Zadel schuift ineens naar achteren

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Undefined

Zadel schuift ineens naar achteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 21:40

Een tijdje geleden heb ik een dressuurzadel via MP gekocht, een KN. Hier is geen zadelmaker bij geweest, heb samen met mijn instructrice gekeken en we vonden hem beiden super liggen en het ging ook altijd goed. Zat heerlijk en schoof niet, genoeg ruimte bij de schoft, etc. Heb het zadel voor de zomer aangeschaft en er vanaf toen mee gereden.
Vorige week maakte ik echter een buitenrit en ineens toen ik terug kwam lag het zadel een heel stuk naar achteren. Ik had er drie dagen daarvoor nog mee gereden (in de bak) en toen lag het nog super, niks geen geschuif. Toen dacht ik dat het misschien aan de singel lag, maar die heb ik gisteren zeker goed aangetrokken en toen gebeurde het weer.
Nu kan ik zelf ook nog wel bedenken dat het zadel dus blijkbaar niet goed ligt, maar ik vind het toch frapant dat het van de ene op de andere dag ineens naar achteren schuift, volgens mij is de boom niet gebroken (zou ook niet weten hoe, is niet gevallen oid).

Gelukkig heb ik nog een veelzijdigheidszadel die de zadelmaker heeft aangemeten dus hier ga ik voorlopig mee rijden (even geen geld om een nieuw dressuurzadel aan te schaffen), maar blijf het toch raar vinden.

Is er toevallig iemand die ook zoiets gehad heeft?

tamary

Re: Zadel schuift ineens naar achteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:42

Veel heuveltjes, etc. gereden buiten?

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 21:43

Nee eigenlijk niet echt, heb er gisteren mee gereden en toen lag het ook iets naar achteren weer (wel minder maar het viel toch op).
Ik ga het sowieso nog eens met een ander dekje proberen maar denk eigenlijk niet dat het daardoor kan komen. (Kreeg deze maar niet goed in de kamer)