Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Woogy schreef:ging de 'bonfire' niet zo zeer omdat hij heel breed was? Meen me te herinneren dat hij 'normaal' was namelijk.
Ik zie veel bij ASN dat het laatste stukje(wat vast gaat zeg maar) van het andere deel afschuift waardoor hij dubbel op de kaak zit(begrijpen jullie wat ik bedoel?) maakt dit het juist veel minder prettig voor een paard?

Woogy schreef:Waarom wordt er zo graag met dikke/brede neusriemen gewerkt?
het is niet zo zeer dat ik het onvriendelijker vind, vraag me wel af waarom het ding werkelijk zoveel fans heeft
Is echt iets van de laatste jaren hoor, dat hele brede. Wordt zelfs al weer iets minder, tijdje terug was er helemaal geen fatsoenlijke neusriem meer te vinden waar mijn paard ook nog hoofd van overhield haha. 
Hopelijk snel antwoord.
MelanieB schreef:Vanwaar gelijk vaak alles over een kam scheren?
Je hoéft 'm niet aan te snoeren.
Nee wacht, je móet 'm ook niet aansnoeren.
Als je er een hebt, betekend niet dat iedereen zijn paard mishandeld of aansnoerd.
Net als een sperriem. Dat er een aanzit, betekend niet dat iedereen zijn/haar paard de mond snoert.

_Esther_87_ schreef:Waar die vandaan komt, geen idee.
Waarom ik er de voorkeur aan geef is heel simpel, ze blijven veel mooier zitten. Aansnoerneusriemen zijn aan de onderkant mooi zacht onderlegd, de gesp ligt niet direct op de huid en kan dus niet irriteren, er kunnen geen velletjes tussenkomen en het voelt voor het paard overal hetzelfde in tegenstelling tot een normale neusriem waar de gesp nooit precies in het midden zit. Comfort voor het paard dus.
Dus ik moest wel haha. Vind ze wel mooier en inderdaad lijken ze me comfortabeler. WIlde dus eigenlijk niet, maar ben nu om
Ik doe hem wel op z'n minst strakke gaatje, zodat ze nog lekker kan kauwen en doen.