boomloze zadels Bosrand?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Avalon87

boomloze zadels Bosrand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 14:33

Heeft iemand ervaring met deze zadels?
Of weet iemand iets zinnigs te zeggen over de kwaliteit?

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... um=1&pos=1

Ze geven aan wel kwaliteit te leveren, maar ik weet het niet?

het is niet dat ik geen Barefoot wil kopen.. ik vind deze zadels gewoon een stuk mooier :oo

Anoniem

Re: boomloze zadels Bosrand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:43

De kwaliteit is niet direct slecht, maar de zadels zitten wel veel eenvoudiger in elkaar en zijn wat lomper/groter om te zien.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 15:14

Weet je misschien waar ik meer info kan krijgen over de kwaliteit Fellor?
Waar en hoe ze gemaakt worden enz?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:37

Ze zegt dat ze in canada zijn gemaakt. Ik weet dat verder ook niet. Ik heb ze een aantal keer in het echt gezien en een tijdje gereden met de eerste dressuurversie die ze had omdat ik tussen twee zadels in zat. De leerkwaliteit van dat zadel was wel aardig en de pasvorm ook. Die vond ik bij de westernversie niet goed.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 15:43

De pasvorm niet?
Wat was er niet goed aan dan, sloten ze niet mooi aan?

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 21:51

niemand verder?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 23:11

Misschien op het wn subforum.

ik ken dit zadel niet maar heb wel eens in een zadel gereden uit een vergelijkbare prijsklasse en die er ongeveer zo uitzag. Dat vond ik niks, de beugelophanging was te ver naar voren en er zat een bobbel van de ophanging onder mij dij wat erg onprettig was, de kwaliteit was matig en ik had er weinig steun aan. Maar goed dat hoeft bij dit zadel niet zo te zijn natuurlijk.

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 23:53

Ik heb een aantal jaar terug bij haar een western zadel gekocht die er net uit zag als een boom western zadel. En daarbij was de kwaliteit prima (zeker voor de prijs) en de beugelophanging zat ook super. We hebben later ook een 2e zadel daar gehaald. Omdat we 2 paardjes hadden die scheef en in de groei waren.
Heb toen deze zadels wel gezien die ze nu nog aanbied maar heb er verder geen ervaring mee. Ze zagen er wel goed uit.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 14:58

ah dankjewel jollie.
De meeste die ik spreek die uit eerte hand ervaring hebben met deze zadels, zijn er wel over te spreken.
Ik zal haar deze week eens bellen voor meer info.
je denkt idd wel: hoe krijgen ze het gemaakt voor die prijs!!

Ryjajejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 15:01

shadow19871, denk je aan zo'n zadel voor Jess?
Heb ze toevallig van de week ook zitten bekijken voor Chevy.
Had gebeld en die vrouw zei dat je het daar ook mocht passen en ermee kon proefrijden.
Wellicht samen een keer met de dames en trailer op en neer?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 15:02

Vind ze erg mooi wel :). Ik blijf volgen.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 18:20

Ryjajejo schreef:
shadow19871, denk je aan zo'n zadel voor Jess?
Heb ze toevallig van de week ook zitten bekijken voor Chevy.
Had gebeld en die vrouw zei dat je het daar ook mocht passen en ermee kon proefrijden.
Wellicht samen een keer met de dames en trailer op en neer?

Wat toevallig dat jij er ook naar zat te kijken :)
Lijkt me een goed idee om er met Chev en Jess samen heen te gaan.
Ik zal je even via facebook mailen om een afspraak te maken!

@hetlevenwint: Als we ze besluiten te nemen, dan laat ik in dit topic weten hoe ze bevallen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:24

shadow19871 schreef:
De pasvorm niet?
Wat was er niet goed aan dan, sloten ze niet mooi aan?

De pasvorm ja. Het was allemaal te groot/log. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:29

Groot en log??? Vind ik niet, zeker in vergelijking met een boom westernzadel. Heb er 2, een M en een L en ze bevallen zeer goed. Bij een onverwachte sprong naar opzij blijven ze ook goed liggen. Strak singelen doe ik niet en ze glijden ook niet (al verschilt dit per paard) Mijn bijrijdster is er ook erg goed over te spreken, en die heeft nooit boomloos gereden. Die hoeft geen boomzadel meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:40

aikon schreef:
Groot en log??? Vind ik niet, zeker in vergelijking met een boom westernzadel. Heb er 2, een M en een L en ze bevallen zeer goed. Bij een onverwachte sprong naar opzij blijven ze ook goed liggen. Strak singelen doe ik niet en ze glijden ook niet (al verschilt dit per paard) Mijn bijrijdster is er ook erg goed over te spreken, en die heeft nooit boomloos gereden. Die hoeft geen boomzadel meer.

Ik had er eerder al bij zeged dat het een tijdje geleden was, dus zou goed kunnen dat het inmiddels verbeterd is :j

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:41

Top zadels, ik heb er al een paar gekocht, Súper! :D

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 14:41

Allemaal nog bedankt voor de antwoorden!
Ik denk dat wij zo'n zadel gaan aanschaffen.
Zal voor de zekerheid ook nog even vragen in het western-subforum.
Bedankt voor de tip!

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 14:51

Nog even een aanvullende vraag aan de mensen die ze al wel hebben:

- hoe intensief gebruiken jullie de zadels?
- hoe zwaar zijn jullie?

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:21

Ik gebruik mijn zadel 4x in de week ongeveer, zit er nog netjes uit.
Ik ben 63 kilo , en 1.70 .. :o

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:08

Wij gebruikte onze zadels dagelijks en soms 2x per dag.
Momenteel heb ik een zadel door verkocht en word de andere 3x per week gebruikt.
En zelfs met mijn vriend met zijn 2 meter en meer als 100 kg bleef het zadel erg mooi en goed.

Edit. De laatste foto van het trekpaard in mijn profiel heeft een bosrand zadel op en ook de laatste 2 fotos van de appaloosa.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 14:21

Sorry Jollie, ik zag nu je reactie pas.
Fijn, op jouw foto's kan ik ze een keer op een paard zien liggen. Ze zien er erg mooi uit!
Het lijkt alleen op sommige foto's of de pommel heel dicht op de schoft ligt, maar dat kan natuurlijk gezichtsbedrog zijn.

Hoort er bij zo'n zadel evenveel ruimte bij de schoft te zitten als bij een gewoon boomzadel?
Ik had haar gebeld van bosrand, maar haar eigen tinker was net overleden :(
Daardoor kunnen we voorlopig niet langskomen met onze paarden bij haar op stal, dus zal ik binnenkort het zadel gaan ophalen om hem bij mij thuis te passen.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 14:22

@ Jollie:
Geweldige paarden hebben jullie!
Hugo blijft mijn favoriet :D Hij is geweldig

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:38

Shadow, bedankt voor het compliment. We zijn ook erg blij met onze paardjes (zie ook mijn onderschrift de facebook pagina van de ranch)

Bij ons ligt de pommel net zo ver van de schoft als bij de boomzadels die we hebben. Dus dat is gezichtsbedrog. Wel hebben we pas een pad er onder gehad die net te veel indrukte en daarbij werd het wel te krab voor de schoft. Maar daar moet je dus gewoon goed naar kijken dat het niet te dicht op de schoft komt (eerst zonder ruiter en natuurlijk ook met)

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 19:35

Ookal is het topic al wat ouder, toch reageer ik hier maar even.

Ik heb de advertentie van de Bosrand gezien op internet, en ik vind de zadels echt prachtig, en het prijskaartje ook natuurlijk :P Wat zijn jullie ervaringen?

Heb je het zadel al gepast/gekocht? Hoe bevalt het?
Ik zoek een zadel met een goede pasvorm, een breed kussenkanaal en een goede kwaliteit. Ook moeten de bewegingen van het paard goed doorkomen, aangezien ik rugpatiënt ben en mijn rug losgemaakt moet worden. De fysio heeft daarom graag dat ik paardrij met een zadel dat de bewegingen goed doorlaat, zo wordt mijn rug als het ware 'losgewiegd'. Komen de bewegingen goed door? Beter dan bij een boomzadel? Hebben jullie er een speciale pad onder? Is de beugelophanging ook verplaatsbaar? En er stond in de advertentie dat de kussens verplaatsbaar zijn, klopt dat?

Alvast bedankt voor reacties :D Ik ga de Bosrand Soest zelf ook nog even mailen.

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 19:37

StableDoor schreef:
Ookal is het topic al wat ouder, toch reageer ik hier maar even.

Ik heb de advertentie van de Bosrand gezien op internet, en ik vind de zadels echt prachtig, en het prijskaartje ook natuurlijk :P Wat zijn jullie ervaringen?

Heb je het zadel al gepast/gekocht? Hoe bevalt het?
Ik zoek een zadel met een goede pasvorm, een breed kussenkanaal en een goede kwaliteit. Ook moeten de bewegingen van het paard goed doorkomen, aangezien ik rugpatiënt ben en mijn rug losgemaakt moet worden. De fysio heeft daarom graag dat ik paardrij met een zadel dat de bewegingen goed doorlaat, zo wordt mijn rug als het ware 'losgewiegd'. Komen de bewegingen goed door? Beter dan bij een boomzadel? Hebben jullie er een speciale pad onder? Is de beugelophanging ook verplaatsbaar? En er stond in de advertentie dat de kussens verplaatsbaar zijn, klopt dat?

Alvast bedankt voor reacties :D Ik ga de Bosrand Soest zelf ook nog even mailen.

Ik heb daar een paar keer een zadel gekocht en elke keer tevreden en past ook op ieder paard , na mijn ervaring :). Ik heb er geen speciale pad onder, gewoon een PK dekje en bevalt prima ! De kussens zijn ook verplaats baar, zo dat je het ook op een minder smal paard kan leggem, of juist ver uit elkaar voor een brede tinker bijvoorbeeld :).