar.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 19:36

jojodenlai schreef:
Marjolijnvdh schreef:

Succes.

De beugelblokjes zijn gewoon plat, maar het gedeelte waar je voet op zit staat niet vlak maar iets achterover gekanteld. Maar vroeg mij nu dus af als ik de beugels nu verwissel dus dat het lange bolle gedeelte naar de binnenkant doe waardoor de korte kant aan de buitenkant doe mijn voet niet ontzettend naar binnen wordt geknikt. want zoals je op de foto goed kan zien heb ik nu een bolle enkel zeg maar.

Valt eigenlijk wel mee, heb een tijdje met schuine beugelblokjes gereden wat hetzelfde effect geeft. Maar recht bevalt mij eigenlijk nog het beste en zoals je nu je beugels hebt worden je tenen juist naar buiten gedrukt en dat is niet wat je ermee wilde bereiken. Dus ja ik zou de beugels omwisselen.

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 20:16

Op de foto lijkt het of je a-symetrische beugelblokjes gebruikt. Daar ben ik dus vanuit gegaan, maar wanneer je beugelblokjes recht zijn hoef je hier niets aan te doen.
Probeer dan eens je beugels om te wisselen. Dan heb je de korte kant aan de buiten kant en wordt je been waarschijnlijk anders geplaatst.

Succes.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 21:01

Er staat als het goed is, in de beugels een R en een L,voor rechts en links. ;)
Als je iig al zorgt dat je ze op die manier al goed hebt.
Dan is het natuurlijk zo dat de korte kant dan aan de buitenkant moet.Zodat als je van opzij kijkt(als je de beugels aan je zadel bevestigd hebt), de beugels recht houd, dan moeten de zooltjes richting achterzijde paard, naar onder toe wijzen.
Ofwel korte kant binnenkant en lange kant buitenkant.
Check je foto, hierop zie je al dat je voet eigenlijk door deze verkeerde houding van de beugel(lange kant buiten) wordt gedwongen om met je tenen richting buitenzijde beugel aan te steunen ipv naar binnen)

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 21:11

Jippyhorse schreef:
Nee, als je de hoge kant aan de buitenkant hebt heb je de korte kant dus aan de buitenkant.

[quote="Revanches"]
Dan is het natuurlijk zo dat de korte kant dan aan de buitenkant moet. .... Ofwel korte kant binnenkant en lange kant buitenkant.
quote]

Voor mij wordt het er niet duidelijker op :?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 21:30

Kijk eens naar de bovenstaande foto.
Daarop staan de beugels met de lange kant naar buiten.Zoals je ziet wordt haar voet nu gedwongen, af te glijden naar de buitenkant van de beugel ofwel de zogenaamde kapstokvoetjes.
Als je de beugels met de korte kant naar buiten doet, en ook de beugels(li en re) goed hebt hangen, dan worden de voeten in een houding gepositioneerd waarbij de binnenkant voet tegen binnenkant beugel aan zitten.
Het is nogal lastig uitleggen.
Ik heb zelf jarenlang met de asymm.beugels gereden, tegenwoordig rijdende met de GPG.

jojodenlai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 21:33

Revanches schreef:
Kijk eens naar de bovenstaande foto.
Daarop staan de beugels met de lange kant naar buiten.Zoals je ziet wordt haar voet nu gedwongen, af te glijden naar de buitenkant van de beugel ofwel de zogenaamde kapstokvoetjes.
Als je de beugels met de korte kant naar buiten doet, en ook de beugels(li en re) goed hebt hangen, dan worden de voeten in een houding gepositioneerd waarbij de binnenkant voet tegen binnenkant beugel aan zitten.
Het is nogal lastig uitleggen.
Ik heb zelf jarenlang met de asymm.beugels gereden, tegenwoordig rijdende met de GPG.

Je verwoord precies wat ik bedoel want dat idee had ik dus ook ontzettend. Ik ga ze morgen gelijk nakijken en omdraaien en eens kijken hoe het dan zit. Morgenavond laat ik me weer horen!!

VeraaaBalloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 21:42

Dusss, het is met de korte kant naar buiten toe? & lange kant naar binnen.. :D

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 07:55

loekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 09:44

CM_ schreef:

Op die laatste link, dat lijkt me het goede plaatje, als ik je benen zo zie, MOET je wel heel erg last krijgen van je enkels (bolle 'knik' aan de buitenkant.. ik krijg al last van mijn enkels als ik ernaar kijk ;) ). En je kunt ook je benen niet goed tegen je paard houden. Je knieën wijzen naar buiten.

jojodenlai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 20:48

Haha nou dat viel nog mee maar heb ze gister omgedraaid en goh mijn onderbenen raken het paard haha. Echt zoveel beter nog wel wat zoekerig met mijn voeten want staan nu heel anders maar zoveel beter
Ik ga ze niet meer terug draaien wat een verbetering. Zal donderdag wel even een foto maken uhm laten maken voor het verschil