Trekker zadels.. Ervaringen!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Trekker zadels.. Ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 00:00

Beste bokkers,

Ik moet voor onze Tinker een nieuw zadel aanschaffen.. En was mijn oog een beetje op de Trekker gevallen.. Ik lees hier en daar er wat over, een enkele negatieve, waar nog geen positieve tegenover staat, maar het is bar weinig wat ik vind. Daarnaast valt het mij op dat er vrij veel Trekker zadels te koop staan :o .. Of dit toeval is weet ik niet, of men is er gewoon niet tevreden over....

Wie kan mij zijn ervaring(en) vertellen met het Trekker zadel? Zowel negatief als positief hoor ik graag..

lailapri

Re: Trekker zadels.. Ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 00:22

Ik zit ook na te denken om er een aan te schaffen. Ik zou dan eerst kijken voor een testzadel, of bij iemand in de buurt vragen of ik hem eens van dichtbij mag zien, voelen, eventueel erop zitten.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 08:39

Ik heb er een slechte ervaring mee.
Begin ging goed, echt een droomzadel.

Maar toen kreeg paardlief drukplekken.
En niet zo'n beetje ook.
De gehele vorm van de kussens werd zichtbaar in de vorm van witte haren.
Heb toen iemand laten komen en de slechte doorbloeding was de oorzaak.
Er was ook onderhuids vocht te voelen.
Vanaf dat moment is het zadel er dan ook niet meer op geweest.

Niet goed dus. En ik reed toen niet eens intensief, dus wil niet weten wat er gebeurd zou zijn aks ik dat wel gedaan had. Heb een nieuw zadel aan laten meten en binnen korte tijd voelde zijn rug al veel beter.

Erg jammer, want ik was er zeer over te spreken.
Ben zelf best veeleisend wat betreft een zadel omdat ik net de gevolgen van een gebroken stuitje zit.
Daarvoor zat dit zadel (icm een bontje) echt heerlijk.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 08:50

Ik heb ook een Trekker endurance adjust gehad voor mijn haflinger.
Ik was erg sceptisch in het begin vanwege de matige ervaring met boomloos, maar dit zadel beviel eigenlijk heel erg goed, iig het eerste jaar.........toen vielen mij vreemde dingen op waaronder een soort van eivormige kuilen ter hoogte van de avhterkant van het zadel waar de kussens stopte!

Daar had zich min of meer het zadel in de rug gegraven.

Ik voelde mij toenderijd door de verkopende parij erg in de steek gelaten daar die ontkende dat he een probleem was, maar osteo en DA zagen wel een probleem.

De zadels waren er toen nog niet zoveel, dus ik wist niet goed hoe en wqat, Trekker zelf leverde ook een slechte service al zeg ik het zelf, kwamen oo niet met een wil na oplossen oid.

|oen het zadel dus verkochte en een laten aanmaten op maat.
Kuilen zijn weg nu, achteraf denk ik dat ik te korte kussens onder mijn Trekker had.
Want die werden me zo kor mogdlijk geadviseerd, maar met een goede 18 inch maat zitting zit je al veel te snel op het einde van de kussens te duwen, ik geloof dat daar het probleem zat, maar wilde toen ook niet weer een berg geld uitgeven voor andere kussens, zelf vind ik dat de verkopende parij daarin gefaald heeft.

Mijn overal ervaring is dus positief, ik kon er alles mee, springen, dressuur en het bos in.
Alleen die lekken dus......tja of ze veel te koop staan?
Ik denk dat het meevalt, het zadel word inmiddels veel meer verkocht en gekocht, dus ook meer in omloop ik bedoel kijk eens naar een andere 2dehands zadel zoasl Wintec of Kieffer, daar word je ook mee dood gegooid maar wil niet zeggen dat mensen nie tevreden zijn en soms is het geewoon ook niet wat je zoekt ;)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 10:26

Het zadel paste mijn paarden prima,maar ik kon er zoals met vele boomloze zadels niet mee doorzitten en kreeg last van mijn bekken..Een van mijn paardjes is erg gevoelig en zij reageerde niet goed op het zadel,maar zij vind het alleen fijn als ze een zadel heeft wat flexibel is bij de schouder..Het voordeel van de trekker is dat hij erg goed aan te passen is en ik vond zelf ook wel dat de druk mooi verdeeld werd..Kwalitatief zijn ze ook erg goed :j

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 13:39

Ik heb juist super ervaring met de trekker endurance pro, het eerste zadel dat zowel voor mij als voor mij poown lekker ligt/zit.
Zeker omdat het zo aanpasbaar is ben ik grote fan, mijn paardje verandert snel van bespiering, dus dat echt fijn.

Ik heb het bij buitenzinnig gekocht, en vond de service echt heel goed.
Zou alleen het conac kleurige leer afraden, als daar krasjes op komen worden die donkerder na het poetsen, en dat blijf je zien..
Maar dat is het enige minpuntje dat ik heb kunnen ontdekken.