zadel die breed en niet te kort is, wie weet welk merk??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

HBZ

zadel die breed en niet te kort is, wie weet welk merk??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 17:38

Hallo,

Beetje rare titel maar wist het even niet anders te benoemen.
Ik zit met het volgende probleem, veel zadels zijn voor mij niet breed genoeg op de plek van de zitbeenknobbels. Deze vallen in de stubben zadels buiten het zitvlak. Daarnaast heb ik het probleem dat ze te kort zijn. Daardoor kom ik met mijn kruis op de knobbel aan de voorkant terrecht.

Nu zoek ik een merk zadel waarvan de voorste knobbel wat lager is en waardoor de zit wat langer is. Verder moet het zitvlak breed genoeg zijn.
Wie weet wat voor merk zadels zoiets verkoopt?

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:41

Wanneer je me een PB wilt sturen. Ik erken het probleem en heb verschillende mensen hiermee geholpen. Het zitvlak van ruiter en amazone verschillen, dat is zeker.
Ik hoop van je te horen.

LizziBelli

Re: zadel die breed en niet te kort is, wie weet welk merk??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:49

Bates zadels :)

Aimee

Re: zadel die breed en niet te kort is, wie weet welk merk??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 23:26

www.schleese.com
Zadels voor vrouwen. 'Normale' zadels worden al decennia lang door mannen voor mannen gemaakt. Schleese heeft een zadel ontwikkelt voor het vrouwenbekken. Dat betekent breder ter hoogte van de zitbeenknobbels zodat deze ondersteunt worden, een smalle twist om de rondere bovenbenen plaats te geven en een vlakkere voorkant zodat het schaambeen niet tegen het zadel drukt.
Is ook gelijk de tip voor je rugproblemen.