Anti-slip teugels?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

amandananana

Anti-slip teugels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 16:26

Ik heb heerlijk warme leren handschoenen van Sinterklaas gekregen. Ben er super blij mee, maar met rijden glippen mijn teugels uit mijn hand. Ik rijd met hele leren dressuurteugels. Nu staan er op Divoza springteugels voor een tientje, met een stoffen stuk. Zou dat helpen? Of hebben jullie misschien een ander idee? Ik weet dat ze bij mij op de manege wel eens van die teugels hadden met rubber, maar die kan ik niet vinden.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:30

amandananana schreef:
Ik heb heerlijk warme leren handschoenen van Sinterklaas gekregen. Ben er super blij mee, maar met rijden glippen mijn teugels uit mijn hand. Ik rijd met hele leren dressuurteugels. Nu staan er op Divoza springteugels voor een tientje, met een stoffen stuk. Zou dat helpen? Of hebben jullie misschien een ander idee? Ik weet dat ze bij mij op de manege wel eens van die teugels hadden met rubber, maar die kan ik niet vinden.

Dat is een webband teugel,heel fijn...
Die met dat rubber zijn er oa van BR en van Primere..
Maar ik heb zelf een dunne lederen handschoen van IR en daar zweer ik bij (roekle is ook goed maar een stuk duurder)...
Ik heb wel zelf dure webbandteugels omdat ik zelden met handschoenen rijd en van die goedkope ongeacht blaren krijg(die zijn zo hard en stug)..

amandananana

Re: Anti-slip teugels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 16:36

Die met stof zijn webband teugels? en dat helpt ook voor het slippen bij jou met leren handschoenen? want dan bestel ik die gewoon.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:38

amandananana schreef:
Die met stof zijn webband teugels? en dat helpt ook voor het slippen bij jou met leren handschoenen? want dan bestel ik die gewoon.

Ja daar zorgen de stops voor...(dat leertje om de 10cm).

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 21:54

Persoonlijk vind ik die webband verschrikkelijk... De stopjes maakte mijn handschoenen kapot en het webband stuk ging ook niet lang mee (heb er verschillende gehad, steeds hetzelfde probleem).
Sinds een half jaartje heb ik deze: http://www.ej.nl/products/10000013/2070 ... 2fRUBBER+B
Het zijn gladleren, maar dan met rubber aan de binnenkant. Ideaal voor mij, geen last van vervelende stopjes en de teugels blijven ook goed op hun plaats ook met simpele handschoentjes (zonder antislip). Vind ze ook een stuk mooier staan voor dressuur.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 23:03

Ik vind die stopjes ook minder fijn, rubber vind ik vaak dik (als je van die "stoppeltjes"hebt zeg maar...)

Ik blijf zweren bij de teugels van Tekna... Zo fijn, niet te dik, niet te dun.

Teugels aan de buitenkant "glad en binnenkant rubber heb ik ook even gehad! Die waren ook best ok :)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 07:31

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 10:20

Bedankt voor de adviezen. Ik ga straks even bij de ruitersportzaak hier in de buurt kijken.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 11:59

Ik heb avulon teugels met een rubberen binnenkant gekocht :)

RobinBuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:07

ik heb 3 paar teugels, leren dressuur, webband en teugels met allemaal rubbere nopjes.
zelf vind ik die met de nopjes het allerfijnste!
die glijden niet met handschoenen en ook niet zonder handschoenen, en ik krijg er ook geen blaren oid van!