2e hands of niet

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

2e hands of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 20:39

Kopen jullie al je paarden spullem nieuw, of ook wel 2e hands? Scheelt het je echt in geld, ik heb een regendeken nodig en vond er 1 op Marktplaats voor 40 euro.Maar met het benzine geld van het ophalen ben je net zo veel kwijt als een nieuwe.

Peerke_

Re: 2e hands of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:47

Vaak ben je nieuw beter uit..
Natuurlijk vertel ik het als verkoper, maar ook uit eigen ervaring..

2e hands moet je altijd maar afwachten of de deken nog waterdicht is..
Klopt de maat toch niet zit je er mee.. ruilen kan niet bij 2e hands producten.
Terwijl je voor 60/70 euro een goede gegarandeerd waterdichte deken koopt.
Als er dan wat mee is hoef je maar te bellen en ze repareren hem of je krijgt een nieuwe.

Op marktplaats komt er nog 6,75 verzendkosten bij of zoals je zelf al aangeeft benzine..
De meeste webshops verzenden bij dit soort bedragen gewoon gratis, of tegen een vele lagere prijs..

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:48

T meeste koop ik wel nieuw, zeker dingen als dekens/halsters en schoenen.
barebackpad koop ik ook nieuw, maar zadeldekjes vaak weer niet :+
en poetsspullen altijd nieuw.

als je een beetje kijkt waar je het vandaan haalt hoeft het vaak niet eens zo duur te zijn.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:21

Mijn spullen zijn bijna allemaal 2ehands :).

Scheelt toch een slok op een borrel.
Om mijn zadels als voorbeeld.

Zadel gekocht via mp was een jaar oud. Heeft me 700 euro gekost.
Zou ik dit nieuw gekocht hebben zou het me nog meer dan t dubbele gekost hebben.

Een krasje of een vlekje maakt mij niks uit hoor.. Als het me zoveel geld kan schelen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:21

Ik koop alles nieuw. Ik ben niet zo voor tweedehands spullen eigenlijk. Afhankelijk van wat natuurlijk maar over het algemeen weet je niet wat er mee gebeurd is en dus ook niet of het er onder geleden hebt daarnaast ben ik helemaal niet iemand die MP afstruint om iets 2dehands te kopen, daar ben ik te wantrouwig voor kan heel leuk op de foto staan maar wie weet hoe het eruit ziet als je het thuis krijgt.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:29

Rijkleding, laarzen en caps koop ik altijd nieuw, maar dekjes/setjes koop ik meestal 2e hands. Ik denk altijd zo: als ik een dekje nieuw koop en 1x gebruik is hij ook 2e hands.

Nu koop ik nooit meer setjes oid omdat ik op de manege rijd en het te veel gedoe vind maar binnekort ga ik weer mijn oude bijrijdpaard rijden en wil ik een setje kopen, dit keer een echt mooie van eurostar of eskadron ofso en zit er over te denken om die toch nieuw te kopen, gewoon voor t idee!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:30

Hier hetzelfde als Remark. Boomloze zadels ook vaak tweedehands.
Verder zoek ik altijd met veel dingen tweedehands, maar dan koop ik uiteindelijk toch maar nieuw :o

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:32

Ik koop alles eigenlijk wel 2dehands en ben er tevreden mee :)

dingen zoals caps en waterdichte dekens worden wel nieuw gekocht, ook mijn laarzen en aangemeten zadel waren ook nieuw

voor de rest koop ik dekjes, prulletjes etc allemaal 2dehands. Halsters koop ik vaak via de bokt markt maar dan wel nog ongebruikt of ze moeten nog in een super staat zijn voor een makkelijk prijsje :)

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:33

Ik koop ook een hoop tweedehands.
Dekjes dekens (mits ik weet dat ze zullen passen)
Alleen zadels en hoofdstellen koop ik nieuw net als singels

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:41

dat is wisselend. Ik heb dekens nieuw gekocht, maar ook (goede) tweedehands. Dat geldt ook voor dekjes. Meestal koop ik rijboeken chaps, cap, schoenen wel nieuw. Hoofdstel meestal ook nieuw. Maar dat kan ook zijn via bijv marktplaats wel een goedkope. Zadel is nieuw, maar als een goede tweede hands had gepast was het ook oke. Maar ik kijk wel marktplaats en de bokt markt na of ik iets kan vinden wat wel nieuw maar ook goedkoop is. Van de week nog een mooie singel overgenomen. Was een maandje gebruikt, niet te zien en dat voor een mooi prijsje.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:58

Zadel tweedehands, een aantal bitten ook tweedehands. Dekjes voornamelijk nieuw. Andere zadel ook nieuw. Cap altijd nieuw. Hoofdstel is ook nieuw, maar dat is speciaal voor mij gemaakt dus ook niet tweedehands te vinden en het andere hoofdstel is een hele goedkope. Ophalen van spullen probeer ik altijd in het weekend te doen want dan heb ik gratis reizen.

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:05

Mijn zadel en hoofdstel zijn tweedehands, de meeste van mijn dekens zijn wel nieuw. Poetsspullen koop ik eigenlijk altijd nieuw of ongebruikt 2ehands. Mijn singel, beugelriemen, halster e.d. is wel nieuw gekocht.
Als ik iets heel specifieks wil dan kijk ik altijd eerst naar een tweedehands optie, als dat er niet is dan koop ik nieuw. Het scheelt toch vaak een behoorlijk bedrag en ik koop dingen die gewoon in goede staat zijn.
Mijn eigen rijkleding en rijlaarzen zijn nieuw, een cap zou ik sowieso niet tweedehands kopen.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:32

Spullen voor mezelf (cap,rijbroek,laarzen etc) zijn nieuw.
Dekjes zelden nieuw, meestal tweedehands.
Zadel en hoofdstel zijn ook tweedehands.
Poetspullen nieuw.
Dekens verschillen.
Ik wissel t dus een beetje af.
Ik kijk vaak voor goede tweedehands spullen. Sommige spullen zijn nieuw ook goed te doen.
Ik koop alleen tweedehandse dingen die er nog goed uit zien.

crazy4horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:34

"dure" spullen koop ik wel eens tweedehands. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een zadel, hoofdstel e.d. Voorwaarde voor mij is dat het goed past en netjes is onderhouden.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:43

Mijn zadel heb ik ook tweedehands gekocht.
Poetsspullen, hoofdstel, caps en rijkleding koop ik vaak wel nieuw.

Dekjes en setjes tweedehands, gewoon goed wassen en ze zijn als nieuw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 22:47

ik kijk naar de situatie, zie ik een heel mooi dekje maar hij is erg duur, dan ga ik op marktplaats/bokt zoeken voor een 2e hands deukje... maar er zijn natuurlijk altijd dingen die je niet 2e hands kunt kopen, ik overweeg vaak gewoon alles en dan beslis ik wat ik doe :)

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 22:00

Hier ook zowel nieuw als 2e hands vooral dekens en dekjes en halsters koop ik gerust 2e hands verder dure merk kleding koop ik ook op internet omdat het veel geld scheelt

veradj16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 10:33

soms 2de hands zolang het maar goed is onderhouden en er nog netjes uitziet

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 10:35

Soms koop ik dingen 2e hands en soms gewoon in de winkel! Bijv. dekjes & dekens kan je gewoon goed wassen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 10:37

Het is heel wisselend.
Dekjes, hoofdstel, bit, enz. koop ik gerust 2dehands.
Maar een waterdichte deken durf ik dan weer niet aan. Die koop ik liever nieuw, met de garantie dat hij echt waterdicht is.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 11:13

Ik kocht best wel veel tweedehands tot ik twee keer een product geleverd kreeg dat niet zo was als het werd aangeboden. Een leren neusriem die veel te lang vochtig had gelegen, stonk verschrikkelijk. En een paars touwhalster dat helemaal niet was zoals op de foto, met nog flinke roest erbovenop. Sindsdien ben ik veel minder enthousiast over online tweedehands kopen.
Nu is het ofwel nieuw ofwel iets tweedehands overnemen van een paardenkennis.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 11:52

Alles waar ik geen "bult aan kan vallen" zoals dekjes gaat via MP/Bokt, en dan ook gewoon via verzenden. De duurdere dingen als zadel koop ik ook tweedehands, maar dan wel met ophalen/passen zodat ik niet blind geld over hoef te maken voor iets waarvan ik niet precies weet hoe het in elkaar steekt. Waterdichte dekens koop ik echt alleen nieuw (daar word je zó gauw mee genaaid :n ), maar dan wel alleen bij kortingsacties :D

Ik verkoop ook vrij veel via Bokt/MP, en hoop dat door zelf netjes en eerlijk te zijn mijn karma negatieve ervaringen bij aankoop tweedehands voorkomt :)) :+

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 11:54

Dekens kopen we altijd nieuw. Maar mijn peesbeschermers heb ik al 3 jaar, en die zijn tweede hands. Doen het nog prima :)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 12:01

Heb ook het een en ander tweedehands. Zadel (maar wel op mijn paard aangepast door de zadelmaker) is tweedehands en zit heerlijk, net een nieuw hoofdstel van Kieffer omdat een bruin hoofdstel, wit onderlegd amper te vinden was of heel erg duur. Onderdeken tweedehands gekocht maar winterdeken 300 grams toch echt wel nieuw! OOOhhh en nu mijn nieuwe winterlaarzen van Ariat: NIEUW :D

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 12:02

over dekjes gesproken, heeft er nog iemand een leuke pad liggen voor een klein prijsje, dat mooi staat op een zwart paard? (A)