Aangepaste teugels laten maken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

PinkyPie

Aangepaste teugels laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 15:22

Wie o wie heeft er een goede tip voor mij waar ik aangepaste teugels kan laten maken ?
Vanwege een beperking aan mijn linkerhand mag ik met een aangepaste teugel rijden. Ik heb inmiddels een conventionele lussenteugel (of jachtteugel) uit de winkel geprobeerd, dat was geen succes (handgrepen zitten op de verkeerde plek, zijn qua maat niet goed e.d.) en ik heb ook via een schoenmaker een lussenteugel laten maken maar ook daarmee ben ik niet blij. Tot nu toe heb ik geen zadelmaker gevonden die het kan of wil doen, en de schoenmaker heeft een poging gewaagd, maar ook hij wist niet goed wat ik bedoelde en het uiteindelijke resultaat is dus niet naar tevredenheid. Via internet kun je eigenlijk niemand vinden die dit goed kan... dus ik vraag het aan Bokt.
Ik heb zelf niet het materiaal, noch de apparatuur of kennis om iets in elkaar te knutselen...

Foto's zijn natuurlijk welkom evenals tips over zadelmakers of andere handige mensen die met je meedenken. Ik woon in Zuid Gelderland, dus het is handig als het iemand is in de driehoek Den Bosch-Utrecht-Nijmegen/Arnhem.

xanax

Re: Aangepaste teugels laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:17

Ik vermoed dat mijn zadelmaker dit opzicht best zou doen.
Maar ik denk dat je eerst even juist moet omschrijven/tekenen hoe die teugel er dan dus zou moeten uitzien.

mvg

trustHim

Re: Aangepaste teugels laten maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:25

Misschien bij luckyleather.nl?

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 17:12

Afbeelding

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:44

Ik help je graag! Zie onderstaande website.
Ik werk met eersteklas materialen (Sedgewick chroomgelooid leer en RVS gespen) voor jarenlang plezier!
Zie onderstaande website.

Caroline
Flevo Horse Support

loekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 23:18

trustHim schreef:
Misschien bij luckyleather.nl?

Tuurlijk!! Zie onderschrift. Vanalles mogelijk!