Devoucoux... Wat een drama!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

QTdarling

Devoucoux... Wat een drama!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 10:20

Voor het geval je er over nadenkt om een zadel van Devoucoux te kopen, dit eerst even lezen:

Heb 2 jaar geleden een zadel bij Devoucoux gekocht.
Ze zijn vanuit Frankrijk langs geweest om alles op te meten en foto's van mijn paard te maken.
Ik heb een paard met schoft en brede rug (& schouders) dus niet makkelijk voor een zadel, dat had ik ook verteld en dat was ook de reden waarom ik zoveel geld wilde uitgeven.

Ik dacht echt dat dit goed zou komen maar wat een drama!!!

Het zadel paste voor geen meter en er zou iemand anders langskomen om het opnieuw op te meten.
Na meer dan een half jaar kwamen ze eindelijk, met 2 man. Weer dacht ik dacht nu echt goed zou komen.
Ze hebben het zadel meegenomen, aangepast en weer terug gestuurd.

Nu lag het nog slechter!!!
Geloof me, als mijn paard veranderd was qua bouw hadden ze daar zeker gebruik van gemaakt (ze hebben iedere keer foto's en opmetingen gemaakt).

Blijkt dat die 2 mannen de aftersales en de sales managers waren....
En daarna mooi niet meer reageren tot na 1 jaar mijn garantie voorbij was!!! Echt een drama!

Omdat dit zadel gloedje nieuw is heb ik er mijn rechtsbijstand op gezet en toen wilden ze langskomen. Na 1,5 jaar een zadel van een vriendin te hebben geleend had ik inmiddels een ander zadel gekocht (wat dachten ze dat ik dan, dat ik zonder zadel zou rijden tot ze tijd en zin hadden om langs te komen??).

Nu heb ik uiteindelijk het grootste gedeelte van mijn geld terug (LET OP: Niet alles!!!).
Ben maar accoord gegaan om ervan af te zijn.

Echt zo slecht!

Mocht je van plan zijn een zadel bij ze te bestellen laat het dan weten, heb echt heel veel email correspondentie die je misschien eerst even moet lezen voordat je hieraan begint!!!
Laatst bijgewerkt door QTdarling op 14-12-12 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 10:44

wat rot voor je!
Ik zou nooit een frans zadel kopen.Omdat ik het idee heb dat alles wat nivo betreft hier wat achter loopt.En daar horen zadels ook bij ;)

QTdarling

Re: Devoucoux... Wat een drama!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 10:48

Tja, je hebt gelijk....
Achteraf vind ik het ook zo stom van mezelf.
Het is zo mooi, zit echt goed en is van mooi zacht leer gemaakt.
Heb al zoveel bij haar geprobeerd, als ze een bestaand zadel breder maken valt het op haar schoft (en zo bizar breed of groot is ze helemaal niet!), de zadels voor bredere paarden kan ik zelf niet goed op zitten.

Dacht dat ze op maat maken maar dat doen ze helemaal niet....

QTdarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 10:49

Vorige week mijn geld gestort gekregen, nog daarvoor kreeg ik een email waar ze het zadel konden ophalen.

Dacht, ach, stuur nog maar eerst 2 emails. Ik heb er zoooveeeeel gestuurd!

Dreigen ze direct met €10 per dag!!
Zelf kunnen ze er dus wel goed bovenop zitten!

Aha..... Zo moet dat dus.....

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 13:17

Jeetje wat rot! Heb je inmiddels nu wel een goed zadel? Anders kun je misschien Klumper in Almelo eens proberen, ik heb daar een dressuuurzadel aan laten meten vorig jaar en nog steeds super blij mee, paar weken terug een springzadel erbij aan laten meten :) mijn paard heeft namelijk hetzelfde probleem!

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 13:26

Mijn ervaring met Devoucoux is wel ok, maar ik versta Frans en kan het ook redelijk uitleggen. Dat scheelt wel een hoop. Bij mij was de zadelmaker uit Frankrijk zelf erbij. Ze zijn wel eigenwijs, dus je moet echt nadruk leggen op wat je wilt. Maar die ervaring heb ik ook met een hoop Nederlandse zadelmakers.
Omdat ik het zadel nogal duur vond wilde ik liever een tweedehands, die hadden ze niet. Vervolgens zag ik op de website zelf wel een tweedehands zadel staan wat redelijk in de buurt kwam. De sales in Frankrijk gemaild/gebeld en gevraagd of het om een zadel met een arcade ouverte ging. Ja, zeker weten dat was het. Nou zadel binnen gehad en het was toch echt een medium boom. Heb toen het zadel direct teruggestuurd en niet betaald aan mijn creditcard maatschappij met de mededeling dat ik een verkeerd product had gehad. Zij zouden het toen in de gaten houden en ik heb toen na 4/5 weken mijn geld teruggehad.
Oftewel Devoucoux maakt mooie zadels, maar je moet heel goed weten wat je zelf wilt. Omdat ze zo ver weg zitten is het heel lastig als je snel je zadel wil veranderen of geld terug. Ik had zelf een goede zadelmaker erbij, beter dan alle andere Nederlandse zadelmakers.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 13:36

Wat rot dat je de verkeerde mensen bent tegengekomen. Volgens mij hebben ze op het moment ook niemand meer in dienst die alleen nederland doet en zoeken ze nog iemand. Het is geloof ik best een zooitje geweest in nederland wat dat betreft.
Zelf zweer ik wel bij devoucoux, heb er superervaringen mee. En ik heb al veel zadels in mijn handen gehad, maar niks had een vergelijkbare kwaliteit als die franse zadels. CWD en Antares vind ik trouwens ook erg fijn. Wat voor iets heb je nu gevonden voor je paard?

bonoenpepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 14:05

Ik ben de Devoucoux zadels op de Equitana een heel aantal jaren geleden tegengekomen. Wat een mooie zadels, super afwerking, kwaliteitsleder en een heerlijke zit (althans op de bok daar het monoblad zadel Makila geloof ik?!).
Heb vervolgens gebeld met een zeer goed aangeschreven zadelmaker uit Duitsland, die deze zadels aanmeet en een afspraak gemaakt, aangezien ik in het grensgebied woon en hij dan in de buurt zou zijn. Nou meneer kwam niet opdagen op de afgesproken dag (had extra vrij genomen daarvoor), was niet telefonisch bereikbaar, na dagen nog niet en ook de weken daarop niets vernomen op mijn ingesproken berichten.
Kreeg ik na twee maanden een telefoontje van een Nederlandse vertegenwoordiger, die langs wilde komen.
Maar ja, ondertussen zo wel het vertrouwen kwijt. Als het al zo begint, dan pas ik... Zeker voor die prijzen, want het zijn echt heel kostbare zadels.
Nu ik jouw ervaringen lees ben ik er blij om, vooral omdat mijn paard toen een erg moeilijke pasvorm had.
Ze zijn wel mooi, jammer dat het zo moet gaan en je er geld op verloren hebt. De kussens zijn ook niet zomaar op te vullen geloof ik me te herinneren, dus komt erg nauw met de pasvorm.
Heb helaas nog een paar soortgelijke ervaringen als de jouwe gelezen uit het buitenland, slechte reclame dus!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 17:29

Waarschuwingstopics zijn op Bokt niet toegestaan, hier dus een slotje.