echter was het erg moeilijk om een passende singel te vinden (110 cm), diegene die ik had is met nepbont onderlegd, ik vond de drukverdeling niet fijn, en ding schoof alle kanten op.
Maar, ik heb wel een hele fijne fra-singel over (te lang voor ander paard), die praktisch nieuw is, en te duur om zomaar te laten liggen.
dus ik heb via nickyskeet converters gekocht om mijn engelse singel naar een western te maken (westerngespen met twee engelse singelstoten aan)
erg fijne dingen, en probleem is dus opgelost ...
ware het niet dat de gesp dus niet onderlegd is, en dat ik deze morgen mijn paard onbewust gemarteld heb. (ze blaast zich altijd op, dus eenmaal ik erop zit kan ik nog een halve meter aansingelen
, dus ik lekker aansingelen, en nog aansingelen, wil ik wegstappen, was ze toch een beetje nukkig. na enkele keren mijn been erin te zetten toch maar eens bedacht om de singel te controleren
, en bleek dat er een heel stuk vacht (en een stukje huid) in mijn singel gedraaid zat
)uiteraard direct losgedaan, en heraangesingeld, maar blijkt nog een gedoe te zijn om aan te singelen zonder dat half mijn paard ermee indraait.
(nu is het beetje zon idee: http://www.westernstore.nl/index.php?ta ... ct_id=2789, de singelgespen liggen dus "bloot" )
hoe doen jullie dat?