Ervaring deken Epplejeck Extreme?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Woodstock

Ervaring deken Epplejeck Extreme?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 11:33

Ik ben voor mijn fanatieke deken sloper op zoek naar een nieuwe deken.
de "eisen" die ik heb zijn:

-Waterdicht en ademend (Paard staat overdag op de wei, snachts op stal)
-300 tot 400 grams vulling, hou niet zo van onderdekens, dus qua dikte moet het een warme deken zijn.
-en heel sterk, ze staan in een groep en vinden het nog al leuk om in elkaars dekens te gaan bijten/trekken, dus heb geregeld een deken met een scheur en ja dan is de deken niet meer waterdicht helaas :(

nu kwam ik de Extreme deken tegen van de Epplejeck, en deze past heel goed in mijn eisen lijst.
qua prijs valt hij ook nog mee, en volgens de site moet hij zeer sterk zijn omdat het een 3600 denier is.

zijn hier al mensen die deze deken gebruiken?
zo ja, bevalt hij goed? en is hij inderdaad zeer sterk?
is hij ook goed waterdicht? en is de pasvorm ook goed? (niet schuiven etc.?)

alvast bedankt! :)

het gaat om deze deken:
Afbeelding
http://www.ej.nl/products/10000025/3420131/

ellend

Re: Ervaring deken Epplejeck Extreme?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 11:36

Voor de perfecte pasvorm moet je bij dominick dekens zijn. Die hebben het D.L.S. Systeem waardoor de deken op zijn plaats bjlijft liggen! Erg sterk, en 300 grams. Heb zelf al heeeeeel veel dekens gehad, maar deze is geweldig!! Kijk gewoon even voor meer info op hun website!

_Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 15:29

bedankt voor je reactie, maar ik haal een tegen toch liever in de winkel dan online bestellen :)
mijn paard valt meestal net tussen 2 maten in, dus als ik dan moet ruilen is het makkelijker om weer terug naar een winkel te rijden dan terug te sturen met de post.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:34

Dit is een vrij sterke deken. Nylon is naar mijn inziens al de sterkste dekenstof die er gemaakt wordt, kijk maar eens naar een Bucas of Horseware Rambo. Het verschil is echter dat de genoemde dekens gemaakt worden van Ballistic nylon en deze deken van alleen nylon is. Op Horse event heeft de vertegenwoordiger van Bucas laten zien dat hij een mes langs de buitenstof trok en dat zelfs toen de stof nog helemaal heel was. En nee het mes was niet bot :D Prijs technisch gezien is de EJ een nette goede deken. Je zou eventueel nog kunnen gaan voor een Bucas smartex (medium) deze dekens zijn bij Agradi en Divoza nu met korting te krijgen.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:37

Hier ook een dekensloper en sinds kort een Bucas Smartex. Hij overleeft tot nu toe alles! Ik heb de medium; van +14 tot -10 graden te gebruiken, neemt zweet op (na het rijden geen zweetdeken nodig) en is loeisterk. Heul fijn!

_Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 08:20

bedankt voor de reacties allemaal :)

is er nog niemand die deze deken heeft? ik ben heel benieuwd hoe die bevalt, want het lijkt mij een hele fijne deken :)

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 07:47

vrij sterk deken, had hem ook bij mn oude paard. top kealitijd vind ik;)

_Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 08:26

hoe is de pasvorm? heb je toevallig ook een foto dat je paard hem op heeft? en was hij goed waterdicht? :)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 08:29

Twee stalgenoten hebben deze deken. Hun paarden hebben een flinke boeg-/schouderpartij en ik vind ze daar behoorlijk strak zitten, terwijl de rest van de deken goed zit. Dekens zijn ondanks spelende ruinen nog steeds heel.

_Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 08:39

oke bedankt voor de info! zijn het friezen of haflingers? of gewoon brede kwpners? die van mij is groot en redelijk breed, zou die dan ook te strak zitten? :)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 08:44

Een Tinker en een Fjord. De Tinker is groter/breder en daar zit de deken het strakst.

_Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 08:48

oke bedankt voor de info! :)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 08:50

ik heb de deken niet, maar mijn ervaring met epplejeck dekens is dat ze perfect zitten bij paarden die wat smaller van voren zijn. (zoals mijn paard, ik heb nog nooit zo'n goed zittende deken gehad als een eigen merk EJ).

Voor paarden met bredere boeg is Rhino en WheaterBeeta weer meer geschikt. (ook geschikt voor slopers overigens)

_Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 11:08

ik heb besloten om deze deken te gaan kopen :)
ik zag nu dat ze ook de kortingsballen actie hebben, dus scheelt 25% *\o/*