4EverHobbes schreef:Mijn paard reageert dressuurmatig prima op mijn hulpen. Zodra er een hindernis staat wordt het echter een heel ander paard, heet, snel en soms wat onstuimig. Totaal het tegengestelde van tijdens een dressuurtraining. Een martingaal kan helpen om haar enigszins in toom te houden. Mijn hulpen moeten tijdens het springen echt veel strenger dan tijdens dressuur of bv een buitenrit.
Als TS een officieel parcours gaat springen, heeft ze toch een winstpunt in de dressuur moeten halen, klopt dat? Dus de basis moet er in zitten.
Het moet natuurlijk niet zo zijn dat je je pony écht niet kan houden en je geen controle meer hebt. Dus inderdaad gaan trainen op de ontspanning en de hulpen en springtraining onder goede begeleiding.
Leren wachten voor de sprong tot JIJ aangeeft dat ie mag bijvoorbeeld.
Ben het met je eens, maar ZOOOOOO druk wordt ie nou ook weer niet, hij wordt niet gevaarlijk! maar het is wel zo dat ie VOOR MIJN GEVOEL te hard gaat! het kan ook aan mij liggen dat ik het te hard vind maar dat andere het gwn vinden? dat weet ik niet... maar de basis is er dat zeker! en ontspanning ook, maar toch vond ik het handiger om een borsttuigje/martingaal te hebben, vind het eerlijk gezegd ook mooier $$ (srry mijn mening)