Enquete over het gebruik van neusriemen!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Blondie01

Enquete over het gebruik van neusriemen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 11:54

Wij zijn 4 tweede jaars studenten aan Hogeschool van Hall-Larenstein. Wij studeren Equine, Leisure and Sports. Wij doen onderzoek naar het gebruik van neusriemen op maneges en het aanleren van het gebruik. Wij willen onderzoeken of er een verband is tussen het welzijn van het paard en het gebruik van de neusriem. De resultaten van de enquête zullen anoniem blijven. Het invullen van de enquête duurt ongeveer 3 minuten.

Wij zouden het erg leuk vinden als jullie ons willen helpen met ons onderzoek!

Dit is de link naar de enquete. http://www.thesistools.com/web/?id=313611

Alvast hartelijk bedankt! :)

HorseTopShop

Re: Enquete over het gebruik van neusriemen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 11:57

Ingevuld :)

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 11:57

Ingevuld hoor :)

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 12:02

ingevuld

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 13:16

Ingevuld, al mis ik wel de optie voor rijden langer dan 10 jaar. Staat maar tot 10 jaar.

charysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 13:18

ingevuld! alsjeblieft

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 13:18

Leen_ die miste ik ook al... Verder ingevuld.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 13:23

Ben benieuwd naar de bevindingen daar van. En wat dan goed of minder goed zou zijn.
Daarbij denk ik dat het ook uitmaakt wat het type neusriem is.
Ik rij bv veel met een lage neusriem.
Een mexicaanse neusriem zal je bv niet tegen komen waar 2 vingers tussen kan. ( mijn beleving en ervaring)

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 13:23

Ingevuld. :)

Inderdaad, wat Leen_ al zegt, het zou handiger zijn als er bijvoorbeeld als optie '10+' bijstond, ik weet namelijk dat er ook mensen op Bokt zitten die al langer dan 10 jaar rijden.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 13:25

Blondie01 schreef:
Wij zijn 4 tweede jaars studenten aan Hogeschool van Hall-Larenstein. Wij studeren Equine, Leisure and Sports. Wij doen onderzoek naar het gebruik van neusriemen op maneges en het aanleren van het gebruik. Wij willen onderzoeken of er een verband is tussen het welzijn van het paard en het gebruik van de neusriem. De resultaten van de enquête zullen anoniem blijven. Het invullen van de enquête duurt ongeveer 3 minuten.

Wij zouden het erg leuk vinden als jullie ons willen helpen met ons onderzoek!

Dit is de link naar de enquete. http://www.thesistools.com/web/?id=313611

Alvast hartelijk bedankt! :)

En hoe ga je met deze enquête het verband tussen de neusriem en welzijn onderzoeken? :?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 13:26

Blondie01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 16:39

Even een opheldering over het verband tussen welzijn en de neusriem, de OP kan niet meer gewijzigd worden dus dan maar even zo. Wij begrijpen dat het verband tussen deze enquete en welzijn niet duidelijk is. Er wordt een apart onderzoek gedaan naar het verband tussen neusriem en welzijn, los van deze enquete. De FEI heeft recentelijk een artikel geplaatst over neusriemen, dat die het welzijn van het paard kunnen belemmeren. Dit is de aanleiding van ons onderzoek, is er eigenlijk wel een verband? Deze enquete is puur om te inventariseren welke manier mensen gebruiken om de neusriem vast te maken. De optie meer dan 10 jaar rij ervaring had er inderdaad in moeten zitten, van fouten leer je. Wij hopen dat dit bericht wat meer duidelijkheid geeft. Nogmaals bedankt voor het invullen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:40

Ingevuld :).

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:44

Ingevuld! Vind wel dat er bij vraag 4 meer opties mochten zijn. Het maximaal aantal jaar is nu 10, terwijl ik al veel langer rijd..

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:45

Je mag maar maximaal 10 jaar rijden volgens de enquete :D Ik zit toch dik aan de 40 jaar.

Ik snap het doel van deze enquete eigenlijk niet zo omdat er geen onderscheid gemaakt wordt tussen de verschillende neusriemen. Hoe strak ik de neusriem doe is ook afhankelijk van welk type neusriem ik gebruik. Wij mennen ook en die neusriem maak ik anders vast dan de aansnoerneusriem bij het rijden, de gecombineerde neusriem of de africhtingsneusriem en de mexicaanse neusriem.

Hoe verschillende neusriemen inwerken zou mijns inziens meegenomen moeten worden in zo'n onderzoek om een conclusie te krijgen.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:45

hier het zelfde als Aranel.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 17:18

Percy schreef:
Je mag maar maximaal 10 jaar rijden volgens de enquete :D Ik zit toch dik aan de 40 jaar.

Ik snap het doel van deze enquete eigenlijk niet zo omdat er geen onderscheid gemaakt wordt tussen de verschillende neusriemen. Hoe strak ik de neusriem doe is ook afhankelijk van welk type neusriem ik gebruik. Wij mennen ook en die neusriem maak ik anders vast dan de aansnoerneusriem bij het rijden, de gecombineerde neusriem of de africhtingsneusriem en de mexicaanse neusriem.

Hoe verschillende neusriemen inwerken zou mijns inziens meegenomen moeten worden in zo'n onderzoek om een conclusie te krijgen.

Precies.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 17:21